Peuter valt in put, zoektocht nog in volle gang

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Deedee91, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Precies. En dit sensatie noemen is hard.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom is dat zo hard? Live feeds bij de reddingsoperatie is gewoon modern ramptoerisme, ik vind het walgelijk. Net zoals bv bij een ernstig verkeersongeval meteen gaan staan filmen. Het zal vast in de basis te maken hebben met medeleven, maar ik als bv (familie van) slachtoffer zou er absoluut niet op zitten te wachten.
    Saamhorigheid en medeleven kan ook echt wel zonder sensatie.

Tuttebella, suus1983, bosi333 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Precies, het is precies hetzelfde als wanneer je daar letterlijk gaat staan kijken. Door de hedendaagse technologie kun je je thuis achter je computer doen, maar dat maakt het niet minder triest.

En die continue soort van verering voor degenen die al die Spaanse sites vertalen om hier elk uur een update te kunnen geven. Sorry maar mn bek viel dr van open. Heb er echt geen ander woord voor.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    De dames hier hadden echt niet het doel om sensatie te schoppen. Dat is wel wat er nu wordt gezegd.

Verder hoef ik er ook niets meer over kwijt. Is al erg genoeg wat er is gebeurt.

Wil wel @peque bedanken voor alle updates en het vertalen.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik geloof ook echt niet dat zij het voor de sensatie deden hoor, maar ik vind het dan krom om te vallen over mensen die kritische vragen stellen.

6. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ik ben een van de personen die vertalingen heeft geplaatst dus hier reageer ik even op :)

Ik heb jaren op een paar kilometer van El Palo gewoond en kwam daar bijna dagelijks. Het gebied waar de put ligt, daar heb ik een aantal jaar als gids gewerkt dus ken de regio goed.

Het hele verhaal gaat me aan het hart omdat het voor mij persoonlijk voelt alsof het in mijn achtertuin gebeurde.

Plus, de realisatie dat een heel klein moment van niet opletten in combinatie met een ongelukkige samenloop van omstandigheden (waar ik verder geen mening over kan geven, dat is aan de officiële instanties die de zaak onderzoeken) zomaar je kind van de wereld wegrukken, komt bij mij hard binnen nu ik zelf zwanger ben na een lange weg te hebben gegaan.

De reden dat ik hier vertalingen heb gezet, was omdat er veel aannames werden gemaakt zonder de situatie daar te begrijpen en die ook kwamen door verkeerde vertalingen op nl sites en nieuws dat niet up to date waren.

Ik heb geen livestreams gevolgd (behalve de persconferentie toen iemand vroeg wat er gezegd werd), alleen het nieuws van de Spaanse kranten gevolgd (en daarna gedubbelcheckt om niet nog meer foute berichtgeving het internet op te sturen).

Het spijt me als dat aanstootgevend is geweest voor je.

MaMa, dreumesje, spruitje80 en 17 anderen vinden dit leuk.
  7. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    De enige keer dat ik daar persoonlijk over gevallen ben was toen iemand letterlijk zelf had gezegd niet alles gelezen te hebben en niet precies wist wat er aan de hand was maar wel de ouders veroordeelde omdat ze hun kind in de put hadden laten vallen.

En je geeft precies de reden aan waarom ik de vertalingen heb geplaatst, veel kritische vragen waren gebaseerd op het niet kennen van de situatie daar, verkeerd en onvolledig nieuws op nl sites etc.

Nog een prettige zondag middag allemaal!

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Amen!! Wat een commentaar op elkaar zeg, ongelooflijk. Mag misschien iedereen iets vinden en voelen bij dit vreselijke drama zoals diegenen het zelf ervaren?! En of mensen zich daar dan op een forum als deze over willen uiten op een redelijk nette manier moeten ze ook allemaal lekker zelf weten.

Als mensen de situatie wantrouwen en dat zo voelen en willen uiten is dat hun goed recht
    Als mensen midden in de nacht de wekker willen zetten is dat hun goed recht.

puzzelstukje en Fuddey vinden dit leuk.
  9. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ik heb hier alles vanaf het begin stil meegelezen en ik snap werkelijk waar niet waarom dit topic ineens een probleem is nu de uitkomst bekend is. Tijdens de zoektocht was dit topic zoveel mogelijk gebaseerd op feiten. Een paar mensen gooien na de vondst hun mening hierop wat niet erg passend wordt gevonden gezien dat hier was afgesproken om feitelijke zaken te plaatsen, er ontstaat een discussie waarvan ik niet begrijp dat mensen er zo ontzettend moeilijk over doen en nu is ineens het verhaal dat het alleen maar sensatie zoeken is hier. Ik, zwanger van mijn eerste, heb van deze zaak wakker gelegen en voor mijn updates kwam hier. Ik ben @peque dankbaar voor de objectieve updates. Ik hoop dat die nutteloze discussie die na de vondst onstond snel klaar is, wat in mijn ogen is dit niet waar het topic zo lang over is gegaan.

Chelsey88, rijo, puzzelstukje en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Precies. Hier ook echt wakker van gelegen.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  11. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Dat heb je goed verwoord Peque. En als men aanstoot geeft aan dit topic, swipen ze maar verder naar een topic die hen wel ligt.

puzzelstukje en Koektrommel vinden dit leuk.
  12. Lentezon18

Lentezon18 Niet meer actief

Is het nu al zeker dat hij vrij kort na de val is overleden? Ik hoop het zo!

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geloof direct dat je het met een goede reden gedaan hebt, zonder twijfel. En ook dat het nieuws jou raakt. Ik vind alleen dat er hier heel overdreven op gereageerd wordt zoals @amdaa en @Anouk2005 ook al uitgelegd hebben. Degenen die dus wel als ramptoeristen de live streams hebben zitten volgen. En dat kreeg natuurlijk wel een podium door jouw uitleg en vele updates. Andersom snap ik dus dat jij dat juist bent gaan doen vanwege het ramptoerisme dat hier al heerste.

14. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Oké wauw. Denk je echt dat de dames hier dat voor de sensatie hebben gevolgd?

Er werden hier live streams geplaatst en iedereen was vrij om dat te volgen. En geloof, nee dat weet ik wel zeker, dat de vrouwen hier af en toe hebben gekeken omdat ze zo meeleefde, voelde(voelen) met de ouders en hoopte op een goede afloop.

dreumesje, Ilona0, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb eerder al uitgelegd dat ik dat zo voel/vind. Ik denk dat die ouders er nl helemaal niks aan hebben dat een hoop Nederlanders, Belgen, Duitsers of whatever dit gaan meevolgen.

Fuddey en Juffie26 vinden dit leuk.
  16. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik kom daar voor echt voor die dames op want zoals geschreven zaten er ook zwangere dames bij waar emotie al erg aan de oppervlakte ligt en bij dames die sowieso gevoelig zijn.
    En de ouders hebben er misschien/waarschijnlijk niets aan nee maar de vrouwen die hier mee leefde, zaten er zeker mee. Elk kind gaat je aan het hart. En dat je dan hoopt dat dit goed afloopt en daardoor regelmatig de updates volgt en een stream checkt voor updates is ook hun goed recht.

Kan mij nog herinneren van Julian en Ruben. Heb ik ook gevolgd en gebeden en gehoopt dat ze nog leefde. Met een afschuwelijke afloop. En de emotie zat mij toendertijd ook erg hoog toen de afloop bekend werd.

Dat is meeleven, voelen enz enz op dat zoiets dergelijks je diep raakt. Kinderleed

Roos123, Zonnestralen en Zara75 vinden dit leuk.
  17. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Je bedoelt te zeggen dat ik het “ramptoerisme” in de hand heb gewerkt? (Btw, dat is gewoon een vraag. Ik ken je niet, en het internet is vaak een plaats waar communicatie lastig is en verkeerd opgepikt wordt, dus gewoon ter verduidelijking )

18. tuc

tuc Niet meer actief

Nou onbedoeld natuurlijk. Maar amper een mens die hier Spaans kan dus als je niet alles zo netjes vertaald had werd het minder gevolgd denk ik;)
    Maar daarom zeg ik erbij: ik snap dat het voor jou andersom werkt. Omdat je allerlei speculaties hoort wil je juiste info geven.

Maar ik bedoel te zeggen dat ik die live streams nergens voor nodig vind en ook niet dat men elk uur alle updates volgt. Maar als jij niet vertaald had was dat wel via een ander nieuwskanaal gebeurd hoor.

19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    @tuc het ramptoerisme snap ik heel goed, ik heb daar zelf altijd echt een schijt hekel aan. Inderdaad een live stream volgen is het zelfde als ergens bij een ongeluk gaan kijken en niks bijdragen aan de situatie. Ik denk alleen niet dat mensen zich daar bewust van zijn. (Een live stream volgen) Ook ik heb dit topic gevolgd om te kijken hoe het ging, ook ik heb er in bed over nagedacht en ook ik hoopte op een wonder. Ik vind mijzelf geen ramptoerist door dit topic te volgen. Overigens heb ik geen live stream gevolgd of welk ander nieuws platform dan ook. Ik vind wel dat onderanderen jij en nog een paar (?) anderen hier heel heftig op reageren, aan de andere kant reageer ik ook zo als mensen weer is de ramptoerist uithangen bij een ongeluk en dan vervolgens niets doen. Dus ja, wat betekent mijn bericht hierin naar jouw eigenlijk? Waarschijnlijk dat ik je tot op een bepaalde hoogte heel goed begrijp. :p

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat je wellicht gelijk hebt. Daarom is het misschien goed dat ik (en anderen) dat benoemen zodat mensen zich er bewust van worden.

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina