Ik ben bijna 17wk zwanger en voelde al tijdje beweging. Niet echt schoppen oid, maar ik voelde dat dd baby bewoog. Soort wervelingen in m'n buik, plopjes, gefladder. Maar nu 2 daagjes niet. Is natuurlijk nog supervroeg om elke dag te moeten voelen maar het viel me op. Baarmoeder is al groot dus de kleine heeft nog lekker alle ruimte en eerlijk gezegd geen idee waar mn placenta ligt. Iets om zorgen om te maken?
Nee hoor, dat is heel normaal met dit termijn. Misschien heb je iets aan dit linkje; http://deverloskundige.nl/over-de-verloskundige/subtekstpagina/224/je-baby-voelen-bewegen/ Staat alles goed uitgelegd. Ik had ook wel eens dat hij een paar dagen wat rustiger was of ik niks voelde en had dan dezelfde onzekerheid. Heel lastig maar dus niet nodig!
Pas vanaf 27 weken hoef je de baby dagelijks te voelen. Ik heb het ook gehad, voelde haar al een week dagelijks en ineens een paar dagen niet. Zoals je zelf zegt heeft de baby nog zo veel ruimte, daarnaast zijn de bewegingen ook niet super hard, omdat je baby nog klein is. Als je druk bent voel je de baby niet. Dus er is niet een directe reden om je zorgen te maken. Al snap ik je wel hoor!! Als je je echt zorgen maakt kan je altijd je vk bellen.
Hier voelde ik haar al vanaf 19 weken ongeveer echt elke dag wat besT wel vroeg is, ervoor kon dat bv 4dagen na elkaar zijn, en dan weer 4 dagen niets, om soms gek van te worden. Is inderdaad pas vanaf 27w dat je elke dag leven moet voelen
Dank voor jullie reacties. Baby heb ik wel weer gevoeld sinds start topic. Helaas nu al weer dagen stil in m'n buik. Om gek van te worden. Gelukkig morgen controle bij vk (stond al gepland) Ik weet dat het pas bij 27wk elke dag moet zijn, maar het maakt me bang en onzeker. Gelukkig kan ik hier mijn hart luchten bij jullie
Vandaag bij vk geweest. Alles prima! Bm schijnt diep te liggen (?) (Zou je niet zeggen als je mn buik ziet hahaha) Mooie hartslag van de baby