Hoi dames, Mijn dochter is nu 1,5 jaar en ik wil al een hele tijd oorbelletjes laten schieten bij haar het is er helaas nooit van gekomen, maar nu ga ik morgen dus. Ik vraag me alleen af hoe dat gaat, gaat je kindje de oorbellen er niet uit willen trekken en hoe slapen ze ermee? ik ben op zoek naar ervaringen van moeders met oorbellen bij een peuter. Overigens zou het fijn zijn als er geen discussie komt over of het wel of niet verantwoord is om oorbellen bij een peuter te schieten, ik ben puur op zoek naar ervaringen! Harstikke bedankt!8)
Mijn nichtje was 3 dus die kon je uitleggen dat ze er niet aan moest zitten. Maar er zijn zoveel kleine kindjes met oorbellen dus ik denk dat het wel goed komt als ze er eenmaal in zitten. Misschien vergeet ze ze wel gewoon.?
Nou toevallig zat ik er ook aan te denken , alleen twijfel ik heel erg, omdat ik bang bent dat het zo pijn gaat doen.. Wilde toevallig vandaag even gaan informeren hoe en wat, vind het ook zo schattig staan...
ik was 6 mnd toen mn ouders t bij mij deden! ik ben dan geen moeder met kind nog...en t word een jongen dus tja geen oorbellen bij dit kindje...maar ik ben van mening zsm doen...hebben zze e ook t minste last van ( bewust)....in elk geval in onze familie..heel veel meiden alleen oobellen voo 1e verjaardag...dus lekker doen en no worries!
mijn dochter was een maand of 4 toen ze oorbellen kreeg. ze heeft er nooit last van gehad en is er ook nooit aan gaan trekken ofzo. een kind van 1,5 is natuurlijk al wel wat nieuwgieriger enzo en denk dat het dan wel moeilijker is om de kleine er af te laten blijven. slapen enzo ging eigenlijk ook meteen goed. ze is superblij met der oorbelletjes en zo nu en dan mag ze een setje nieuwe uitzoeken die natuurlijk meteen in moeten
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel eens van anderen begrepen dat je het beter in een tattooshop kan laten prikken dan bij de juwelier met zo'n schietding.
ik wil het ook erg graag,ik vraag me af of de achterkant van de oorbellen dan bijvoorbeeld plat is zodat er niets uitsteekt?? ik ga het ook z.s.m doen! mn schoonvader is er fel op tegen,maar das dan jammer!
he, al 7 posts en er is nog geen kindermishandeling gemeld kijk maar uit met dit soort topics... mijn dochter was 4 maanden toen ik het liet schieten. 2 kreetjes gegeven, niet eens echt gehuild. De achterkant van de oorbellen zijn bij mij niet plat, maar het zijn hele kleine stekertjes zodat ze er geen last van heeft.
mm, ze heeft er toch bijgezet dat ze geen discussie wilde, anders had je een andere reactie gehad hoor. Ik hou mij er netjes aan, ook een beetje flauw om dan zelf te beginnen.
Bedankt voor jullie reacties, je ziet idd veel kids met oorbellen, en heb eig nog nooit gehoord dat kind de oorbel eruit trok ofzo, daar kwam mijn moeder mee en die ziet altijd beren op de weg haha Dus ga het morgen gewoon doen, het zal wel even pijn doen maar hopelijk niet te lang, ik zal morgen nog wel even laten weten hoe het gegaan is.
ik denk dat het precies een rottige leeftijd is. Een paar maanden terug had ze het nog niet echt door gehad en een paar maanden later kun je haar uitleggen wat er gaat gebeuren. Nu beseft ze zich denk ik teveel dat er iets in haar oren zit en zal ze ermee spelen ben ik bang. Is het een optie nog een half jaartje te wachten misschien?
Mijn nichtje van 19 maanden heeft ze er wel uitgetrokken. Wij wachten daarom tot mijn dochter een jaar of 5 is en er zelf om vraagt. Waarschijnlijk vindt ze het dan zelf ook mooi en blijft ze er af
Ik vind 1,5 jaar wel een enge leeftijd om het te laten doen. Mijn nichtje heeft het bij haar kinderen laten doen allemaal rond de 10 maanden geloof ik en ze zijn er niet aan gaan zitten. Maar met 1,5 jaar wordt het misschien toch anders, ik zou het niet aandurven. Ik vind het sowieso eng, die kleine dingen die los kunnen totdat ze een jaar of 2/2,5 zijn, maar met 1,5 helemaal omdat ze er dan bewust aan kunnen gaan zitten en ook nog de neiging hebben kleine dingen in hun mond te doen. Ik zou dus even wachten, maar dat wordt waarschijnlijk wachten totdat ze het zelf ook wil dan (als ik het bij Eva nu zou willen laten doen terwijl ze het zelf niet wil, zou het écht niet gaan lukken).
Wij hebben ze als baby laten zetten. Ze heeft 2 tellen gehuild en sliep vervolgens in de wagen op haar oor. Ze heeft er als baby zijnde nooit aangezeten, maar nu zit ze er wel af en toe aan. Ik denk dat je nu eigenlijk niet zo'n goed moment hebt uitgekozen, maar ik kan het helemaal mis hebben.
mmhh nu begin ik ook wel erg te twijfelen, vooral omdat die van mij gek is op kleine dingen en zelfs geen haarband laat zitten, ik wou het al zolang voor der en nu heb ik er eindelijk tijd voor ook om op haar te letten dus ik baal wel maar het kan idd gevaarlijk zijn
Hey hey Mijn dochtertje heeft vorige maandag haar eerste oorbelletje gekregen. Ik wilde ze niet aan beide kanten tegelijk laten zetten, ivm slapen. Ze heeft 5 sec gehuild en toen was het over. Zo te zien geneesd het allemaal goed. Met 1,5 jaar weet ik niet hoe dat zit, is denk ik ook per kindje verschillend, of ze het interessant vinden of niet.
Helemaal mee eens, ga idd naar een tattooshop waar ze ook piercings zetten (en informeer je goed van tevoren over ervaringen van anderen met de shop) en ga niet naar een juwelier die het met zo'n pistool zet. Das namelijk niet zo best.. Ik heb de 4 gaatjes in mijn oren (jaaaaaren geleden..) ook gewoon bij een juwelier laten schieten en heb inderdaad (nog steeds) last van dat harde weefsel wat daarbij ontstaat. Piercen ipv schieten is beter!!
mijn dochter laat ze wel zitten maar dochter van mijn vriendin trok ze er steeds uit dus die hebben ze er nu maar uitgelaten en ze prikken t gaatje steeds door zodat ie niet dichtgroeit(pijnloos)
maar sorry hoor die zweerknopjes krijgt een kind echt niet los waarschijnlijk de leuke oorbelletjes daarna wel maar een zweerknopje krijgen wij bijna al niet los
wat een( in mijn ogen) onzin zeg ik heb in allebei mijn oren meer dan 10 gaatjes laten schietten en is allemaal goed gegaan en gaat ook supersnel mag ik vragen wat je met harde weefsel bedoeld?