Hoihoi, Ik heb een vraag...mijn dochter is nu ruim 8 maanden dus het duurt nog wel effies, maar ik ben al steeds aan het nadenken over haar eerste verjaardag straks. Hoe hebben jullie dat gedaan met de eerste verjaardag? veel visite? of juist niet? doe je dan ook iets speciaals? ik zelf dacht haar leuk een stuk taart geven en alles lekker laten onder kliederen En wat is een leuk kado voor haar als ze 1 wordt? Sowieso moeten we ervoor sparen, dus ben al hard aan het nadenken, maar ik heb echt geen flauw idee? Misschien hebben jullie een paar tips en leuke ideeën? Ben wel al van plan om het overdag te gaan doen, en geen alcohol enzo. Ik vind het dan echt een feestje voor haar. Alvast bedankt
Leuk is dat, he? Alles al vast uitdenken ed. J. is al weer een tijdje 1, maar met haar verjaardag hebben we 's ochtends familie uitgenodigd en 's middags onze vrienden. Inderdaad overdag dus. We hadden een hele mooie taart laten maken en ze had zelf ook een klein taartje, maar ze vond er niet zoveel aan. Ze heeft er met een vingertje aangevoeld en liet hem verder met rust. Qua cadeautjes, ze heeft behoorlijk wat gekregen... Loopfiets en duplo speelt ze het allermeest mee. Boekjes vindt ze ook leuk. Verder zijn stapelbekers (stapel- en rolbekers van Fisher Price!) erg leuk. Die had ze al, maar daar speelt ze echt al zo lang en zo vaak mee. Als je kindje richting het einde van het jaar jarig is, lijkt een slee me ook een leuk cadeau.
Ik ben ook druk, druk... We geven zelf eigenlijk geen cadeau, ze krijgt waarschijnlijk al zoveel en ze is zich er toch niet van bewust van wie ze wat krijgt. De kosten voor taart, uitnodigingen, boodschappen etc kosten me al genoeg en als ik wat nodig heb koop ik het toch wel. Ik heb uitnodigingen gemaakt en doe het vanaf 14.00 uur dus ook overdag. Ik wil iig voor haar zelf een slagroom taartje hebben om lekker te kliederen. Voor de visite ben ik nog niet uit of ik cake maak en zelf versier of toch een grote taart bestel. Wij wilden het klein vieren, maar al met al wordt het geloof ik toch wel veel. Tja dat heb je met gescheiden ouders en dubbele broers en zussen.. maar goed als ze moe is gaat ze gewoon lekker naar bed, jammer voor de visite maar ik kies voor m'n kindje. En ik zet het drinken in de keuken/op de bar zodat ik lekker bij m'n kleintje in de buurt kan blijven.
Ik ben ook al bezig!! Ik heb via het forum iemand gevraagd voor mij een mooie taart te maken, met mep taartje voor de kleine. Ik moet nog een lijst met genodigden maken maar wij hebben een grote familie+vrienden en buren dus het zal wel druk worden. Wij geven zelf een loop auto en de rest mag zelf kijken wat ze geven.. Wij doen het 's middags vanaf een uur of 1, dan heeft hij wel lekker zijn ochtend slaapje..
Bij Kylian hebben we inderdaad de dag opgedeelt in 2 gedeeltes, bij Kinley gaat dit niet door Ze zijn namelijk de 20ste en de 25ste jarig en we vieren het dus in 1 keer. Heb wel op de uitnodiging gezet dat Kinley nog wel een dutje doet zodat ze weten dat er een kans is dat ze in bed ligt als ze komen. We hopen nu op mooi weer de 21ste zodat de mikmak in de tuin gehouden kan worden. Voor Kinley heb ik aan de opa's en oma's nieuwe kleren gevraagt, wat de rest meebrengt weet ik niet. Wij zelf hebben de v-tech speel en leer panda voor haar besteld (pande die verhaaltjes voorleest) In taartjes meppen doen we hier niet, ze mag dit ook niet met haar eten dus wij zijn van mening dat dit te veel onduidelijkheid voor haar meebrengt (gisteren mocht ik het niet, vandaag wel en morgen weer niet) Groetjes Anita
op de dag zelf zijn mijn ouders, beppe en broer geweest, op zondag hadden we 9 man over de vloer.. die kwamen al rond 10.30.. ( ok.. schoonfamilie was erg laat.. half 11 kaarsje uitblazen is half 11 kaarsje uitblazen.. jammer.. ze hadden pech.. de taart was al aangesneden toen ze kwamen.. ze kwamen tegen 11 uur "aankakken"..) lekkere taart bij de bakker besteld... Weinig bijzonders gedaan, op die taart na.. Daar hebben we Gijs een klein stukje van op ge"vorkt"... niet zelf.. daar heb ik weinig trek in... na de koffie met taart later even wat drinken, kaas worst enzo... en ik had een pan soep en broodjes.. Wij hadden Megabloks als kado, verder is er een puzzel, kogelbaan, een "kralending" die je ook wel in wachtkamers ziet... setje kleding een houten xylofoon een stoffen boekje en een knuffeltje als kado gegeven.. Wij hadden zelf een budget van 50 euro.. Vind een groot of duur kado niet nodig..
Wij hebben volgende week Julia's feestje! Ik heb er zin in! Wij hebben niet zo heel veel familie. Een vriendinnetje van haar (en mijn vriendin is haar moeder), familie (opa's, oma's, haar ooms en tantes, neefje en nichtje). Dat is nog niet zo heel veel. Ik heb onze eigen opa's en oma's ook uitgenodigd, maar die komen niet allemaal. In totaal zijn we maximaal met 20 man. Ook wij vieren het 's middags, met taart, kaarsjes, hoedjes, slingers en vooral alles lekker op Julia d'r tempo. Ze mag ook gewoon naar bed als ze moe is, geen stress dat het een perfect feest moet zijn ofzo. Wij hebben zelf voor haar een voorleesboek van Dikkie Dik (een hele dikke met grote platen er in), een knuffel van Nijntje met een liedje er in en ze heeft net nieuwe schoenen, ook een beetje voor haar verjaardag. Al met al kostte het echte cadeau dus 25 euro, en dan haar schoenen nog (maar die moest ze toch hebben). Viel reuze mee! Ik ben ook niet zo van de grote cadeaus, ik koop liever over een half jaar nog eens wat moois voor haar wat ze dan weer leuk vindt. Van de ene opa en oma krijgt ze een loopfiets, die wilde ik heel graag voor haar. Van de andere opa en oma waarschijnlijk een zilveren armbandje of iets van Duplo ofzo. Ik maak zelf de taart, met aardbeien en bavarois, en zelf met letters haar naam bovenop. Prima taart die ook de kleintjes mogen eten!
Noor vond het verschrikkelijk, zoveel drukte. We waren ook wel met veel mensen. Zo'n 20 mensen. Ons cadeau (een schooltje van little people) heet ze nog niet eens gehad. Ze was helemaal overstuur. Bijna alle cadeau's staan nu boven en we zien wel wanneer ze er klaar voor is. Maar.........Noor is een uitzonderlijk kind wat dat betreft hoor. Wij hebben veel van little people gegeven (mensen ingelicht enzo). Ze had een prachtige taart van iemand van het forum hier. Oh ja, we hebben een bbq gegeven.
Ons ventje wordt morgen alweer 1 (ben al de hele dag emo ) en wij gaan met opa en oma, tante en neef naar de dierentuin. Vanavond gaan we de woonkamer versieren en zijn eetstoel en morgenvroeg mag hij zijn cadeautjes uitpakken (4 kleinigheidjes van bij elkaar 25 euro; lego primo trein, stapelbekers, Little People diertjes en DVD van Pieter Post). Maandagmiddag vieren wij zijn verjaardag wat groter op het werk van mijn man (chefkok en de zaak is maandag dicht). Dit voor het geval Aaron het helemaal verschrikkelijk vindt, dan kan ik met Aaron naar huis waar hij dan alle rust heeft. De taart heeft mijn man besteld via zijn werk bij een patissier die ook op zijn werk levert. Het wordt een Teletubbie-taart . Wat betreft cadeaus: wij hebben vooral dingen gevraagd die hij waarschijnlijk pas over een half jaar echt leuk vindt (autogarage van look-a-like Little People, aanwijsboekjes, vormenstoof, bouwstenen e.d.) De uitnodigingen hebben wij begin juni al op de bus gedaan aangezien Aaron midden in de zomervakantie jarig is en omdat we het door de week vieren. Zo konden mensen ook nog vrij vragen als ze wilden komen. Al met al zullen we in totaal, met ons erbij, met zo'n 25 man zijn. Waarvan ook 6 kinderen.
Veel plezier morgen Boefjesmama!!! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben... Geef Aaron maar een verjaardags kuffel morgen!!
Veel plezier morgen! Ik wist helemaal niet dat Aaron iets ouder is dan Julia. Wordt vast een hele mooie dag!
Dank jullie wel! Ik ga zo aan de slag met de slingers en de ballonnen. Voelt echt een beetje gek. Wat een jaar! @Gentle: Ze schelen 3 dagen of niet?
hier ook volgende week groot feest voor de kleine. Zelf hebben wij uitnodigingen gestuurd en op de uitnodiging gezet dat zijn lijstje online staat bij lijstje.nl. Zo krijgen we niet heel de dag telefoon Verder gaan we morgen op zoek naar mooie slingers van 1 jaar en balonnen ook tafelkleden voor de bekers die omgegooid worden Verder hebben we nog geen cadeautje. Zo wie zo krijgt hij een nieuw setje kleding van Esprit wat ik laatst gekocht heb, met zijn eerste schoentjes. ( loopt nog steeds op blote voetjes of sokjes). Verder krijgt hij van opa en oma een loopauto van Cars, en van de andere een meegroeikinderstoel. Verder zou ik het allemaal niet weten wie wat geeft. We vieren het van 14.00 tot 18.00 en we zien wel, zelf slaapt hij vaak tot een uurtje of 1430 1500 dus we zien wel wanneer die wakker wordt. Hij heeft sindskort namelijk zijn ritme weer omgegooid. Veel feestplezier allemaal!
Sorry voor mijn late reactie, kon even niet anders Heel erg bedankt voor alle reacties! Heb wel al een aantal ideeën opgedaan nu, en kan er aan de ene kant ook echt naar uit kijken nu. Al mag ze van mij ook wel even zo klein blijven nog hoor Ik denk dat wij sowieso zelf een leuke taart gaan maken, vinden mijn man en ik allebei erg leuk om te doen, en het ritme laten we ook lekker aan haar over. Helaas woont er ook een deel van de familie in het Zuiden van het land, en is voor hun niet echt haalbaar om hier te komen...(eigen bedrijf, eenmanszaak ) Dus ik denk dat we het daar ook nog een keer gaan vieren voor hun daar. 1e verjaardag is speciaal, dus wil dat echt goed en leuk doen Qua kado weet ik het nog niet, maar heb wel al een boel leuke dingen zien rondkomen hier. Dank jullie wel voor de ideeën! en voor een ieder die binnenkort een verjaardag heeft van de uk, alvast heel erg veel plezier gewenst
Hier indertijd zo'n 20 mensen, maar we vierde het in een ruimte op m'n werk, van ongeveer 10 bij 10... Net uit het midden stond een tafel, waar iedereen aan paste en verder was er lekker veel speel/loop/kruip ruimte . Ook haar kinderstoel hadden we bij. We hebben heel bewust de mensen niet om haar heen laten plakken met alle kadootjes. En gewoon één voor één (of per stel) de kadootjes laten geven, tot ze het zat was. Het 1e deel vanuit haar kinderstoel. Zodat het lekker overzichtelijk en enigszins rustig was. Wij hadden een hema taart met foto. Besteld en verder 2 slagroom schnitts. Mensen kwamen van 2 tot half 6 . Voordeel als je het ergens anders doet : Ze zijn ook écht wég, omdat ze weten dat het niet je eigen huis is. Op 2 tafels aan de zijkant hadden we hapjes en drinken staan (thermoskannen met thee en koffie) . Voor een paar gasten wat bier in de koeling van de locatie. Qua cadeautjes, hebben wij zelf een peuterstoeltje (prenatal) gegeven. Gekocht tijdens de mamma mazzel dagen indertijd, voor 28 euro. En hier wordt nog steeds véél gebruik van gemaakt, eigenlijk vanaf haar 1e verjaardag af. Dus dat bleek een goed cadeau . Verder kreeg ze: Kleertjes 3-wieler met duwstang Little people pop vingerverf goh en de rest weet ik eigenlijk niet eens meer