peuter van 2,5 wil niet eten.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nena77, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nena77

    Nena77 Actief lid

    7 dec 2007
    445
    0
    0
    Hallo Eveline,

    Ik heb even een vraag over mijn dochter van 2,5 jaar.

    Mijn meisje wil niet eten. Op zich kan dit natuurlijk even geen kwaad, maar het duurt nu al maanden! En begin me er nu toch wel een beetje serieus zorgen te maken, vooral omdat ze de laatste tijd al een paar keer ziek is geweest en daardoor ook is afgevallen en ze was al vrij tenger.

    Dit is ongeveer wat ze eet:
    ontbijt: bambix( meestal eet ze daar ruim de helft van op) ik geef haar dit nu in plaats van brood omdat ze daar zo weinig van eet.
    tussendoor: fruit, maar dat wil ze niet of nauwelijks wat van eten.
    Tussen de middag: broodje met beleg. Met een beetje geluk eet ze de helft ervan op. Maar vaak ook maar 2 stukjes en alleen het beleg.
    Tussendoor: een koekje oid
    Avond: een paar hapjes warm eten en een toetje. Maar er zijn ook genoeg avonden dat ze compleet weigert. Hierdoor krijgt ze m.i. echt veel te weinig vitamines binnen.

    Verder vraagt ze wel de hele dag om lekkere dingen. Koekjes, snoepjes. ijsjes, ect. Maar ik geef haar er nu alleen nog maar 's middags één. Ook dit helpt niet.
    Drinken is trouwens geen probleem.

    Mijn vraag is nu, hoeveel heeft een(actief) kindje van 2,5 jaar echt nodig minimaal aan voeding en vocht? En heeft u misschien nog wat tips?
    Mag een kindje van 2,5 bijv. al iets van vitamine tabletjes zolang ze zo slecht eet?

    Alvast bedankt!

    Groetjes Nena
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

    Je kindje heeft gemiddeld nodig per dag:

    1-1,5 stuks fruit
    1-2 lepels groente
    50-100 gram aardappelen, rijst enz
    50 gram vlees, vis enz
    2-3 sneetjes brood met margarine
    0,5 plakje kaas
    300 ml melkproducten
    750 ml dranken inclusief melk

    Wanneer je kindje lange tijd veel minder eet kun je met je CB overleggen of je een vitamine preparaat voor kindjes kunt gebruiken.

    Groeten eveline
     
  3. Nena77

    Nena77 Actief lid

    7 dec 2007
    445
    0
    0
    Hallo Eveline,

    Bedankt voor je reactie. Nu heb ik even een duidelijke richtlijn bij de hand.

    Groetjes Nena
     

Deel Deze Pagina