Peuter van 2 jaar redt zich prima met iPad

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Saskia78, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of geen ipad voor een peuter/kleuter

1. Hij/zij krijgt een eigen iPad (al dan niet een ouder model).

2. Hij/zij mag af en toe op mijn iPad.

3. Onzin, wat moet een peuter/kleuter met een iPad?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Haha , vind het wel oké, mijn nichtje belt me altijd via de iPad, ze weet beter dan oma hoe het ding werkt.
    Ligt er wel aan wat erop staat, maar kan ook heel educatief zijn!

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Als ze bij mijn moeder is zit mijn dochter echt achter dat ding geplakt. Wij hebben er ook een maar daar mag ze echt maar heel af en toe op. Omdat ik gewoon spelen veel belangrijker vind dan het leren omgaan met de ipad

4. Saskia78

@yvon: tja mijn dochter kan er ook prima mee overweg
    net als met mijn iphone trouwens
    die had laatst ook alle ogen toen ze lekker zat te puzzelen op mijn iphone op een verjaardag

maarja.. AS ziet een leuk puzzeltje.. de rest van de visite ziet een kleuter met een iphone :)

5. Saskia78

@miron: bij ons mag het ook niet heel vaak.. en dan nog eerder op de iphone (als we ergens lang moeten wachten ofzo)
    maar ze speelt wel enkel spelletjes.. dat ze leert hoe het werkt komt daar gewoon bij.

Meestal een puzzelspelletje of Rompompom.
    Laatst een klok-kijk-spelletje gedownload maar dat is niet zo geschikt voor spelen in de wachtkamer :)
    (verplicht met geluid anders hoor je niet wat je moet doen)

6. Dana

Dana Niet meer actief

mijn dochter is 2 en ze mag met de Ipad als wij ernaast zitten, ze kan er echt nog niet alleen mee spelen maar heeft wel door hoe het werkt. en daar komt dan bij dat het haar met 5 minuten verveeld.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb geen ipad maar al zou ik er 1 hebben ik vind het onzin. heb liever dat ze lekker buiten spelen of gewoon binnen spelen met speelgoed. ze kunnen heel hun leven nog gamen en ipadden

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ikzelf heb een ipad gekocht voor bij ons op de boot (hoeft er niet altijd een laptop mee). Zo kunnen we mail, televisie (uitzending gemist), filmpje kijken, beetje surfen en dingen opzoeken tijdens onze vakanties/lange weekenden beetje bij houden.
    Onze ipad is gedeeltelijk ingericht voor onze dochter en ze weet feilloos hoe het werkt. Filmpje kijken, spelletje spelen, puzzeltje doen, foto's kijken. Ze doet het allemaal zelf.

Ze heeft (ook) een ipod. Hier staan ook spelletjes, filmpjes etc. op en en als wij de ipad zelf gebuiken (of bv op een terrasje aan het eten/drinken zijn), dan gebruikt ze die.

9. Saskia78

@jacky: ik start meestal het gevraagde spelletje.. (niet dat ze dat niet kan hoor)
    Vind het wel handig.. soms zijn er situaties die gewoon saai en vervelend zijn..
    Bijv. in wachtkamer bij ziekenhuis of dokter.. en laatst ook bij de kapper. Wetende dat ze nog geknipt moest worden.. en we uiteindelijk 3 kwartier moesten wachten.. was ik blij dat ik wat entertainment bij me had :)

@eefje: vind ik ook wat voor te zeggen hoor.. maar van af en toe een keer op mijn iphone/ipad spelen komt het buitenspelen en de playmobil niet echt in het gedrang denk ik :)
    Ze mag het dan ook eigenlijk nooit langer dan kwartiertje/half uurtje. Net zoals dat ze weleens op mijn DS speelt.. maar dat ook meestal maar half uurtje is. Dora en het ijsprinsesje heb ik er speciaal voor haar opgezet. Andere spelletjes kan ze niet starten want ze kan niet lezen dus niet zien waar ze op moet drukken.

en it-vaardigheid is op zich belangrijk in onze toekomst.
    niet voor kleuters.. maar jong geleerd is oud gedaan.
    daarentegen heeft ze it-ers als ouders.. en wij zijn allebei wel vrij simpel in overmatig gebruik van internet en pc. Wij vinden namelijk beiden dat je niet uren achter de computer hoeft te zitten. Willekeurig of dat een pc, laptop, ipad of spelcomputer is.
    En de kans dat ze ons in de nabije toekomst om de tuin leidt.. is relatief klein vrees ik :)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier niet op de Ipad, maar op de Samsung Galaxy. En dan vooral Angry Birds. Echt fantastisch hoe goed de oudste dat kan spelen :$
    Hij verbreekt mijn man zijn highscores. Hij haalt hem van de toetsvergrendeling af, weet wat hij waar moet vinden.
    Net als op de gewone laptop.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn dochter van 21 mnd mag af en toe eens op de toetsen rammen van mijn laptop als we filmpjes kijken en zo af en toe kijken we die ook eens via mijn Galaxy S, maar daat houdt het ook wel mee op. En dat gaat ook niet veranderen als ze 2 is, vind het voorlopig nog niet nodig dat ze echt van dat soort dingen gebruikt maakt.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje kan er ook heel goed mee overweg. Weet zijn map met spelletjes uitstekend te vinden. Het is geen gamen wat hij doet, maar hij doet puzzels en memory en spelletjes met spellen en leren tellen.

Ben even de naam kwijt, maar dat spelletje met die koordjes die je door moet snijden, vind hij ook helemaal het einde. Hij is er gewoon goed in.

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nee hoor vind het onzin, zeker als ze pas 2 zijn!

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Cut the rope.

Hier ook een kind dat feilloos weet hoe de Ipad werkt. Het is echt verbazingwekkend hoe snel ze dat door hebben. Als je één nummer voor hem opzet op youtube, zoekt hij daarna zelf in de lijst naar andere liedjes. Hij is ook heel goed in Angry birds en andere apps met spelletjes. Mijn Iphone kent ook geen geheimen meer voor hem ;)

Ik hou wel in de gaten dat hij niet de hele dag achter dat ding zit, dat lijkt me niet gezond (hoewel deze generatie later nog veel meer met computers te maken krijgt dan wij). Hij mag een half uurtje per dag, en daarna leg ik hem weg.

Een (tweedehands) Ipad speciaal voor hem kopen zal ik op deze leeftijd niet doen, dat vind ik onzin.

15. zogelukkig

Ik las laatst een artikel dat deze en komende generaties kinderen niet meer zullen leren schrijven en dat lesboeken ook passe zullen zijn.

I-pad in de rugzak en naar school!

Het nieuwe leren houdt niet meer in stampen en herhalen maar de informatie die je nodig hebt op weten te zoeken.

16. Saskia78

@zogelukkig: zit wat in denk ik
    geen parate kennis maar wel alles wat je opzoekt kunnen toepassen.

zijn niet voor niets natuurlijk hele onderzoeken of het invloed heeft op hersenen en de manier van denken :)

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben wel een beetje bang dat we allemaal 'dommer' worden door dit soort uitvindingen. Je hoeft niet meer zelf te denken, er wordt vóór je gedacht. En inderdaad: het enige dat je moet weten is waar je de informatie op kunt zoeken.

Zullen kinderen in de toekomst bijv. nog wel leren hoofdrekenen? Want met alle mogelijkheden vandaag de dag is dat eigenlijk niet meer nodig.

18. Saskia78

@mikki: daar klaagt mijn opa al over sinds ik een rekenmachine mocht gebruiken op de middelbare school :)

al vraag ik me af of dommer precies de juiste omschrijving is als je met toepassingen die je altijd onder handbereik hebt.. (zoals bij meeste mensen hun telefoon maar dat wrodt natuurlijk enkel erger in de toekomst) meer voor elkaar krijgt door dingen op te zoeken dan wanneer je iets dergelijks uit het hoofd zou doen.

bijvoorbeeld het feit dat ik wel het nummer van een basisschoolvriendinnetje nog weet... ken ik die van mijn echtgenoot niet uit mijn hoofd.
    toch belemmert mij dat niet in het bellen omdat de informatie altijd onder handbereik is.
    sterker nog.. ik kan nu meer mensen bellen omdat ik het nummer niet hoef te onthouden maar het gewoon opsla in mijn telefoon en laptop.

vraag me weleens af of het niet beter zou zijn als je alles onthield hoor.. maar in de praktijk is het denk ik wel erg nuttig om te weten waar je snel de gewenste informatie kunt vinden om die vervolgens meteen toe te kunnen passen.

19. Saskia78

#19 Saskia78, 26 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2011
    @zogelukkig Isaac Asimov schrijft daar mooie verhalen over :)
    oa eentje over een supercomputer die dreigt stuk te gaan.. en dan is er paniek want die weet alle antwoorden en bestuurt alles
    bovendien is hij zo ingewikkeld en zelflerend... dat weinig mensen hem zouden kunnen repareren en vervangen geen optie is.
    wat nou als hij definitief stuk gaat?

20. zogelukkig

Grappig, mijn man is nogal van Asomiv. Hebben een plank vol met boeken van die man, die zijn tijd trouwens erg vooruit was!;)

Deel Deze Pagina