Peuter van 2 jaar redt zich prima met iPad

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Saskia78, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of geen ipad voor een peuter/kleuter

1. Hij/zij krijgt een eigen iPad (al dan niet een ouder model).

2. Hij/zij mag af en toe op mijn iPad.

3. Onzin, wat moet een peuter/kleuter met een iPad?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Pfoeoeoeoe..... Ik vind dit een lastige kwestie, ook thuis hebben we hier discussie over. Mijn man is namelijk een IT-nerd die die vind ergens dat zijn dochters niet genoeg met computers/i-pads (al hebben we die niet)/iphones, enz. in aanraking kunnen komen. Maar hij heeft -vind ik- niet een heel goed referentiekader want zijn ouders lieten hem dag en nacht achter de computer zitten spelen, die hadden totaal geen beleid wat dat betreft, ook niet wat TV enzo betreft (of eten, snoepen, weetikveelwat allemaal).
    En ik vind het gewoon helemaal nog niet zo nodig op deze leeftijd. Kan het niet beredeneren, en ik maak zelf heel veel gebruik van mijn laptop en ik heb een iphone maar die doe ik weg als de meiden wakker zijn. Ik heb gewoon liever dat ze leert zichzelf te vermaken met andere dingen dan elektronische gadgets. Bovendien merk ik dat mijn man zijn iphone nog niet eens uit zijn zak heeft getrokken of de kleine meid wil er wat mee en dat stoort me dan want ze gaat jengelen en vervelend doen als het dan niet mag, weet je. Ik heb ook een iphone, maar daar mag ze eigenlijk bijna niet op van mij en ik heb er ook nooit gezeur over met haar.

En ook gevoelsmatig vind ik TV minder erg, dan heb ik het gevoel meer contact te hebben dan wanneer iemand een spelletje zit te spelen op een computer. Bovendien vindt ze dat ook niet extreem interessant dus ze kijkt even en na een minuut of 10 gaat ze weer lekker voor zichzelf spelen of een boekje lezen ofzo.

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Helemaal mee eens. Er is niets mis met het gebruik van een Ipad/iphone/spelcomputer. Maar je moet het als ouder reguleren, en een vinger aan de pols houden bij wat ze zien en doen met zo'n ding.
    Bij ons is het gebruik van die apparatuur en het spelen met gewoon speelgoed in balans, en daarbij speelt hij alleen spelletjes die ik geschikt vind voor zijn leeftijd. Agressie krijgt hij niet te zien. Zolang dat zo is kan het niet schadelijk zijn lijkt mij.

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Heb niet alles gelezen.

In dit geval geen ipad, maar iphone... ze mag deze prima af en toe hebben. Ze eigent de iphone ook graag toe ;) staan veel leuke dingen op zoals animatch en lola's train en ze kan tekenen en filmpjes kijken. Ik zie het net als tv kijken, alles met mate en niet te lang.

4. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Wij hebben een I-pad voor ons zelf gekocht, maar de meeste apps die erop staan zijn voor onze zoon van 5 haha. Het zijn een paar spelletjes, maar voornamelijk educatieve apps. Zoals maan, roos, vis bijvoorbeeld. Hij leert daar woorden mee vormen/spellen. Het kan natuurlijk ook gewoon met pen & papier, maar dit is nu eenmaal reuze interessant. Hij speelt er ook niet dagelijks mee, gelukkig is hij veel meer bezig met buitenspelen en Lego bouwen. Of gaat hij aan zijn tafeltje "huiswerk" maken.

Ik vind het wel echt vreselijk als kinderen uren lang achter de wii hangen bijvoorbeeld. Of kinderen die maar blijf door jammeren als het een keertje niet mag. Ik heb heel erg getwijfeld om voor kerst een wii aan zou schaffen voor ons allemaal, maar ik doe het niet. Ik wacht er nog wel even mee!

5. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. Hier niet. Er staat een computer in de woonkamer maar daar hebben mijn meidne geen interesse in. Tekenen is het helemaal en dan niet online, maar met potloden ;)

Vind het niet nodig, mijn neefje van 22 maanden kan prima overwge met zo'n tablet-geval van Apple, maar ik snap daar weinig van. Vind het vooral een oppas, het kind praat niets, luistert niet naar zijn naam, zit alleen maar aan dat ding. En toen mijn man er was en even keek naar dat ding besprong hij mijn man helemaal en sloeg dat ding bijna uit zijn handen. Ga je mij niet vertellen dat dat normaal dreumesgedrag is, dat slaan en boos worden misschien wel, maar om een tablet?

Dus nee, geen tablets etc. hier. Voordeel is ws. ook dat wij zelf geen games spelen. Het is hier gewoon niet?:(

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@marleen: mja wij hebben een PlayStation maar daar zitten nauwelijks kinderproof spelletjes op. Nouakchott behalve studio100 Singstar dus. Maar na half uur studio100 meezingen is het meer dan voldoende :)

@belle: is dat de schuld van de tablet of van zijn (gebrek aan) opvoeding? :)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ligt aan je kind, dat gedrag en niet aan de i-Pad. Een ander kind wordt woest wanneer je de trainrails opruimt, ik noem maar wat.

Mijn zoontje vindt zelf puzzelen heel leuk, maar letters en cijfers leren dat doen we samen. Handig die educatieve apps; binnen een week bijna alle letters, 1 t/m 10 in NL en ENG. Niks engs aan, zo'n aaipet.:D

8. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ipad/ iphone no-problem. We hebben het allebei. Ik heb zelf een iphone sinds de oudste een jaar is en zij begreep al heel snel hoe het werkte. Ze doet er leuke spelletjes op. We hebben er filmpjes opstaan. We spelen er samen memory of een anderspel op. Er staan leuke voorleesboeken op geweldig. Waarom hier moeilijk over doen. Dit is gewoon deze tijd. Ik zie mijn kinderen ook echt niet meer met zo'n dikke boekentas zeulen, naar de middelbare. Ik heb er zelf de hand in hoeveel en hoe vaak ze achter zit. Mijn jongste weet zich inmiddels er ook prima mee te redden. Ik vind het prachtig om te zien.

9. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Blijkbaar is de ipad, zijn trein! Dus ja normaal gedrag. Maar daar moeten de ouders wat aan doen, niet de ipad de schuld geven.

10. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Totally agree!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gister zei Julia tegen opa: "ik zal mama wel even smsen"
    Het is gewoon de generatie van nu die daar mee opgroeit.

12. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Whahha heerlijk! Wat je zegt deze generatie! Hier ook wel. Dat kun je toch opzoeken op gooooogle? Mama! Ze breekt bijna dr mond over Google! Prachtig.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb geen ipad of tablet ofzo maar als ik het zou hebben zou mijn dochter er wel op mogen hoor.
    Klinkt wel leuk eigelijk...
    Maar waarom prefereren jullie zo een ding nou boven een laptop?
    Misschien kunnen jullie me overhalen er 1 aan te schaffen.

14. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Laten we stellen, ik ben Fan :) We hebben ook een laptop, maar voor de snelle internet acties (weer of nieuws kijken) pak ik zelf ook altijd de ipad. Ff zp'en, recept opzoeken, boodschappenlijstje maken op de appie app (heel handig, mijn man kan niet meer zeggen dat hij het niet meer weet :D) En ja voor de kids. We hebben een standaard in de auto, zodat als we een lange reis maken, ze een leuke film kunnen kijken of een spelletje kunnen spelen.
    We hebben ook een laptop, die gebruik ik als ik een langere tijd ga internetten. Enig minpunt vind ik toch wel het gemis van de ondersteuning aan flash. Dus als er hier ooit een tweede of vervanging komt, dan ws geen ipad.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    een peuter van 2 met een i pad? nee vind ik echt niet nodig zoiets! laat ze lekker kleuren, en blokken bouwen en dat soort dingen... ze kunnen later nog járen op zo'n ding pingelen....!

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@debby: nou ik ben nog erger.. ik pak net zo lief mijn iphone :)
    Gewoon omdat die altijd onder handbereik is en ook alles kan.
    Alleen het schermpje is wat kleiner maar sinds ik mijn iphone zit ik nog zelden achter de laptop.
    Hooguit voor een spelletje of even chatten.
    Dat laatste kan ook wel op de iphone.. maar krijg ik last van van mn polsen dus dat probeer ik binnen de perken te houden.

eigenlijk puur luiheid dus.

Verder heb ik nu tijdelijk manliefs oude ipad.. (hij gaat waarschijnlijk op marktplaats) en daarop Lego Harry Potter geinstalleerd.
    Dat werkt op iphone en laptop niet.. dus nu komt hij toch wel vaak op de bank terecht.

En even een receptje bij de hand houden is ook wel handiger met de ipad omdat die gewoon een standaard heeft dus hij kan rechtop staan op ons barblad.
    Alhans dat merkte ik gister.. voorheen deed ik dat ook gewoon met mn iphone en voelde het niet heel onhandig.

Plus.. ipad gaat niet mee naar werk. Heb al een iphone EN een ereader.. (ja dat leest ECHT beter) dus dan ga ik niet ook nog een ipad in mijn tas stoppen.
    Dat is een beeeeeeetje overdreven :)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hopeloos ouderwets :D

Weleens aan gedacht dat ze het allemaal wel kunnen doen.

Op een computer en in het bijzonder een spelcomputer leren spelen is heel goed voor de ontwikkeling.

En mijn dochter speelt af en toe op de playstation. Dat doet ze soms, als ze zin heeft.
    Maar het liefst kleurt ze 8 uren op een dag. Dat doet ze dan ook. Er gaan hier wel 20 kleurplaten doorheen momenteel.

Dus het kan gewoon beide. ;)

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Debby: Ik heb er zelf weinig mee hoor! Maar ik merk dat Julia het wel lekker vindt, om zichzelf even lekker er mee terug te trekken.
    En dan spelletjes spelen (zeppeling oa) Filmpjes kijken of liedjes zingen.

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vind het niet nodig eerlijk gezegd (wij hebben er geen)....Ik vind het veel belangrijker dat een kind zich kan ontwikkelen met ontwikkelingsmateriaal (en daar vind ik een Ipad niet onder vallen), creatief bezig is of lekker buiten speelt.

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    eens!

Deel Deze Pagina