Peuter van 2 jaar redt zich prima met iPad

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Saskia78, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wel of geen ipad voor een peuter/kleuter

1. Hij/zij krijgt een eigen iPad (al dan niet een ouder model).

2. Hij/zij mag af en toe op mijn iPad.

3. Onzin, wat moet een peuter/kleuter met een iPad?

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@moonlight toch zijn er voornamelijk leerzame spelletjes voor deze leeftijd te vinden..

2. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    En mijn kinderen kunnen gelukkig al hun kleuren, met blokken bouwen, met poppen spelen, buiten ravotten, tenten bouwen EN met de ipad spelen en daardoor tot 10 tellen in het engels :D

3. Saskia78

@pipelina: mja.. hier is meer tijd voor kleuren en playmobil.. maar blokken zie ik nog niet gebeuren.
    zou dat een probleem zijn? *grinnik*

haar favoriete app is trouwens eentje met een aantal verschillende puzzels en kleurplaten.
    en tja.. niet vergelijkbaar met gewone kleurplaten natuurlijk
    maar feit dat ze vandeweek nog een kabouter in de regen bij een paddenstoel heeft getekend... vermoed ik dat het met haar tekenkunsten wel goed zit :)
    (al moet ik zeggen.. de regen was herkenbaarder dan de paddenstoel en de kabouter.. maarja.. dr klasgenootjes deden dat niet beter :) )

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    Hahaha denk dat het toch echt die Ipad is hoor!

Ken je de woezel en pip app, die is leuk. Kleuren zoeken, tellen, schaduwplaatjes zoeken, memory en als beloning een sticker plakken!

5. Saskia78

@pipelina: ook nog voor kleuters?

hier groot fan van een spelletje.. "kidsapp the pocket farm"
    zie ook dat ie op het moment voor 24 uur gratis is trouwens..
    (kan me niet voorstellen dat ik er wel voor heb betaalt overigens.. iets met geen creditcard)

En verder Rompompom. Dan moet je steeds 2 passende beeldjes bij elkaar zoeken. Vaak is het ene plaatje een uitvergroting van een klein stukje van het andere plaatje.
    bijv. je ziet een vogel en dan de kop uitvergroot.
    officieel pas voor kleuters.. maar AS speelt het al vrij lang en heeft er echt lol in.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Weet ik hoor! Maar ik kies ervoor om mijn kinderen met "echt" speelgoed de wereld te laten ervaren. Als ze straks ouder zijn vind ik het een ander verhaal! Maar goed, dit is persoonlijk :).

7. Saskia78

@moonlight: ja zeker.. vandaar dat ik het topic opende
    was wel benieuwd wat de rest van de wereld vind :)

wij combineren het graag.. maarja als ze 1x per week op de ipad/iphone/playstation speelt OF tv kijkt is het veel
    dus hier ook geen fanatiek aanhanger.. maar het MAG wel (soms).

8. Bri

Bri Niet meer actief

moonlight: het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen die wel af en toe met een Ipad spelen, spelen heus ook wel met écht speelgoed (en zelfs met échte kinderen :))

't Is je goed recht hoor, om het niet te doen. Want nódig is het inderdaad niet. Maar het lijkt nou net alsof sommige kinderen niets anders doen dan met de Ipad spelen. Zó leuk is dat ding nou ook weer niet hoor :D

9. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    #69 Pipelina, Oct 28, 2011
    Last edited: Oct 28, 2011
    Ik zag pas later toen ik gepost had dat je dochter al ouder is. Nee is meer voor een 2 jarige. Mijn dochter van 3 is er al wel klaar mee. De jongste van 1,5 vind het geweldig

10. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Sorry dat bedoelde ik niet! Ik mag inderdaad hopen, dat ze ook met ander speelgoed spelen hihi ;)

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De Bumba-app is ook heel leuk en zit vol verrassingen.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dat is heel sneu en natuurlijk een grote opvoedfout van zijn ouders en niet van de computer/iPad. ;) Arm kind! :$;) Maar het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Mijn kinderen gebruiken beperkt en onder toezicht de computer en iPad, maar spelen vooral ook buiten, sporten en tekenen/knutselen. Kortom, ze hebben het beste van alle werelden. Tegenwoordig is de computer toch onmisbaar en ik zou het toch wel rot vinden als mijn kinderen "clueless" zouden zijn op dit gebied. Jong geleerd is oud gedaan! ;)

13. Saskia78

@nikki: dat is bijna onmogelijk :)

bij ons op school staat in elke kleuterklas 1 of 2 computers (en zo ook bij de andere scholen waar we zijn geweest) en bovendien een digitaal lesbord.
    dat laatste is echt geweldig! ook bij kleuters :)

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit dus. :)

15. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Het is niet dat mijn zoon het niet zou mogen hoor! Maar nu vind ik hem daar nog te jong voor. Als hij straks een jaar of 4 is, mag hij zeker op de laptop oid. Ik bedoel, hij geniet nu nog van een grote bak lego, die hij maar mee naar buiten heeft genomen, omdat de zon schijnt. Niet dat dat anders niet kan, maar ik laat het maar even zo.
    Hij kijkt trouwens wel regelmatig televisie, dus het is niet zo dat ik per definitie tegen dit soort dingen ben. Nou ja tegen....ik ben er niet tegen, maar ik vind het op zijn leeftijd gewoon nog niet nodig, maar ieder voor zich! Wat een ander doet, moet hij/zij helemaal zelf weten :)

Share This Page