hallo dames! morgen is mijn zoon alweer 20mnd! Met 17,5maanden heeft hy z'n eerste tandje gekregen............ en daar blijft het bij.. hahaha zij er hier ook mama's waarbij het ook zo gaat bij de kindjes?
Ben je hier wel eens achteraan geweest? ik bedoel er mee is er wel eens een foto gemaakt van je zoontje? waarop zichtbaar is dat er tanden zitten? Ik weet dat mijn broer ook erg laat was met tanden en kiezen en heeft ook nooit verstandskiezen gekregen maar hij had met 17 maand met meer dan 1 tand (geloof ik zal mijn moeder eens navragen voor je) Ik vraag je het omdat ik een neef heb die geen tanden en kiezen kreeg, toen is er een foto gemaakt (röntgen) en bleek er niks te zitten. Het wachten is tot hij 18 jaar is dan pas kan hij een (kunst)gebit krijgen omdat zijn kaak dan uitgegroeid is. Hij heeft er verder geen problemen mee ofzo, wordt ook niet gepest er mee... maar het kan dus voor komen dat wil ik er mee zeggen ik zal mijn moeder eens vragen mbt mijn broer, want ook hij was heel laat met tanden en kiezen, maar heeft nu wel een heel goed gebit (dat is het voordeel dan weer )
Ik dacht dat mijn dochtertje laat was... Zij kreeg met 11 maanden haar eerste tandje. Maar daarna volgden ze zich wel heel snel op en binnen een half jaar was alles door, op de 4 grote kiezen na... Ik zou inderdaad eens informeren of het normaal is, want het lijkt me wel heel laat...
Ik denk dat elk kindje zijn eigen tempo heeft. Mijn zoon had 10 tanden met 10 maanden. Dat is volgens mij best veel. Ik zou in jouw geval er even naar laten kijken/advies inwinnen, als je je er ongerust over maakt. Kan nooit kwaad.
Ik zou niet weten wat normaal is, maar anders vraag je het eens een keer, als je voor controle naar de tandarts moet? Hier is het eerste tandje net door. Dus ook niet echt vlot, maar volgens mij wel normaal.
een virned van mijn heeft een dochter en had ook pas met 1,5 jaar 1 tandje en op der 2e verjaardag 3. nu is ze 3 en heeft ze alles hij is er toen mee naar de tandarts geweest en kindjes hebben de tijd tot 3 jaar. dan moet echt het melk gebit doorzijn anders wordt er pas nagekeken dus je hebt nog even. late tandjes zijn wel sterke tandjes zeggen ze
Ik kreeg net als kabouterkindje het 1e tandje met 5 mnd en heb 0 gaatjes. Dus dat is ook niet altijd zo