Waterpokken!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Blaak, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Gisteravond zag ik al een paar kleine bultjes bij mijn dochtertje van 4. Vandaag voelde ze zich niet zo lekker en voelde wat warm aan. Net even voor het slapen haar hele lichaam gecheckt, nog veel meer bultjes en over haar hele lichaam! Duidelijk dus dat ze de waterpokken te pakken heeft. Stiekem ben ik wel blij dat het nu gebeurt in de vakantie.:)

Wat kan ik het beste doen om die dingen wat minder te laten jeuken (nu jeukt het nog niet echt), hoelang duurt het ongeveer? Ik hoor verschillende verhalen; de een zegt alleen met een washandje (lauw) water deppen. De ander zegt weer dat ik poeder moet gebruiken. De ander een gel/zalfje. En ze raden elkaars opties af.:(:x Nu weet ik dus niet welke optie nou het beste is? Dus vraag ik jullie hulp en of ervaringen!;)

Alvast bedankt!:)

2. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    washandje met havermout vullen
    in een lauw bad hangen
    en je kind daarin laten badderen

er komt een witte melk achtige substantie uit en dar kan je je kind ook even goed mee insmeren.

succes

liefs Hellen

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hier een homeopatisch smeerseltje erop gedaan speciaal voor waterpokken, weet de naam zo niet meer. Het hielp om de jeuk te verlichten. Verder niet veel last er van gehad.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    We zijn er hier NET vanaf...drama was het.
    We hadden een gel om in te smeren en zemelenbaden.
    duurds ongeveer 10 dagen en is besmettelijk tot het laatste blaasje is ingedroogt.
    sterkte!

5. Tink

Tink Niet meer actief

Mentholpoeder helpt ook.

Maar wacht eerst even af of het wel gaat jeuken ;). Mijn zoon had behoorlijk de waterpokken maar bijna geen last van jeuk, ging na de 1e dag ook gewoon buiten spelen en zo.

Mooie timing trouwens, hopelijk ben je er in 1x vanaf :)

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Poeder jeukte bij ons alleen maar meer. Badje vond ie ook niet fijn. Gewoon lekker bij mama en papa hangen de hele dag, lekker pyamatje aan en er doorheen wrijven. Vooral veel kroelen.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi had ze 2 maanden geleden. Ik heb toen groene zeep gekocht ( ja die ouderwetse in een pot ). 2x mee aangetipt en ze droogden gelijk in. Hij heeft ook geen last gehad van jeuk niets.

8. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Op de speelzaal waar ik werk, raden wij kidsclin of poxclin aan. Kan je lekker het hele lichaam mee insmeren (dus niet alle plekjes apart) werkt verkoelend en zeer goed tegen de jeuk.
    Is verkrijgbaar bij drogist of apotheek.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier poxclin en badderen het havermout!

Groene zeep; overal naar gezocht maar nergens te krijgen!

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook kidsclin en dan 2x per dag lauwbadje met zemelen in een washandje!

Verder veel kroelen en wrijven maar

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ben ook blij dat het nu gebeurt. Maar ik heb ook nog een zoontje van 2 die het hoogswaarschijnlijk gaat overnemen. Hoelang gaat dat duren wanneer hij de eerste pukkel krijgt?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een mannetje met een paar plekjes maar het lijkt niet meer te worden... ben benieuwd of het waterpokken zijn.. is wel al een weekje hangerig en af en toe verhoging (tot 38,0)

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier gewoon bij de AH. Heet nu geen groene zeep meer. Heet nu geloof ik milde zeep ofzo. Zit iig in een geel/groen emmertje

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    heb het topic niet helemaal gezelzen maar bij de apotheek hebben ze een middeltje wat speciaal voor waterpokken is.

15. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Mijn dochter heeft ze afgelopen week ook gehad. Een badje met zemelen en kidsclin hielp goed. Nu is alles ingedroogd. Alleen die korstjes jeuken ook nog erg...
    Pfff ben blij dat het bijna over is. Mijn dochter was er erg hangerig van en had op een gegeven moment 40 graden koorts erbij.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zielig zeg dat ze er zoveel last van had :( Zemelenbadje hoor ik idd ook veel goede verhalen over,maar levi vertikt het om in bad te gaan dus die vlieger ging hier niet op.
    Wel een washandje laten weken in de wasbak en hem daarmee ingesmeerd tijdens het douchen.

17. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hier ook waterpokken volgens mij, Levi's lijfje zit helemaal onder de rode vlekken. Alleen dacht ik dat ze eerst ziek werden?! Dat is hij helemaal niet geweest en vandaag was hij ook gewoon vrolijk, alleen een beetje moe, maar hij had dan ook zijn eerste slaapje gemist vanmorgen... Misschien omdat hij pas 9 mnd is? Heb al wel dat spul van VSM omdat ik van de zomer dacht dat Mischa waterpokken had, maar dat bleken (heeeeeel veel) muggenbulten. :)

18. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Misschien krijgt je jongste zoonte het wel niet.Mijn tweelingdochters kregen het ook niet gelijk.Gelukkig!De rest hebben ze wel allemaal tegelijk gehad:$.
    Incubatie tijd is 2 weken voordat het eerste pokje te zien is,dus wie weet wie het allemaal kan krijgen,

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn werd eerst ook niet ziek, die kreeg een paar plekken, en het begon met een enorme plek achter zijn oor.

Iedereen zei nee hoor dat is geen waterpok, nou mooi wel, en hij heeft er nog steeds een litteken van.

Dus hier eerst de pokken, en na 3 dagen barste het goed los, en toen werd hij pas ziek

Quinn had het heel heftig, ze zaten zelfs in zijn piemeltje, het kind heeeft geschreeuwd, zo zielig :( Vond de waterpokken echt verschrikkelijk, maar ben blij dat hij ze gehad heeft

20. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Mijn dochter werd ook pas ziek toen ze al helemaal onder zat. Heeft ruim 5 dagen koorts gehad... Een badje met havermout en poeder was het beste. Dat spul van vsm was alleen de eerste dagen fijn maar toen ze wat verder waren begon ze te zeggen dat dat spul heel veel pijn deed. Het prikte. En heel veel kroelen inderdaad en wrijven. Dat vond ze heerlijk!

Deel Deze Pagina