Peuter voorbereiden buisjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elin78, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje van 3 moet over drie weken voor de tweede keer buisjes. De eerste keer was hij te klein om hem voor te bereiden. Nu raden ze ons in het ziekenhuis aan een informatiemiddag te bezoeken van de kinderdagverpleging waar ze hem uitleggen hoe het gaat.
    Nu weet ik niet of hem dat zal helpen, hij heeft afgelopen zomer in het ziekenhuis gelegen met rotavirus en heeft toen een beetje een tik gekregen omdat hij een sonde moest die een paar keer verkeerd heeft gezeten. Ik denk zelf dat ik hem beter zelf (thuis) kan voorbereiden met een boekje, evt. een filmpje ipv al een paar weken van tevoren zo een middag te bezoeken. Ben bang dat hij dan alleen maar meer gaat zitten malen en zich veel drukker gaat maken.

Wat is jullie ervaring?

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier heb ik gewoon elke keer een week van tevoren verteld wat ze gingen doen, met een kalender erbij .. en dan elke dag een streep zetten voor de dag die weg is.. en geen ziekenhuis geweest...

suces

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.483
    113
    Wat hier hielp was thuis al het filmpje (kon je downloaden vanaf de site van het ziekenhuis) kijken.
    Wat ik wel belangrijk vond is dat ik het nooit heb omschreven als - en dan ga je slapen - . Heb altijd gezegd dat het een narcose is en ik heb bij beide kindjes geen last gehad dat ze daarna niet naar bed wilden om te slapen.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dat is wel een goede, ik zou waarschijnlijk wel hebben gezegd 'dan ga je slapen'. Maar dat is inderdaad beter van niet.
    Waren jullie kindjes in paniek toen ze op het bed moesten gaan liggen voor het kapje?

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.483
    113
    Mijn oudste niet maar die was al 3,5 toen hij voor de amandelen moest. Hij had zelfs zo goed naar het filmpje gekeken dat hij de verpleegkundige op haar "fouten" wees (had het lampje op zijn duim gezet en in het filmpje deden ze het omd de wijsvinger) tot groot vermaak van de rest van het personeel.

De jongste wel, die begon meteen te huilen en krijzen, met mijn toestemming hebben ze haar meteen het kapje op gedaan zodat het "paniek" moment voor haar zo kort mogelijk duurde.

De oudste kwam heel rustig weer terug, de jongste was witheet van woede, die vooral gericht was richting de verpleegkundige. (lees ze gooide de beste dame steeds haar tuitbeker om de oren als ze in beeld kwam :$) Na een uur was ze pas uitgeraast ;)

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Pluk, welk ziekenhuis staat dat filmpje. Wel grappig dat hij het zo goed had bekeken, haha.

Ik ben bij mijn zoon wel bang dat hij in paniek raakt door alles wat er van de zomer is gebeurd. Hij heeft gewoon niet echt een prettige ervaring met het ziekenhuis, maar ja, het moet nou eenmaal gebeuren.
    Toen hij anderhalf was, reageerde hij hetzelfde als jouw jongste. Ook heel boos en verdrietig naderhand.

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

Ik heb een paar weekjes geleden ook zo'n topic geopend.
    Mijn zoontje van 4 heeft toen buisje gekregen.
    Hij had van de NKO arts een boekje gekregen over een meisje die buisjes krijgt.
    Wij hebben dat boekje een paar keer gelezen en ik heb ook verteld wat er zou gebeuren en hem beloofd dat we achteraf naar de McDonalds zouden gaan (dat heeft hij tegen alle verpleegsters en dokters luidkeels staan verkondigen).
    Ik mocht bij hem blijven tot hij in slaap viel en ik werd geroepen als hij in de recovery was.
    Hij was wel enorm kwaad tegen de verpleegsters toen hij wakker werd.
    Maar op een paar uurtjes waren we buiten. Vooral vertellen en zeggen dat het een speciale slaap is van de slaapdokter dat uit een speciaal masker komt.(anders wordt hij mss bang van echt te gaan slapen)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.483
    113

Deel Deze Pagina