Peutererg droog/broos haar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kellebel1987, Sep 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft sinds enkele maanden te kampen met erg droog/broos haar. Het is ook heel erg uitgevallen maar gelukkig komt er alweer haar terug! Ik denk ook dat het door de zon heel erg is uitgedroogd. Ik heb al shampoo van weleda met amandel olie om te wassen ( 2 x per week) maar heeft iemand verder nog tips?
    Ook heeft ze nog steeds last van berg.. Zou dit te maken hebben met de uitval? Morgen ga ik naar de kapper om de droogste punten eruit te laten knippen, maar het lijkt echt net een bosje stro :(

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gebruik je conditioner na de shampoo? Zou ik zeker doen. En eventueel wat voedende creme 's ochtends voor het doorkammen.

3. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Weleda is goed idd, maar ik zou idd ook een conditioner gebruiken.

4. Kellebel1987

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wat voor conditioner? En welke creme? (Merk)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon een goede verzorgende conditioner, geen kinderding maar van een gewoon 'volwassen' merk (dat doe ik tenminste, werkt een stuk beter). Creme heb je ook verschillende varianten van. Ik heb krulcreme van Etos of Andrelon.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Hier precies hetzelfde! Voor haar gebruik ik John Frieda moisfure shampoo en conditioner en ik doe er een drupje argan olie in.

Gebruik je weleens haarlotion van Zwitsal? Ik ben er achrergekomen dat haar haren daar ook heel erg van uitdroogde. Ik vermoed door de alcohol dat er in zit.

Een tip, gebruik een goede borstel van echt (varkens)haar. Die kan je bij de kapperswinkel kopen. Het kost wat, maar is het echt waard.
    Van synthetische borstels, gaat het haar juist pluizen

7. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    ik heb gewoon die van de jumbo voor dames
    werkt perfect

lekker dik gebruiken

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Minder vaak haar wassen.
    Ik doe vaak kokosolie of argan olie in het haar van mijn dochter, dat scheelt wel.

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Mijn dochter heeft krullend haar en hier ook veelmlast van gehad. Ik gebruikte toen alles van zwitsal. Nu gebruik ik gewoon de andrelon van mij, die voor droog en pluizig haar en ook de cremespoeling, na het douchen gebruik ik nog de conditioner die je niet uitspoelt. In ochtend gebruik ik van guhl haarspray voor droog haar en makkelijk doorkambaar. Echt DE oplossing voor mijn dochters haar.

10. Kellebel1987

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips. Ik ga straks naar het kruidvat op zoek naar een conditioner! Hebben jullie kids dan geen last van prikkende ogen? Hier is het uitspoelen vaak drama...
    Die guhl spray heb ik ook maar na een half uur pluist het weer 😰

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou echt minder haren wassen.
    Uitspoelen is meer dan genoeg en dan evt wat anti klit spray.
    Je geeft zelf al aan dat ze het uitspoelen vreselijk vind en mogelijk blijven er dus zeepresten achter en dat wordt dan zo droog en pluizig.
    Onze 3 jarige dochter vind haren wassen ook een drama en ik moet zeggen dat ik het nu alleen nog maar uitspoel met water.
    Alleen als we naar het zwembad zijn geweest dan wordt het naderhand met shampoo gewassen.
    Ik ken namelijk genoeg moeders die nooit de haren van de kinderen wassen en enkel uitspoelen met water omdat kinderen geen vet haar hebben want vet haar krijgen ze pas in de puberteit onder invloed van hormomen.
    Ik zou zeggen stoppen met wassen en enkel uitspoelen en wat anti klit bij pluizig haar.
    Hier een dochter met grove krullen en werkt hier prima.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier heeft dochter trouwens ook nog steeds wat berg op de hoofdhuid maar wordt steeds minder.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een dochter met krullend haar maar dit pluisde altijd flink. Nu heb ik gezocht op tips voor bij krullen en na aanleiding daarvan de baby shampoo van kruidvat pure gekocht ( Was 1x per week na zwemles met shampoo ) en de crème voeding van kruidvat eigen merk. De crème voeding gebruiken we dagelijks en nu heeft ze veel mooier glanzend en minder pluizig haar. Terwijl er eerst altijd nog mouse, haarlak, serums in moesten met allerlei toevoegingen.

14. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik heb ook Weleda shampoo gehad en my, wat werd mijn haar daar droog van! Niet mijn hoofdhuid, alleen mijn haar. Nu andere biologische shampoo en nergens meer last van.

Van onze oudste dochter wassen we trouwens intussen misschien een keer per twee maanden de haren, gewoon met water uitspoelen is genoeg. Onze babydochter heeft zelfs nog nooit shampoo geroken.

Edit: nu lees ik dat ze ook haaruitval heeft. Is het niet afgebroken, maar echt uitgevallen? Dat vind ik op die leeftijd opmerkelijk (gezien het feit dat haar vaak uitvalt bij stress of zwangerschap oiv hormonen). Bij zo'n jong kind zou je dan toch gebrek ergens aan verwachten.

15. Kellebel1987

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ze loopt ook bij de kinder arts en er is bloed geprikt om dr b12 te checken. Verder denk ik dat het is uitgevallen vanwege stress door de komst van haar broertje. Ze is ook een slechte eter en alles leek met elkaar in verbinding te staan. De kapper zei dat ze erg droge punten had, die zijn er nu uit geknipt en ziet er al een stuk beter uit! Ze zag ook veel jonge haartjes zitten dus hopelijk gaat het nu de goede kant op. We gaan het haar minder wassen, ik had nog andrelon cremespoeling voor beschadigd haar in de kast staan dus die kan ik mooi gebruiken. In ieder geval bedankt voor de tips, hopelijk gaat het haar nu een beetje goed groeien en kan het herstellen in de winter!

16. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    En anders kan ik je de Heavy Cream van Redken aanraden.
    Ideaal voor super super super droog haar.

Is een maskertje die je 5 min oo handdoek droog haar laat inwerken.
    Redken All Soft Heavy Cream 250 ml - Haarshop.nl

Ik gebruik die All Soft lijn al eeuwen voor mezelf en nu voor m'n dochter

17. Kellebel1987

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ben ik weer. Ze heeft (gelukkig) geen vitamine tekorten dus ik denk dat de uitval echt een ractie was van stress met de komst van de baby (ze ging ineens ook heel weinig eten en veel huilen). Gelukkig is ze nu helemaal dol op haar broertje (nee MIJN broertje!) ;)
    We gaan het even een tijdje niet wassen (tenzij het echt vies is) en alleen wat verzorgingsproduct erin doen (toevallig heb ik een fles van redken van sm gekregen, anti snap) en hopelijk herstelt d'r haar een beetje! De kapper zei dat het waarschijnlijk door de zon kwam, ze heeft zooooo'n fijne haartjes! (En wilt absoluut geen hoedje op)
    In ieder geval bedankt voor de tips! Xx

Share This Page