Peuter van het dak gevallen kdv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bkoenen, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    wie zegt dat hij er niet af gegooid is door een boze leidster? Tja dat weet je dat niet. een twee jarige peuterpuber is natuurlijk zo vlug als water. Maar ik kan me bedenken dat een oncapabele persoon die niet met kinderen kan omgaan een terror peuter uit boosheid oid doet. stel dat dat het is? Of denk ik nu te slecht over dit soort dingen?

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Na dat kan ik me niet voorstellen hoor.

Maar het is wel te bizar voor woorden dat het jongetje door het hele pand kan, zonder dat iemand dat merkt.

3. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Kansloos of niet kansloos. In onze kinderdagverblijven gebeuren ook hele ernstige dingen. Robert m die baby's en peuters gwn verschrikkelijke dingen heeft aangedaan. Kinderdagverblijf in noord die een meisje 8 min lang buiten opsloot. Waar zijn DIE inspecties dan???? Ik heb totaaaaaal geen vertrouwen in kinderdagverblijven of wat dan ook! Dus dat een kindje valt vreselijk, maar het kan hier ook zeker gebeuren!

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Waar de kinderen ook zijn.

Als je zelf voor je kinderen kunt zorgen, dan moet je dat ook doen in mijn optiek. Maar als je dat niet kan, omdat je bijvoorbeeld de enigste kostwinnaar bent, ja dan moet je wel. Zelf ben ik geen fan van het kdv maar het moet wel, het kan niet anders. Mijn oudste heeft ook ongelukken gehad waar je u tegen zegt, en waar mensen op gereageerd hebben dat je denkt ben jij wel naar school geweest?

Na het laatste ongeluk heb ik ook alles stopgezet. Gevolg? Heel weinig inkomen. En dat is ook niet altijd leuk. We hebben genoeg, maar niet om over naar huis te schrijven. Ook ben ik dus helemaal geen thuisblijfmoeder, maar het moet maar. Ik werk nu als zzp'er vanuit huis. Voorheen werkte ik op de projecten zelf, nou toen verdiende ik het 3 dubbele van wat ik nu verdien. Maar ik kan wel mijn oudste zelf uit school halen, en dat is ook wat waard. Opeens staan je kinderen voor je neus en denk je jeetje waar zijn al die jaren gebleven?

5. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens...

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uden - 2014
    Kind valt van balkon Uden, traumahelikopter komt ter plaatsen | Brabant

Den Haag - 29 mei 2014
    Kind valt van balkon Jan Tooropstraat - www.regio15.nl

Amsterdam - 16 augustus 2012
    Kind valt van balkon in Amsterdam | Binnenland | Telegraaf.nl

Rotterdam - 18 juni 2012
    Meisje valt van drie hoog in Rotterdam | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Den Haag - 23 maart 2011
    Kind 3 jaar valt van balkon Ketelstraat | Het leven in stadsdeel Laak

Drm... Echt afschaffen al die mensen die zelf voor hun kind zorgen! Ongelooflijk al deze ongevallen...

[vertaling: wat een ontzettend domme, kortzichtige reactie!]

7. Islah

Islah Niet meer actief

Om het maar niet te hebben wat er binnenshuis allemaal kan gebeuren ;) Hoe vaak mijn dochter al van de trap is gevallen... Gelukkig was ze dan wel bijna beneden en moest ze nog 2 treden maar toch.

8. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Beetje vreemde denkwijze, het is absurd wat er gebeurt maar denk even na met je wat je typt.. alsof iedereen voor de lol werkt, en alsof er binnenshuis niets gebeurt.

9. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Dat weet ik, maar ik heb het over NL omdat wij onze kindjes hier brengen :D

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zo idd, in nabijheid van ouders gebeuren veel meer ongelukken dan op het kdv. Om dan maar te zeggen dat je je kind thuis moet houden is wel vergezocht.

Maar wat erg zeg, je zal t telefoontje maar thuis krijgen.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je dan nog bedenkt dat leidsters van een kinderdagverblijf en gastouders verplicht een ehbo-diploma hebben, op scholen, bso en sportclubs ook altijd bhv / ehbo aanwezig moet zijn... Je zou toch bijna een pleidooi houden om ouders te verbieden hun kinderen thuis te houden. ;)

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    En toch denk ik dat de zorg voor een ander kindje nooit is zoals je voor je eigen kindje zou zorgen.

Mijn zoon heeft op het kinderdagverblijf een ernstig ongeluk gehad. Als ik daar was geweest, dan was hij met de ambulance afgevoerd. Ik was er niet bij, wat doen ze? Koud washandje zonder te checken, lekker naar de speeltuin. Mij pas bellen als hij wel heel raar gaat lopen. Intussen nog op het luchtkussen geweest.

Ik ben direct met hem naar de eerste hulp gegaan, daar stonden er 4 artsen om hem heen met de vraag hoe dit in godsnaam goed heeft kunnen aflopen. Ruggenwervel gebroken, gigantische wond op zn rug, geen leidster die het gezien had.

En dan was dit een kinderdagverblijf die alles heel goed voor elkaar heeft, meer dan genoeg mensen heeft rondlopen, en heel professioneel overkomt.

Natuurlijk doen mensen hun best, maar ze zullen nooit reageren alsof het hun eigen kind was. En dat is soms maar goed ook, want sommige emoties horen daar niet thuis. Maar aan de andere kant, dan waren dit soort dingen nooit gebeurd.

Bij het eerste kinderdagverblijf. Dat was een hele slechte, daar stonden de wippertjes op een soort dressoir. Toen hij ging wennen had ik gezegd dat ze dat niet moesten doen want als boos was dan kwam hij zo uit het wippertje vandaan. Toen ik hem op kwam halen, deden ze eerst een kwartier niet open. Toen stuurde ze mij weg met een rotsmoes, we hebben vergadering. Ik nog zo stom dat ik dacht njah oke dan maar. Toen ik na een uur terug kwam, wederom werd de deur niet open gedaan. Ik had er een extreem slecht gevoel over, mjah wist ik veel hoe dat werkte, dat was voor mij ook het eerste kinderdagverblijf. Uiteindelijk na lange tijd ging de deur open, met het verzoek om later terug te komen, ik heb toen geen reactie gegeven en ben zo langs de leidster gevlogen naar mijn kind. En wat trof ik aan? Een kindje in een bedje, helemaal alleen, verschrikkelijk over stuur, spugen, knalrood.. Later bleek hij een hersenschudding te hebben. Mjah volgens hun was er niets gebeurd hoor........ Bij ditzelfde kinderdagverblijf zijn heel veel ongelukjes gebeurd. En veel ouders hebben er melding van gemaakt. En iedere keer komen ze nét door de inspectie heen. Er was ook een kindje dat zijn vingers tussen de bodem en de zijkant van het bedje had gekregen, vingers plat, gebroken. Maar er was maar 1 leidster op 14 kinderen, dus of mama even zelf wilde komen om hem naar de dokter te brengen. Dat soort fratsen.

In mijn opinie is er niets mis met een professioneel kinderdagverblijf, maar of ze er net zo goed voor zorgen als je dat je zelf zou doen? Ik denk dat dát menselijk gezien haast onmogelijk is.

Deel Deze Pagina