Ik ben al een tijdje bezig geweest om de kleine meid zindelijk te krijgen maar het wil niet echt lukken. Of ik heb geen geduld . Ik en de oppas zetten haar regelmatig op het toilet of het potje maar heeeel af en toe gebeurt er iets. Tijdje terug was het goed weer en heb haar toen in de blote billen laten lopen een paar dagen en het potje erbij gehouden en de wc verkleiner met krukje standaard op de wc gelegd. Paar keer vertelt dat als ze moet dat ze dan op het potje of op de wc kan. Thuis wisselt het namelijk waar ze graag wil. Maar ook dit mislukte. Ze was elke keer verdrietig dat ze notenbars geplast op het potje of wc. Nu is het alleen dat ze al een paar dagen niet meer wil op het potje of op de wc. Ze begint dan heel erg te huilen. En ik wil haar niet tegen haar zin in op de wc zetten. Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen doen? Iemand zei tegen mij dat ik onder jaar luier een onderbroek moet aandoen.
Mijn dochter van bijna 3 was zo goed als zindelijk maar heeft nu een enorme terugval. Plast aantal keer in haar broek, tot in haar schoenen gewoon! Geeft het nooit meer aan als ze moet. En poepen doet ze standaard in haar broek Sporadisch is ze wel een hele dag droog. Ik snap er ook werkelijk niks van. Als wij weg gaan van huis doe ik haar ook een luierbroekje aan met een onderbroek eronder. Mocht ze in haar broek plassen, dan merkt ze het in ieder geval.
Uh wachten tot ze er zelf aan toe is? Ze komen er zelf echt wel een keer mee. Ons zoontje ging ook opeens vanzelf met 3 jaar en 4 maanden. Ik zou de druk er dus even afhalen en zeker als ze er om moet huilen. Ze vinden het gewoon spannend joh, en het gaat ook niet van de ene op de andere dag. Het ene kind is het andere niet. Komt vanzelf goed.
Hier ook dochtertje van 3 jaar en 4 maand, wilt ook nirt zindelijk worden. Ik heb het even tot rust gelaten. Ineens komt het vanzelf zeggen ze. Ze kan ook jou druk voelen, en het daarom niet willen.
Beide jongens zijn na hun 3e verjaardag zindelijk geworden. De oudste 3 jaar en 1 week toen hij zelf zei; ik wil een onderbroek aan. De jongste was iets van 3 jaar en 2 maanden en zei toen; ik wil geen luier aan. Beide waren vrijwel direct plaszindelijk en binnen 1 week ook poep zindelijk. Jongste was trouwens direct dag en nacht zindelijk.... Vooraf wel vaak geoefend met het potje etc. Misschien met het mooie weer eens zonder luier laten lopen in de tuin.
Ik zou het even los laten, om de druk er bij beide af te halen. Ik probeerde ook van alles maar het los laten werkte het best. Zoontje was 3 jaar en 9 maanden toen hij het eindelijk aan durfde en was toen met een week volledig zindelijk. Hou vertrouwen en geduld
Inderdaad als ze het dan zelf gaan doen na de leeftijd van 3 jaar dan is het ook opeens goed en zonder ongelukjes. Komt vast goed van de zomer. Ik hoorde ooit dat als ze niet rond hun 2de zindelijk (willen) worden dat het pas na de 3de verjaardag zo is. Krijgen ook meer een eigen willetje nu en dan wordt het gewoon meer een strijd. Komt vanzelf goed.
Hier was hij 3,5 en toen vond ik het toch echt tijd worden. Immers, als ze naar school gaan moeten ze zindelijk zijn. Hier ging het de eerste week dramatisch, daarna was hij plaszindelijk en na een paar week ook poepzindelijk.
Hier deden we gewoon de luier uit en niet meer aan. Ging de eerste dagen even mis een paar keer, daarna nooit meer. Soms wel soms geen luier is heel verwarrend, dan mag je soms wel in je broek plassen maar de andere keer is ineens alles nat... Dan snapt een kind ook niet waar het aan toe is. En juist een paar keer een ongelukje is heel leerzaam, dan leren ze het aanvoelen en het voor te zijn.
Wij waren met onze dochter vroeg begonnen met zindelijkheidstraining. Dit wil zeggen vanaf haar tweede jaar steeds weer proberen zonder luier en op de wc zetten. Steeds als het niet lukte (echt wel twee weken of langer steeds volgehouden) weer even laten rusten en dan weer opnieuw beginnen. Pas met 3,5 jaar zindelijk. We gingen het weer proberen en binnen een week poep en plas zindelijk. Na 4 weken ook buitenshuis goed zindelijk (uitzondering daar gelaten). Ze was er blijkbaar (achteraf gezien) gewoon niet eerder aan toe. Ben wel blij dat ze nu goed zindelijk is omdat ze natuurlijk over een klein half jaartje wel naar school moet. Je kan beginnen met misschien stickers plakken, een leuk boekje op het toilet lezen. Het idee van de onderbroek onder de luier is ook een goeie. Hebben wij ook geprobeerd.
Gewoon luier uit laten en dweilen, blijven dweilen. Niet boos worden als ze op de grond plassen, maar blijven uitleggen. En neem ze mee als je zelf naar WC moet, dan zien ze dat het normaal is. Mijn zoontje was bijna 3 en had totaal geen interesse toen we begonnen. Toch was hij binnen 5 dagen plas- en 2 weken poepzindelijk. En ook gelijk 's nachts. Maar ik heb heel was afgedweild
hier momenteel bezig maar oef was vergeten hoeveel werk het ook al weer was haha.. hij is in april 3 jaar geworden en eergisteren ineens wou hij geen luier meer om,. gisteren zelfs droog van school gekomen, en vandaag een heleboel ongelukjes, ik heb hem nu gewoon geen luier aan gedaan en heel veel wassen. En vooral geduld haha.. komt vanzelf.
Dank je wel. Misschien moet ik met de oppas regelen of zij hier ook mee kan helpen aangezien ze er 4 dagen per week is. Nu wordt ze alleen eind augustus geopereerd en ik ben bang als het tegen die tijd goed zou gaan met zindelijkheid dat het na de operatie weer weg is die zindelijkheid. Maar zou dat kunnen?
Ik zou even de druk van de ketel afhalen en het tegen hoogzomer nog eens proberen (wanneer het lekker weer is). Hier nooit gepusht of geprobeerd. Dochter kwam er zelf mee en was vanaf dag 1 zindelijk. Gebeurt eigenlijk nooit een ongelukje. Nachtzindelijk heeft wat langer geduurd.
Ze is net 3,5, dat noem ik niet bijna 4. Hier beiden een maand voor hun 3e verjaardag zindelijk. Met net 3 zou ik me geen zorgen maken. Met ruim 3.5 zou ik persoonlijk al wel wat stress krijgen ivm school.
Lekker even laten zou ik zeggen. Hier beide kinderen zonder enige druk rond 3,5 uit zichzelf zindelijk.
Je hebt nog bijna een jaar. Ik zou het dus lekker even laten. Ze is er duidelijk nog niet aan toe. De ervaring heeft mij geleerd dat het echt wel komt en dat het juist als ze later zindelijk worden, in 1 keer goed gaat. Ze waren hier allevier ergens tussen 3,5 en 3jr9mnd in een paar dagen dag en nacht zindelijk. Gaven ze zelf aan.
ruim 3,5. die paar maandjes nadeel is de druk van buitenaf die je krijgt, terwijl er zat kinderen tussen de 4-5 pas echt dag/nacht zindelijk zijn zoals school. want dan heb ik wel het gevoel dat het een enorm korte tijd is waarin alles moet gebeuren. paar maanden zijn zo om... en of dat ook in haar koppie zo gaat is maar de vraag... ze is bang door de wc te vallen en weg te spoelen...