Peuter van ruim 2 zegt s h i t (de hele dag...)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door WNT, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uitleggen dat het geen mooi woord is en verder negeren. Werkt hier heel goed. Papa moet hier ook beter op zijn woorden letten en dat lukt heel vaak prima maar soms... die woorden pikken ze toch wel een keertje op maar de boodschap is hier: ik snap niet wat je zegt en dat woord is niet welkom in huis.

2. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    die van ons zeg wel eens kei hard JEZUS..of kut

Nu steeds genegeerd en nou zegt hij het niet meer.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Die van ons heeft een tijdje gvd gezegd, floepte er bij mij uit helaas en ja hoor. Ik heb het genegeerd en tegenwoordig zeg ik allee als ik wat laat vallen, dat vind hij leuk dus geen gvd meer gehoord gelukkig.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Shit is hier nog niet voorgekomen maar daar zou ik zelf niet echt problemen mee hebben. Vind het geen scheldwoord.
    GVD heeft ze 1x gezegt maar heb ik daarna niet meer gehoord. Op dit moment is potverdorie heel erg in hier. En dan te pas en te onpas (dus ook in contecten dat het totaal niet van toepassing is) Ik negeer het allemaal maar, dat werkt het beste

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon zegt GVD de hele dag en spreekt het uit als: kokkedomme. Ik moet er ook wel om lachen als hij het zegt, maar dan ziet hij mij niet lachen. Ik ga er niet op in en negeer het en nu na 3 weken wordt het kokkedomme minder! dus het helpt wel.

6. appelthee

appelthee Niet meer actief

hahaha sorry meiden weet dat het niet leuk is als het gebeurt maar als ik sommige verhalen zo lees dan moet ik echt lachen..

maar die van ons nu dik 3 jr kan er ook wat van met dank aan mijn vader die zegt als hij in een gesprek gaat godverdomme .. soms heel onbewust en hij krijgt danook een por van ons ...
    onze zoon spreekt het uit als goddedomme ..

van de week waren we aant spelen in de speel tuin zegt hij goddedomme nog een keer en hup glijden ..

laatst mijn broer zei kut...
    en onze zoon meteen hallo kut alles goed kut ,... ik ben naar de keuken gelopen want ik moest zooo lachen en idd we hebben hem netjes uit gelegd dat het nare woordjes zijn..

maar baal wel hoor letten wij als ouders ontzettend goed op met wat je zegt .. en dan een opa hmmmm hmmmmm ...

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter van bijna 2 roept al een tijdje 'gottedomme' als er iets niet lukt. We hebben het een tijdje genegeerd maar dat werkte niet, nu gebruiken we zelfs steeds 'oh nee he!' als er iets niet lukt. En dat begint ze nu over te nemen, meestal ;)

Deel Deze Pagina