Schoolreis naar Movie Park kind 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Carla1980, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zou jij doen?

1. Ja ik laat mijn kind gewoon meegaan

2. Nee mijn kind blijft dan thuis

3. Anders, namelijk.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kreeg gisteren een brief van de school van mijn dochtertje van net 4 dat in juni op schoolreis gaan naar Movie Park in Duitsland.

Ik vind dit voor kleine kinderen wel erg ver weg en een erg groot park oor een schoolreis. 1,5 uur met de bus heen en weer 1,5 uur terug.
    De kinderen worden in groepen van 8 verdeeld met 2 moeders erbij.
    Zag op de site al dat veel atracties echt onder begeleiding van een volwassenen moeten en dat gaat dan dus al niet.

Ben benieuwd wat jullie mening is en of jullie je kind van net 4 mee zouden laten gaan.
    Ik zie er namelijk wel als een berg tegenop als ik het nu zo bekijk(en ik ben zelf leerkarcht!)

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    No way. Geen enkele twijfel, echt niet.
    - Te ver
    - Te groot park
    - Te weinig begeleiding

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    pffft, nu zou ik zeggen: echt niet!
    maar wat ik zou doen als het zover is??

ik vind het echt grote onzin, hier bij ons gaan 1 en 2 nooit meer, die gaan lekker naar de speeltuin ofzo...

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou t ECHT niet doen; veel te heftig voor ze. Een speeltuin is voor die leeftijd toch ook genoeg?

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Pfff ben blij dat er dus meer zo over denken.....
    Op de school waar ik werk gaan der kleuters idd gewoon lekker naar een speeltuin.

6. tulip

tulip Niet meer actief

no way, ik vind een speeltuin e.d. leuk zat voor kleuters, dit zou ik echt niet goed vinden. Het zou mij ook zeer verbazen als jij de enige blijkt te zijn. Misschien is het goed dit met een aantal ouders te bespreken, sommige durven misschien geen nee te zeggen, maar zullen dat wel doen wanneer meer ouders er zo overdenken.

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

vreemd verhaal van de school zeg.
    Gelukkig is ze nog jong en zal ze niet weten dat ze niet is gegaan uiteindelijk.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gaat alleen groep 1 en 2? Of gaan ze met de hele school?

Ik vind het een rare bestemming voor jonge kinderen en je kunt best vragen aan de school waarom ze voor deze bestemming hebben gekozen en dat jij je er niet prettig bij voelt.

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    De hele school gaat daar naartoe.

10. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut niet dat mijn kind van die leeftijd mee zou gaan! Vind dit een beetje vreemd van de school.
    Wat is er mis met een bezoek aan een speeltuin of kinderboerderij o.i.d?
    En ik zou het idd ook met een paar andere ouders bespreken, je bent vast niet de enige met deze mening.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee ik zou dat ook niet doen, wel zou ik proberen of ik dan mee kan......

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    De school vraagt zelf ouders mee die altijd/vaak helpen op school.
    Aangezien Kyra pas net op school zit zal ik wel niet mee mogen, en ik moet op die dag zelf werken!

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Even tussendoor: is bij een kleuterreisje 1 begeleider op 4 kleuters normaal? Want dat zou mij wel zorgen baren namelijk. Ik vind kleuters nog erg klein en impulsief en als je in een park of speeltuin op 4 kleuters moet letten dan lijkt mij dat best moeilijk. Ze worden vaak heel enthousiast en druk lijkt mij, vooral in een mega groot pretpark..

14. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    nee, ik zou haar ook niet mee laten gaan! de resultaten van de poll zijn al veelzeggend denk ik..
    te ver, te groot, te spannend, te lang in de bus

en alles waar te voor staat is niet goed ;)
    (alleen tevreden, en dat word je er nu al niet van)

15. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    helemaal mee eens!!!!
    een Land van Jan Klaassen of Plopsaland vinden ze volgens mij ook veeeeel leuker!!

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

1 op vier is redelijk normaal. Maar nu ik ouder ben en zeker zo iets als een Movie Park, zou het ook hebben bij Duinrell enzo, zou ik ook de kriebels hebben.

17. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    bij ons op school wel maar ze gaan dan wel kijken welke kindjes in welk groepje worden geplaatst.... kindjes die elkaar ophitsen komen sowieso niet bij elkaar in een groepje.. kindjes die het niet erg goed met elkaar kunnen vinden ook niet...
    mijn zoontje is heel erg snel hyper maar een meisje bij hem uit de klas heeft een rustgevende werking op hem dus die zitten altijd samen in een groepje... gelukkig vinden ze elkaar ook erg lief!!!

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit. :)

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind het ook niet iets om naar toe te gaan met een schoolreisje van 4 jarige kindjes. Je twijfels zijn heel begrijpelijk.

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Vind het wel een beetje vreemd om met zulke kleine kinderen naar zo'n groot park te gaan.
    Iets dichterbij en minder groot zou toch ook te vinden moeten zijn... Denk aan lineaushof, Duinrell, dierentuin, of een (indoor) speeltuin.
    Nee ik zou mijn kind niet mee laten gaan.

Deel Deze Pagina