Ik denk dat het heel erg verschilt per kind. Want als wij onze dochter voor half 8 op bed leggen is ze zeker vroeger wakker. Toen ze nog een middagslaapje deed kon ik haar in de avond voor 20.30 uur echt niet op bed leggen.. gebeurde dit wel dan was het gerust rond half 5 : Mama, ik ben klaar met slapen! Onze dochter slaapt in 24 uur, zo'n 11uur. Valt me steeds weer op.
Ik vind alles na 5.30u ochtend. Maar goed, als ze nog een middagslaapje doet zou ik kijken of je dat in kunt korten.
Voor mij is 5:30 nog midden in de nacht. Ik ben echt echt echt geen ochtendmens. Heb t geluk dat beide kids slapen tot minstens 7/half 8.
Ik ben ook geen ochtendmens. Maar daar trekken kinderen zich helaas weinig van aan. Inmiddels zijn ze overigens oud genoeg om me te laten slapen, hoor.
Hier had ik ook een perfecte slaper tot ze 2 jaar werd en ineens is 630 het nieuwe normaal. Ik ben zelf een nachtbraker dus hier niet blij mee. Nog geen tips helaas.
Wij hebben inmiddels Olly de kinderwekker gekocht. Ik moet zeggen dat dit wel werkt en is ze reuze trots als ze tegelijk met Olly wakker wordt om 7:00! Aanrader!
Bij ons alles na 6.00 uur uitslapen Hier beide kinderen vroeg wakker, is hun ritme en verander je niets aan. Accepteren dus