Autostoel 3 jarige

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Koraal82, Sep 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Hoi,

Wij hebben een nieuwe autostoel nodig omdat mijn jongste nu van de maxicosi naar een gewone stoel gaat. Voor mijn oudste zoon (net 3 jaar 14,5 kg) wil ik nu een andere stoel kopen. Nu viel me op dat veel stoelen tot 4 jaar gaan. Kan ik dan het beste al een stoel kopen voor na 4 jaar of is deze nog te groot?
    En wat zijn goede? Ik heb nu van cybex een stoel die achteruit (Sirena of zoiets) gaat en de juno voor in mijn auto.

Groetjes

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Een stoel voor vanaf 4 jaar is af te raden om verschillende redenen.

Een gordel spant zich pas aan bij >15 kg. De kans is dus goed aanwezig dat tijdens plotseling remmen of een ongeluk de gordel niet aanspant en je kindje door de auto vliegt.
    De botten en gewrichten zijn tot 4 jaar nog niet sterk genoeg om de druk op de heupen op te vangen bij een ongeluk/ plotseling remmen.

Daarnaast moet je nog kijken of het uberhaubt past, kwa lengte. Maar dat zou ik hoe dan ook niet nu doen.

Je hebt dan 2 opties;
    - een autostoel kopen gelijkwaardig die je nu hebt, zelfde groep dus.
    - een groep1/2/3 autostoel. Sommige hiervan zijn als veilig getest, maar kijk goed bij bijv anwb en consumentenbond tests. Sommige zijn namelijk ook echt onveilig (wat ook mogelijk is bij elke andere stoel, maar hier iets meer volgens mij)

Onze jongste van 3,5 zit ook nog lekker in groep 1 autostoel.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Ik zou inderdaad of een extra groep 1 autostoel kopen of een (veilig geteste) groep 1/2/3 stoel. Een groep 2/3 autostoel is niet veilig met 14,5 kg (en daarnaast de leeftijd, maar stel dat hij al 18 kg was geweest, dan had je het misschien wel gedaan).

Omdat ik geen goede 1/2/3 stoelen kon vinden voor een, voor mij, acceptabele prijs, hebben wij vorig jaar een nieuwe groep 1 stoel gekocht voor de jongste (Maxi Cosi Tobi, dus veilig getest ed). Oude kleur en daardoor sterk afgeprijsd. Als ze groot en zwaar genoeg is, kan ze over naar de Römer autostoel die we nog van haar zus hebben liggen.

Share This Page