https://www.ad.nl/binnenland/mishandeld-jongetje-8-als-papa-werken-is-zit-ik-in-de-kist~abc60371/ Ik las dit bericht, het jongetje is vorig jaar gevonden op de camping. Ik heb alle tweets vandaag gevolgd en vraag me af hoe 2 ouders in vredesnaam hun kind zoiets kunnen aandoen.. Dan is er iets goed mis met je. Ze zijn ook nog eens eerder veroordeeld wegens mishandeling van hun oudste zoon..zo zie je maar, dat er gewoon veel strenger gestraft moet worden. Kinderen nooit meer terug laten plaatsen en zowel vader als moeder onvruchtbaar maken, zulke monsters "nemen" zo weer een nieuw kind.. Arm arm jochie...wat erg...
Mijn god wat een mensen Ik begrijp ook niet dat dan de jongetjes zo worden mishandeld en de meisjes niet. Niet dat je het hen dan ook gunt, maar waarom dan die jongetjes wel. Waarom uberhaupt? Onvoorstelbaar. Ik denk: opsluiten in een kist en dan de sleutel maar weggooien.
Jeetje Net de tweets gelezen en heb gewoon tranen. Wat een monsters zeg... Kan het echt niet geloven.
Nee, volgens het rapport is de intelligentie van de moeder ‘gemiddeld’. Die van de vader gelijkwaardig aan die van de moeder.
Vreselijk! Ik lees de berichten ook mee. Ik snap niet dat je dit je eigen kind, of welk kind dan ook, kunt aandoen. M’n hart breekt als je leest dat zowel het jongetje als zijn zusje het normaal vonden wat er gebeurde. Dit jongetje houdt hier hoogstwaarschijnlijk een levenslang trauma aan over, ik kan wel huilen.
Advocaat vd moeder pleit voor haar vrijlating... Als ik de tweets lees valt mijn mond open van verbazing, het lijkt wel alsof hij alles in twijfel probeert te trekken en het van tafel wil vegen onvoorstelbaar!
Waarom? Die man doet gewoon zijn werk. Hij heeft een eed gezworen om iedereen op de beste manier te verdedigen en dat is exact wat deze man doet. Welke persoonlijke mening hij ook heeft, dat doet er niet toe in deze zaak.
Dit vind ik niet meer verdedigen, er is meer dan genoeg bewijs dat moeder meedeed aan alles en hij probeert het te bagataliseren en van tafel te schuiven. Dat ze rechtsherstel op gepaste verdediging oké, dat hij voor een gepaste straf zorgt is ook oke, dat hij nu bijna doet alsof ze onschuldig is niet. Ze hebben in een WhatsApp gesprek gewoon besproken hoe ze van het jongetje af zouden kunnen komen! Wat deze advocaat doet is bijna hetzelfde als victim blaming. Deze eed moeten advocaten afleggen; “Ik zweer (beloof) getrouwheid aan de Koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet, eerbied voor de rechterlijke autoriteiten, en dat ik geen zaak zal aanraden of verdedigen, die ik in gemoede niet gelove rechtvaardig te Zijn”
Maar vrijspraak is toch het best mogelijke wat hij eruit kan slepen? Als blijkt dat een schikking treffen het beste is voor háár, zal hij dat doen. Maar als vrijspraak nog een mogelijkheid is, zal hij daar voor gaan. Hij doet zijn werk en daar wordt hij voor betaald. Als hij haar de bak in moet werken (wat volkomen terecht zou zijn in mijn ogen), was hij wel aan de kant van de aanklager van werken.