Peuter verdronken Landal Lommerbergen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Micera, 29 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik was laatst op de camping aan het zwemmen met onze zoon van 7, heeft diploma A en B en is bezig voor C. Terwijl wij in dat zwembadje waren, was daar ook een jongetje van 4, vleugels om. Pas toen zijn vader even kwam kijken, had ik in de gaten dat het ventje er dus zonder ouders was. Er waren namelijk ook wat andere gezinnen en dan heb je niet altijd in de gaten wie bij wie hoort, zeg maar. Een andere moeder (die het kindje blijkbaar al wel in de gaten had) vroeg “Meneer, heeft uw kind eigenlijk een diploma?” Nee, want hij was pas 4 en ze zouden pas starten als hij 5 was, dan is hij wat sterker. Maar hij is al wel lekker watervrij. Nou, nog veel plezier hè. Kom je terug naar de tent als je het koud krijgt? En weg was pa... de rest van het zwembad verbijsterd achterlatend. Echt, nadat er al zóveel berichten over verdronken kindjes zijn geweest. Ik snap niet hoe mensen zo laks kunnen zijn. Als je geen kinderen wilt, had dan een rubbertje gebruikt!

kleinepien en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Woensdag waren wij bij een strandje. Meisje van drie gevonden. Huilend op zoek naar haar ouders. Meisje opgepakt gekalmeerd, naar de post gelopen daar. T was zo zielig.

Komt die moeder er na een tijdje aan, helemaal niet in de stress ofzo... ooh ja typisch wat voor haar! Geen dank je wel, niets. Ze liep zo weg.

Daarna waren er twee kindjes kwijt die geen bandjes omhadden, iedereen in rep en roer.

Daarna vonden we twee bandjes in het water drijven. Ik hoopte zo dat er geen kindje in het water lag...

Ik was er klaar mee en we zijn naar huis gegaan.

3. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Was laatst met zoontje aan zwemmen. Was er door het zwembad een op stormbaan opgezet in het water en vastgezet met touw aan de zijkant. Er zaten een paar grote tieners bovenop de klooien waardoor het hele gevaarte opeens ruim een meter achteruit schoot.
    Echter zwom daar een klein meisje zonder bandjes met moeite haar hoofd boven water houdend om ook op de stormram te klimmen .
    Op het moment dat het hele gevaarte opschoof schoof dit meisje er dus letterlijk onder. Kon haar er net onderuit trekken, zelf was het haar denk ik niet gelukt, aangezien z geen aantalte maakte er zelf onderuit te komen.
    Badmeester stond wel te kijken maar zag het niet gebeuren door de hoeveelheid kinderen die daar zwommen.
    Heb toen rond gekeken. Geen ouders in de buurt. Heb het meisje geadviseerd om even wat verder weg te wachten totdat de jongens eraf waren zodat de stormbaan niet meer weg zoi schieten.
    komt even later de moeder met het meisje aan en leg ik uit wat er gebeurde.
    Kreeg toen te horen “ oh ze zei dat ze er van de
    Jongens niet op mocht” en liep vervolgens weer weg....
    Kind schoot onder het gevaarte en maakte geen aanstalte om er zelf onderuit te komen en moeder reageerde zo lax.... snap het nu nog steeds niet.

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik had het gister nog met m'n eigen zoon, is een speeltuin hadden grote springkussenglijbanen, met onderaan een bad, John ging te snel naar beneden en kwam tegen 2 meisjes aan, hij komt naar me toe (nog steeds in het bad) en zegt dat hij buikpijn heeft, ik zeg dat hij naar de zijkant moet want daar is de uitgang, hij draait zich om, valt in het bad en begint te schokken.
    er zijn 2 mensen van de organisatie daar (bij de in en uitgang, ik scheeuw naar 1 zo'n vrouw, haal hem eruit!! maar ze durft het niet, toen ik er in wou springen ging gelukkig de andere vrouw er al in.

Uiteindelijk was het een paniekaanval, doordat hij waarschijnlijk een elleboog in z'n middenrif heeft gekregen.

maar zoveel mensen stonden er en niks doen, ik was zo blij dat ik erbij was, en dat was eigenlijk omdat ik foto's en filmpjes wou maken van hem.

5. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Het gebeurd allemaal zo snel.
    Wij zaten in een klein peuterbadje en ik had constant mijn ogen op mijn zoon van toen anderhalf jaar gericht.
    In het badje waren twee ingangen en in het midden een buis met waterfonteinen. Stapt op een gegeven moment een vrouw daar overheen het badje in. Ze had makkelijk via de ingangen kunnen gaan, maar nee hoor, mevrouw moest eroverheen. Zodoende stond ze voor mijn neus met haar kont. En het hele tafereel duurde 20 seconden maar het zorgde voor een dusdanige verwarring in het badje dat mijn zoon in de tussentijd dus onderuit gleed en een meneer hem omhoog trok het water uit.
    Hoe goed je ook oplet, het gaat soms zo snel.. :(:(:mad:

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier in de buurt ook bij landal. Staat ook een bord over niet continu toezicht. Er is wel iemand in de buurt maar die kan ook bv bij de kleedhokjes ofzo zijn. Ze kijken iig niet constant naar het water. Maar toen het er laatst heel druk was stonden er toch echt wel een aantal toezichthouders op te letten. Was de eerste keer dat ik dat daar zag.

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn dochter vertrouw ik maar mijn zoon van 8 dus niet, hij is veel te makkelijk en hem zie ik nog weleens verdrinken (ondanks a en b) en ws niet eens door zijn schuld. Dus deze vakantie ben ik ook elke dag met hem mee geweest.

Ik hoef niet constant op hem te letten dus je kijkt ook wel eens rond of zwemt een rondje.
    Zoveel kinderen in frankrijk die niet kunnen zwemmen, wel 4x tegen de badmeester gezegd dat bepaalde kinderen geen bandjes omhadden (werden dus naar het ondiepe gestuurd).
    Ik zag ze gewoon voor mijn ogen verdrinken (elke keer als ik in actie wilde komen, kwam er zus of moeder al aan) echt bizar!!

Op straat vind ik alles prima en redt hij zich wel, maar in het water ben ik nog steeds een havik!

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier in het zwembad gelukkig veel toezicht.
    Je komt er echt niet in met kleintjes zonder bandjes. Ook even afdoen is er niet bij want ze staan naast je. Doen ze echt goed. Continue ook personeel dat langs het zwembad staat.
    Daar gaat het dus ook goed.
    Maar zodra je ergens komt waar minder zicht is zoals een meertje dan zie je echt de raarste dingen.

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

sterkte, wat verschrikkelijk om dat mee te moeten maken.

10. DastyQueen

Die zwembandjes bieden ook niet 100% veiligheid. Ik weet nog goed dat mijn zoon 3 was. Wij (man zoon en ik) waren samen met mijn zus, schoonzus de mannen en kinderen op vakantie aan het spelen bij het diepe zwembad. Erin springen elkaar erin duwen beetje dollen. Mijn zoontje wil een bommetje maken springt erin en door de kracht schoot 1 bandje van zijn arm af. Hij ging gelijk koppie onder en maar 1 armpje bleef boven water. Voor mijn dochter hebben we nu zo een combi ding met zwemvleugels en band om de borst die vast gaat met een kliksysteem op de rug. Al een stuk veiliger dan de normale zwemvleugeltjes maar ook dit bied geen 100% veiligheid.

11. DastyQueen

Of de momenten dat je aankomt, weggaat. kindjes moeten de bandjes nog om of hebben ze net af, jij pakt je spullen uit of in en in een flits van een seconden kunnen ze weg zijn.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja precies. Daar zit t m in.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben ook geen fan van de bandjes. Wij hebben een easypro zwemvest en dat vind ik net even veiliger.

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wij hebben ook een zwemvest. In sommige zwembaden zoals bij ons is alleen zo'n vest niet toegestaan helaas.
    Ik moet mijn zoon verplicht bandjes om doen daar. Ik denk zodat ze de kinderen dan beter kunnen zien?

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het ligt er misschien ook aan wat voor zwemvest? Dit van ons is een zwemvest waar ze zwemles in krijgen. Is iets anders dan een puddle jumper ofzo.

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nee het maakte niet uit wat voor soort zwemvest. Ze moeten gewoon verplicht bandjes. Staat ook overal op de borden. Vandaar dat ik denk dat dat ook voor het overzicht is.

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Net terug van Spanje .

Ik zit in het water met man en zie in mijn oog hoeken een meisje van denk 3 jaar het water in springen en dr bandjes schieten af .. geen ouders .. ik kindje uit het water gehaald . Tante dacht ik kwam later er kon geen Dankje wel vanaf was Nederlandse ..
    Ik weet en mijn zoon ook dat hij alleen mag springen als ik erbij ben ( zijn bandjes schieten altijd af omdat hij echt hard springt ) een andere vind ik en hij niet fijn .. dus hij springt alleen bij mij of paps . ( ik heb zijn bandjes afgedaan om te zwemmen zonder hij zonk meteen dus hij weet wat er gebeurt ) hij zit al op zwemles ..
    In het diepe ben ik er bij altijd . In het ondiepe op gepaste afstand .. en zijn er duidelijke afspraken .. in zee mag hij nooit alleen en doet hij ook niet .. hij is gelukkig de enige nog met bandjes in het zwembad .. in zee moet mijn 6 jarige zoon nog zijn kurk op en een grote band en niet ver .. zoon van 7 gaat zowat nooit de zee in.. zoon van 11 ook niet te ver ik moet ze kunnen zien en snel bij ze zijn dat is gewoon de regel en daar houden ze zich asn ..
    mijn man zegt altijd dat ik moet relaxe , maar bij water kan ik dat niet en zeg ik altijd ( ik wil graag met 4 kinderen naar huis )

Ik hou ze allemaal op gepaste afstand inde gaten en hebben ze alle 4 de zelfde velle kleur zwembroek aan zodat ik ze in 1 oog opslag kan zien ...

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh heel gek. Naja daar zal ik dan dus al niet gaan zwemmen.

Deel Deze Pagina