Laat kraamverzorgster de hond ook uit?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jel, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Hoe was dit bij jullie?

Mijn man wil de eerste dagen als de kraamverzorgster er nog is, nog even werken en daarna neemt hij waarschijnlijk een paar weken vrij. Stel dat er in de tijd dat de kraamverzorgster er is niemand op visite is, laat zij de hond dan uit? Ik weet niet of dit tot haar werkzaamheden behoort?

2. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Hier behoorde het niet tot haar werkzaamheden.
    Ik heb echter ook ma elke dag heel kort hulp gehad.
    Ik heb mn nichtje en zusje ingeschakeld vorige keer en deze keer doe we dat weer desnoods kan ze in de tuin.
    Denk dat het er ook een beetje aan ligt wat voor kraamphulp je hebt de ene heeft meer moeite met een hond oid dan de ander.
    Ik heb er 2 gehad en had van te voren aangegeven dat ik een flinke hond had die een beetje apart uit de hoek kon komen,extreem beschermend naar mij en de baby en tevens wa ze deels blind en doof.
    De eerste kraaamhulp vond haar maar eng,ze deed overginds niks hoor ze lag alleen constant in mijn kamer ik vond t fijn,de 2 de had totaal geen moeite met haar en dat ging veel beter,
    ik zou liever iemand anders regelen die je hond al kent is voor beide partijen makkelijker.

gr gemma

3. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Nee dat behoort niet tot haar werkzaamheden.
    Maar misschien tref je er eentje die het wel even wilt doen.
    Maarals je man dat doet voor hij gaat werken en erna dan moet dat toch kunnen? Het is maar voor een paar dagen.

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier heeft me vriendin voorgesteld om in die week de hond in huis te nemen zo hoef ik alleen te zorgen dat me kinderen op school komen

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Nee normaal hoort de hond uitlaten niet onder haar taken.
    Je kan het natuurlijk altijd lief vragen en kunnen ze zelf beslissen of ze dit willen.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Hmmm... wel goed dat we het weten, dan moeten we even een alternatief verzinnen als ze het niet wil doen.
    Het is een pup en ze word 14 oktober 1 jaar. Ze red het nog net niet als ze de hele werktijd van mijn man zonder plasjes moet doen. Dus kijken hoe we het op gaan lossen.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Woon je ver van de uitlaat plaats? Anders zelf even snel laten plassen.

Ik heb de vorige keer een KS gehad maar ondanks dat ik bijna niet kon lopen vond ik het heerlijk om even de hond te doen, even 5 minuten naar buiten.

In dit huis is het helemaal makkelijk, 7 meter van mijn voordeur begint de uitlaat plaats, kan altijd de voordeur open gooien;)

8. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    anders miss ff in de tuin?
    mijn stafje is nu 10 mnd ma redt 10 uur achter elkaar ook niet hoor,ik heb geluk dat mn nichtje en anders mn schoonmoeder t wel doen,

9. Jel

Jel Niet meer actief

De uitlaatplek is hier 200 m. verder of zo, dus niet ver. Ik weet niet of ik in staat ben om zelf even te gaan? Anders kan dat ook nog natuurlijk. Ik kan van tevoren natuurlijk nog niet zeggen hoe ik mij ga voelen na de bevalling.

En in de tuin is ook een optie. We hebben een grasveldje en ze doet daar wel vaker even haar behoefte als het even niet lukt om uit te laten. Alleen wat ontzettend smerig is, is dat ze haar ontlasting opeet. Dat vind ik wel erg vies en dat moet ze ook echt afleren, zeker met een baby in huis. Dus dat is een reden dat ik haar liever niet in de tuin heb...

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    als je hond zijn eigen poep opeet dan heeft ie vaak een tekort aan een bepaald mineraal.
    welke precies weet ik niet meer, maar mss ff met dierenarts overleggen..die kan het je zo vertellen.

11. Jel

Jel Niet meer actief

@ Panter, misschien inderdaad niet verkeerd om het de dierenarts te zeggen. Volgende week moeten we er weer heen, dus zal het gelijk zeggen als ik het hopelijk niet vergeet.

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Onze kraamverzorgster wilde de hond wel uitlaten.. We hebben een boxer die heel erg enthousiast en druk is, dus dat vond ik zelf niet zo verstandig.. Maar ik denk dat het dus een beetje van de kraamverzorgster afhangt of ze het wil doen. Het behoort in ieder geval niet tot haar taak.

13. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Onze kraamhulp deed het niet met als reden "wat als er iets met haar of de hond onderweg gebeurd". Wij wonen in een maissionette op de eerste verdieping. Na een bevalling waarbij ik een totaalreptuur heb opgelopen zag ik het niet zitten om 4 trappen te lopen. Twee keer twee trappen dus, lag bijna hele kraamweek op bed.

De aanstaande kraamweek is vriend niet thuis als kraamhulp er is. Vriend laat hond (kruizing hollandse herder met duitse staande draadhaar) 's morgens en 's avonds uit. Gaat dan een eind fietsen met haar. Tussendoor zullen mijn (schoon)ouders naar verwachting iedere dag komen.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom bel je niet even naar het kraambureau om het te vragen?

15. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier deed onze kraamhulp het ook niet. Maar mijn man was thuis en anders schoonvader. Je kan idd even bellen naar het bureau. Ik weet wel dat ze toen hier zeiden, geen boodschappen etc te doen omdat ze dan niet verzekerd zijn ofzo? Weet t niet meer precies hoor...

En onze hond, at ook zn ontlasting op toen hij pup was. Is hier vanzelf weer over gegaan en natuurlijk aangepakt toen hij het weer deed...

16. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Als de uitlaatplaats maar 200 m. lopen is en je zonder keizersnede bevalt, dan zou je dat normaal gesproken zelf wel kunnen doen. Jouw kindje kun je dan even thuislaten bij de kraamverzorgster.
    Ik stond de ochtend na de bevalling al in het gemeentehuis mijn kind aan te melden. :cool:

17. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    geef je hond een halve eierkoek per dag.. en hij eet zijn ontlasting niet meer op.. hier gaat zijn ontlasting voor hem erg van stinken..

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Her heeft ze het wel gedaan. Maar ze vond het erg leuk en et was rustig hier.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze kraamhulp deed het ook niet. Ze wilde wel hoor als het echt moest zei ze, maar ze was ontzettend bang voor honden. Plus ze is bij vreemden nogal enthousiast aan de riem dus leek me niet verstandig. Na 3 dagen vonden we beide dat ik genoeg was opgeknapt om het zelf even te doen. Ik was allang blij dat de hond gewoon in de woonkamer kon blijven. Als ik lag te rusten deed ze haar even in de keuken met wat lekkers.

20. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    ik heb bewust heel duidleijk aan gegeven dat ik niet iemand wilde die bang was voor honden.
    Mede ook omdat mijn hond mishandeld was en nogal een grote dame ze was voornamelijk bij mij maar als ik iemand had gehad die bang was had ik haar weggestuurd.
    Ook deze keer weer aangegeven dat ik een hond heb,helaas is de oude overleden heb nu een staf pupje,die af en toe ook irritant kan zijn.
    Wel heb ik een bench en maar 3 uur kraamzorg dus als het echt niet gaat gaat ze gewoon eventjes de bench in.

gr gemma

Deel Deze Pagina