Mijn zoon zit sinds kort te tandenknarsen in zijn slaap en jammergenoeg zie ik al beschadiging aan zijn gebit. Zijn hoektanden zijn niet meer puntig maar recht door slijtage. Zo zie ik ook dat zijn voortanden iets korter zijn. Ik lees dat er niet veel aan te doen is. Het enige wat zijn gebit zal kunnen beschermen is een bitje. Hebben jullie daar ervaring mee. Kan dat al op zo'n jonge leeftijd. Ik maak morgen gelijk een afspraak bij de tandarts maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
ik zelf heb sinds vorige week een bitje. geen idee of dat voor kinderen ook kan eigenlijk. in je slaap merk je er weinig van. zit ff strak als je m net in doet en int begin kwijl je wat omdat je mond anders zit met een siliconen ding in je waffel maar je went er eigenlijk heel snel aan idd gewoon ff naar tandarts gaan.
en hoe ging t bij de tandarts? ik was er gister toevallig weer en t blijkt dat zo'n bitje niet vergoedt word door de verzekering. heb dus een 'mooie' rekening hier liggen nu.
Mijn dochter tandenknarst ook, al zo ruim 2/3 jaar. Geen slijtage. Tandarts bij ons zei dat zo bitjenog geen zin heeft op deze leeftijd. Zonde van de tandjes kan me voorstellen dt je daar niet blij mee bent.