Naar de dokter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Estha, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hoi,

Onze dochters zijn beide, zoals heel veel kindjes, de laatste tijd onwijs veel ziek.
    We houden goed in de gaten of het niet met de oortjes te maken heeft en ze goed blijven drinken.
    Maar twee weken geleden wed mijn oudste ziek en dat duurde zo'n drie dagen voordat ze weer wat opgeknapt was. Afgelopen donderdag was ze weer hangerig en sinds vrijdag dus weer koorts! Steeds rond de 38 graden. Ze heeft niet hoger dan 38,5 gehad. En dat is dus nog steeds zo. Ze heeft wel wat last van haar keel en wat hangerig. Eet niet zo heel veel maar drinkt wel. Geen gekke dingen verder.
    Zouden jullie morgen naar de dokter gaan? Het duurt nu wel wat lang...

Groetjes,
    Estha

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Persoonlijk denk ik niet dat het nodig is, het heerst ontzettend en er komt constant virus op virus, hier ook gehad 3 keer in 4 weken! Chloe had elke keer wel hogere koorts zo'n 38.9 elke keer! Zolang de koorts niet erger word en ze goed blijven drinken zou ik me niet teveel zorgen maken en goed uitzieken!

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou; koorts kan door virus komen of door bacterie. voor virus kun je niet veel doen.maar als het bacterie is moet het kindje wel n AB kuur krijgen. ik zou dus wel nr HA gaan om keel te laten checken.

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik dacht vandaag hetzelfde, mijn kinderen zijn steeds maar ziek...mijn dochter koorts, weer beter, zoontje koorts, zoontje beter, dochter weer ziek...zucht.

We zijn hier permanent verkouden en hangerig.

We hebben met z'n allen geen dokter nodig maar ZON!!!

Laat de lente maar komen :D

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    onze oudste was sinds eind november alleen maar ziek. Begon met een longontsteking (ab kuur) en bleef daarna maar kwakkelen, ook veel afgevallen.
    Nu toch maar naar de ha geweest: onrustige keel, dus klein kuurtje gekregen. En het lijkt erop dat ze opknapt. Eet ook weer meer enzo.

Ik zou gewoon even laten kijken bij de ha!

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Hier al 2 weken verkouden vandaag naar de dokter geweest en gister avond en nu weer 39,7 graden koorts! Snachts was t 35,4 ! :/ kind is zo levendig en blij als wat...maar heeft dus wel een trommelvliesontsteking mijn arme poppetje :( dus aan de antibiotica

7. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Nou, Elle had dus ook oorontsteking en een blaasontsteking! Arm kind.
    Nu net vijf dagen van de antibioticakuur af en ze heeft weer koorts... pf, om er wanhopig van te worden. Heb ook geen flauw idee meer wat er "normaal" is en wat er gewoon bij hoort in deze tijd van het jaar...

:x

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Komt doordat we allemaal blijkbaar geen weerstand meer hebben.
    Veel vitamientjes en zo'n zijn de enige oplossing om niet van AB-kuur naad AB-kuur te blijven hoppen.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier ook al de hele winter aan het kwakkelen en Alyssa ligt nu ook weer met buikpijn en een spierwit gezichtje op de bank.
    het nadeel bij mijn kids is dat ze gelijk niet meer willen drinken als ze ziek zijn. ik moet dan echt praten als brugman om er een slokje in te krijgen.

hoorde van school dat er weer wat heerst. nu met buikpijn die een paar dagen aanhoud.

ab-kuurtjes ben ik geen fan van (hebben mijn kids gelukkig ook nog niet nodig gehad).
    we hebben idd gewoon de zon nodig, kan iedereen weer lekker naar buiten lekker buitenlucht opsnuiven.

sterkte ermee.

liefs doris

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon is al voor de 4e keer in 7weken tijd verkouden. Onze dochter net een week een luchtweginfectie gehad en overgegaan met ab en zit nu weer te snotteren. GEK word ik ervan want het kost mij m'n nachtrust en daardorweersand dus ik pak het ook elke keer weer mee!

11. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Nou, zo te lezen zijn wij niet de enige!
    Je hoort nu zoveel over kinderen dat ze maar niet opknappen.
    Het moet gewoon eens een keer lente worden.

Nu vind ik dat ook wel weer het gevaar dat er hier ook vaak vanuit wordt gegaan dat hier door komt.
    Als ik naar dokter bel moet ik gewoon bijna op mijn kop gaan staan en stennis gaan lopen maken voordat ik een afspraak krijg.

Toch eergister weer contact opgenomen met de huisarts, unrine na laten kijken en nu blijkt dus dat ze nog steeds blaasontsteking heeft en dus de vorige antibioticakuur niet aangeslagen is. Wederom een antibioticakuur gekregen van 10 dagen! Terwijl ik dit helemaal niet fijn vindt om te geven omdat het zo slecht is.. Maar ja, hopelijk knapt ze nu toch eindelijk een keer op.. We hebben ook direct een doorverwijzing gehad naar de kinderarts. Dus ben benieuwd..

Bedankt voor jullie reactie en ook allemaal sterkte met de kids en het bestreiden van de ziektekiemen :)!

Groetjes,
    Estha

Deel Deze Pagina