Peuter vertelt iets..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door BabyLiefde, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    We hebben niet bewust voor de andere juf gekozen om mee te praten, het kwam even zo uit. We hebben ook nog niet letterlijk gezegd dat het om "haar" ging. En hierdoor kreeg ik een verkeerde indruk, alsof we haar gepakt hebben. Snap je wat ik bedoel? Het is een beetje dubbel, ik weet niet meer wat ik moet denken :(

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Hoe is het verder gegaan met de gesprekken?
    Heel nare situatie!

3. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook heel erg benieuwd hoe het nu met je zoontje gaat!

4. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste, hoe jij het beschrijft is er toch echt iets aan de hand.... Je voelt zelf duidelijk aan dat hij oprecht bang is en dat neem je altijd serieus als moeder ;) wat er precies is gebeurd moet je nu idd uitzoeken.

Ik vindt dat het er zeker ook aan ligt hoe een kind iets vertelt thuis... Zeker kunnen ze wel eens "liegen"
    Maar dat er iets is dat mag duidelijk zijn.

Die ene juf wist dus niet duidelijk dat het over haar ging? Want dan kun je ook geen reactie verwachten.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Onze dochter kwa om ooit met een dergelijk verhaal thuis...
    Groot verschil was dat het bij kdv was met juffen die wij dus al een aantal jaar kenden (en waar ik nooit een seconde heb getwijfeld aan kunde en vaardigheden) en dat onze dochter zich absoluut ook niet anders gedroeg dan anders.

Wij zijn toen het gesprek aan gegaan met de mededeling.. Dit hebben we gehoord maar... Nu willen we graag weten hoe het echt zit.
    Arme juf schrok zich het ongeluk.... En was heel blij dat wij er bij voorbaat vanuit gingen dat het verhaal vast net anders was.

En dat bleek gelukkig ook het geval (bevestigd ook door de ouder van jongetje die het eigenlijk op z'n geweten had)

In jouw geval... Zou ik niet zo blij zijn met de reactie van de juf in kwestie en inderdaad verder willen praten.
    (En evt overstappen)

6. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    Hoi dames,

We hebben een aantal gesprekken gehad met de leidsters. Ik heb ook echt alles aangegeven, hoe me zoontje zich voelt etc. Ik heb gemerkt dat het ze best veel heeft gedaan, ook omdat ik zei dat er gewoon iets is gebeurd. Uiteindelijk hebben we besloten om te kijken hoe mijn zoontje zich zou gedragen als hij die ene juf weer zou zien (Ze was na het gesprek met mn man ziek?) Zou ik het idee hebben dat hij erg bang werd, dan had ik hem meegenomen en niet meer zou brengen. Afgelopen maandag geweest, en hij raakte echt overstuur. Daarna ging het redelijk! Dus nu wordt hij toch verplaatst naar een andere groep, waar die ene juf niet bij zit. Dit is mijn eigen keuze geweest.

Met mijn zoontje gaat het gelukkig heel goed. Ik geef hem steeds het veilige gevoel en merk dat het hem heel goed doet.. Mijn kleine prinsje!!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Klinkt als een prima oplossing :)

Blij dat jullie er zo uitgekomen zijn :)

8. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat gebeurd er dan met die leidster? Gaan ze niet verder uitzoeken wat er gebeurd is?

9. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

;)Omg dames verklaar me voor gek maar dit is dus 1 van de redenen waarom ik die kinderopvang gewoon niet vertrouw :(

Ik vind het zo erg voor je kleine TS! Hoe moet je opletten als je denkt dat je kleine veilig hoort te zijn in zo een kinderopvang? Zulke juffen horen daar dan toch niet thuis?

Ik heb zelf in de omgeving van mijn werk een kinderdagverblijf. Mijn collega's brengen hun Kids daar ook lekker dichtbij. Maar toen een collega mij iets vertelde brak letterlijk me hart. Een juf heeft gewoon onder toeziend oog van de ouder een baby Door elkaar geschud. Mevrouw wist niet dat papa vlak achter haar stond! Nou als je zulke verhalen hoort dan denk je never mind die verblijven!

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Tsja, kinderen hebben fantasie maar ik geloof in het spreekwoord kinderen en gekken spreken altijd de waarheid. Of het nou misschien aangevuld is met fantasie of geen precieze weergave van het verhaal, het gaat bij mij altijd om het kind. Wij hebben onze dochter ook weggehaald omdat we er een slecht gevoel bij hadden. Zij werd door een ander kind geterroriseerd. Toen we erachter kwamen dat er 1 leidster was die daar niet tegen optrad. Terwijl mijn moeder die haar toen ophaalde het had gezien. Hebben we dit besproken met de leidinggevende. Vervolgens kwamen er 3 versies van hetgeen er was gebeurd. 1. er was niks gebeurd (zei de betreffende leidster), 2. op de camerabeelden was niet echt iets verdachts te zien. 3. mijn moeder had het wel gezien en besproken met de leidster. Toen ik het kindje een keer zelf bovenop haar zag springen was het voor mij duidelijk. Ze was ook wat angstiger in gedrag. Sindsdien ben ik wat wantrouwender en ga ik immer en altijd op het verhaal en gedrag van mijn kind af. Sorry to say maar de leidsters kunnen me echt de pot op! Ik ben gewoon zo'n moeder die altijd achter haar kind blijft staan en wil dat ze het goed heeft. Ik vind daarom je beslissing heel moedig en goed! Je kijkt naar het belang van het kind.

11. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Ona helemaal met je eens!

12. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Maar wat gebeurt er nu met die juf? Je zegt dat ze het best vaak heeft gedaan? Heeft ze het toegegeven dan? Gelukkig kan hij overgeplaatst worden naar een andere groep!

Deel Deze Pagina