Allebei onregelmatig werk, hoe doe je dat met opvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door hippydepippy, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Zojuist heb ik een sollicitatiegesprek gehad en de kans is redelijk groot dat ik word aangenomen. Het is werk in de zorg en mijn vriend werkt ook in de zorg
    Dus : allebei onregelmatige werkdagen en -tijden. De diensten beginnen vroeg (half 8 tot half 3) en eindigen laat (half 3 tot half 11). Mijn vriend moet een uur rijden en ik 3 kwartier. Nu vraag ik me dus af, hoe moeten we dat praktisch gezien regelen met kinderopvang?? Is er hier iemand die in dezelfde situatie zit?
    Opa en oma kunnen doordeweeks 1 dag oppassen maar meer niet..

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik ben gastouder en heb altijd wel een paar van deze flexibele kinderen. Geen probleem: een meisje hier met 2 ouders in de zorg komt soms om 6:45 al en blijft soms tot 22:30.

Ouders kijken elke maand net hun roosters wat bij hun overlapt, zelfde dienst is. Soms bij een dienst laat en de volgende dag vroeg logeert ze soms bij opa en oma. Maar de andere diensten komt ze gezellig hier.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wat goed om te horen dat dat gewoon kan! Dan gaan we op zoek naar een gastouderbureau. Dank voor je antwoord!

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Je kunt ook zelf zoeken op een gastouder in jouw buurt of juist bij je werk in de buurt. De ouders van dit meisje werken nml vlakbij, maar wonen op een flink stuk rijden van mij. Gewoon lekker zoeken op Google, websites bekijken om te zien wat je aanspreekt.

Als je een gob (gastouderbureau) laat zoeken, kijk dan wel even wat dat gob vraagt! Hele grote verschillen van 100 tot 25 euro per maand terwijl ze hetzelfde doen...

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik werk zelf onregelmatig en onze zoon gaat naar een kdv. hun bieden ook flexibele opvang aan, ik geef precies door wanneer hij komt en welke tijden.
    vriend werkt gewoon kantoortijden dus kan hem wel altijd halen en brengen als het nodig is.

een kdv zou dus ook een optie kunnen zijn voor je, mits ze flexibel zijn.

6. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hier in dezelfde situatie, heb een hele flexibele gastouder die 24/7 de kindjes kan opvangen. Echter kan ze geen kids van en naar school brengen/halen. Dus ben nu al aan het oriënteren voor wat anders zodat ik alle tijd heb.

Heb volgende week een gesprek met iemand van een nanny bureau. Zelfde idee als een gastouder, alleen die persoon komt bij je thuis, is wel erkend dus je krijgt ook gewoon KOT. Voordeel is dat die persoon ook het huishouden draaiende houdt :)

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wij hebben ook beide zo een uurregeling. Ikzelf werk ook in de zorg. Mijn man en ik proberen om steeds onze uren te schransen. Als ik vroege dienst heb doet hij late en andersom. Zo kan er steeds iemand de dochters weg brengen en de andere halen. Ml is steeds op maandag thuis en ik werk 30 uur zodat we toch ook nog tijd voor elkaar hebben

8. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Dit doen wij ook. Ik werk in de zorg. Werk veel avonden en nachten. Breng zoon smiddags naar kdv, vriend haalt hem op. Is flexibele opvang. Wel wat duurder maar omdat hij max. 3 halve dagen per week gaat te overzien.
    Wordt lastiger straks als ik ook dagdiensten moet gaan werken....dan werk ik voor kdv en dat is niet de bedoeling...

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mss idd een gastouder die in huis wil komen? Kunt afspreken dat ze wat lichte huishoudelijke taken doet. Dan kan je kindje gewoon naar bed ala je allebei late dienst hebt bijv...

10. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Kinderdagverblijf lijkt me geen optie, die zijn niet open tot 23.00
    Al zijn er wel die 24 uur open zijn maar dat is schaars.

Gastouder lijkt me de beste oplossing.

11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.282
    113
    Waarom werk JIJ voor het kdv? Je hebt toch opvang nodig omdat jullie allebei werken? De kosten van het KDV moet je gewoon aftrekken van jullie totale inkomen.

Deel Deze Pagina