3 jarige enorm moe, ervaringen?!?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Xonie, 6 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xonie

Xonie Lid

24 feb 2015
    77
    28
    18
    Hoii!

We hebben een dochter van 3 jaar, en zij is sinds een paar weken enorm moe.
    Ze heeft al ruim 1,5 jaar geen middagdutjes meer. Ook gaat ze al ruim een jaar 3 dagen per week naar de opvang. Dit ging altijd goed. Nu klaagt ze ineens over enorme moeheid. Als ze in de ochtend wakker wordt wilt ze weer gaan slapen, ook in de auto naar de opvang valt ze in slaap. Ze is echt kapot. Wallen onder haar ogen van hier tot aan Tokio en wat ze ook slaapt het gaat niet weg.
    Nu zijn we vorige week wezen bloedprikken, uitslag: ijzer tekort en lagere witte bloedcellen waarde. Ook vonden mijn man en ik haar lymfeklieren dik in haar keel, dus vandaag weer naar de HA.
    Die heeft gekeken en ze heeft geconstateerd dat haar lymfeklieren in haar keel/liezen/oksels zijn opgezwollen. Nu wilt ze haar over 2 weken weer zien.
    Maar ik vind zelf 2 weken erg lang, misschien is er meer aan de hand.
    Iemand hier ervaring mee?
    Sorry voor het lange verhaal!

Liefs, Xonie

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij jonge kinderen komt Pfeiffer ook vaak voor, is ze daar op getest? Dat kan ook weken vermoeidheid en opgezette klieren geven.

3. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Ja mijn dochter was wel jonger, maar bij haar was dit Pfeiffer. Ze was enorm moe en lastig en had sterk gezwollen klieren in de oksels en hals. Ik zou hier op laten prikken. Andere dingen die toen onderzocht zijn bij haar omdat het ook passend was bij haar ziektebeeld: toxoplasmose, Lyme en tuberculose. Deze waren het dus niet, maar Pfeiffer wel. Ze is hier een goed jaar heel moe en lastig van geweest en gezwollen klieren gehouden. Nu sinds een maandje ofzo merken we pas verbetering.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier een kindje gehad dat geen voldoende rode bloedcellen aanmaakte na een griepje. Via infuus en ijzer drank is dit hersteld. Maar dat duurde wel lang. Ander dochter bleek coeliakie te hebben. En een buurmeisje iets beveel ergers. Dus misschien ben ik door m’n omgeving wat bevooroordeeld. De oorzaken kunnen heel divers zijn van een griepje/ Pfeiffer, of iets heel anders. Maar ik zeg, jij kent je kind het beste, als je het niet vertrouwd dan moet je gewoon om een kinderarts vragen die even verder kijkt dan deze eerste uitslagen. Kinderen horen niet heel lang moe te zijn zonder reden. Na een goede nacht mag je verwachten dat ze weer energie hebben. En als dat dus niet opknapt, zou ik bellen tot ze me zat worden ;)
    Succes met je besluit. En ik hoop dat je kindje snel opknapt

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hier een ukkepuk die weeeeken bezig is geweest van een vermeende astma aanval in december 2019 (net 3 jaar). Maar dat was een dermatige heftige episode van benauwdheid dat als je die was tegengekomen dat je die niet over t hoofd had gezien. Pas februari was ze de oude.

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Pff, geen ervaring maar dit zou me ook zeker niet lekker zitten hoor. Het is toch niet normaal dat een kind van deze leeftijd zo enorm moe is. Kun je niet naar een andere huisarts in de praktijk om het te bespreken?

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Witte bloedcellen hebben met je afweer te maken. Weinig witte bloedcellen is lage afweer. En bij veel infecties zijn dan ook de lymfeklieren gezwollen. Want daar zitten de cellen die de infectie moet bestrijden.

Is haar crp of bse ook geprikt?

Om ijzer goed binnen te krijgen is bij elke maaltijd vitamine c belangrijk.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb ook zo vermoeide peuter. Ik vind dat ze ook vaak plast en vaak vraagt om eten/drinken. Is mij nu pas in de vakantie goed opgevallen.
    Ze is wel groot voor haar leeftijd 104 cm en ongeveer 17,5 kilo.
    Ze is verder nooit ziek. Zegt soms wel buikpijn of pijn in benen te hebben.
    Ze laat ook wisselend gedrag zien. Na 10 minuten lopen of fietsen klaagt ze al ik ben moe. Maar uurtje spelen in de speeltuin spelen is dan weer geen punt.
    Bij de gastouder slaapt ze altijd s middags. Thuis soms.
    Ze speelt weinig. Maar dat is altijd al beetje heikel punt geweest dat ze slecht/weinig (zelfstandig) speelt. Ze hangt het liefst de hele dag op de bank voor de tv.

Ik heb vandaag eerst maar een multi gekocht. En ik kijk het nog even 1,5 week aan.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.503
    13.795
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    De opvang is in de zomervakantie gewoon doorgegaan zoals altijd?
    Of is ze in de zomer thuis gebleven?
    In dat laatste geval kan ik me zo voorstellen dat het weer bakken met energie kost om weer opnieuw met de opvang te starten zo na een onderbreking van een paar weken.

10. Xonie

Xonie Lid

24 feb 2015
    77
    28
    18
    Nee dat niet!

11. Xonie

Xonie Lid

24 feb 2015
    77
    28
    18
    Dat durf ik niet te zeggen of dat is meegenomen, ik geloof het wel

12. Xonie

Xonie Lid

24 feb 2015
    77
    28
    18
    Nee gewoon evenveel zoals altijd, ze gaat het hele jaar al 3 dagen. Sinds 1 okt zelfs een dag minder per week!!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Xonie

Xonie Lid

24 feb 2015
    77
    28
    18
    1,5 week terug weer bij de HA geweest (een andere dan onze vaste) en zij zei dat ze zelfs geen opgezwollen lymfeklieren voelde, ze zei ook dat 2 weken de moeheid weg moet zijn. Ben benieuwd na 2 manden enorme vermoeidheid... zie nog weinig verschil. Wacht dus tot maandag en dan bel ik weer.

14. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat naar zeg! Is haar bloedsuiker ook gecontroleerd?

15. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    bij mijn dochter waren de halsklieren ook niet voelbaar opgezwollen maar op de echo zagen ze dat ze toch een grote van 3 cm rechts en 2 grote van 2,5 cm links had. Dus voelen is niet altijd de beste manier als haar kliertjes iets dieper liggen. Als het kan zou ik dus echo vragen van de klieren, dan ben je zeker dat ze niet gezwollen zijn.

16. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    En hoe is het nu?

Kikki1 en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina