peuter vroeg wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sabberdeflab, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

In het begin vond ik het niet erg, maar nu begint het niet meer leuk te worden. Mijn zoontje van 2,8 jaar wordt wakker ergens tussen half 6 en 7. Hij staat dan langs ons bed en wil tussen ons in liggen.
    Vervolgens is hij wel rustig en vanaf 7 uur mag hij tv kijken, maar ik slaap natuurlijk niet meer.
    Als ik hem naar zijn kamer stuur, begint hij te huilen, dit wil ik ook niet aangezien ik nog een kleine meid heb van 10 maanden.

Weet iemand een oplossing?

Groetjes,
    Sabrina

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Volgens mij is die er niet ;) Mijn zoontje is ook zo'n vroege vogel. Er zijn periodes dat ie pas tegen 7 uur wakker wordt (en dat is voor mij dus uitslapen ;)) maar hij heeft ook een tijdje gehad dat ie zelfs al om 5 uur wakker was!

Nu is het al een tijd ongeveer kwart over 6. Tegen half 7 halen we hem er dan uit en dan kan ie direct zappelin kijken ;) (bij ons in bed, terwijl ik nog wakker moet worden)

Het enige wat een beetje heeft geholpen in de tijd dat ie al om 5 uur wakker was, is hem eerder naar bed brengen. Hij gaat er nu al om half 7 in en slaapt vaak al om kwart voor 7. Toen is ie 's ochtends ook weer iets later wakker geworden.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hee, is Thijmen soms bij jullie langs geweest :) Hier ook zo'n vroege. Hij wordt meestal rond half 7 wakker. Gelukkig de laatste tijd ook tussen 7 uur en half 8, maar dus standaard redelijk vroeg. Hier maakt het eigenlijk niet uit hoe laat ik hem op bed leg.
    Helaas heb ik dus ook geen oplossing :( Ik leg hem soms wel eens terug met de mededeling dat het nog slaaptijd is en soms werkt dat wel, maar lang niet altijd.

4. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tygo gaat om 8 uur pas naar bed. In de hoop dat hij wat uit slaapt. :S
    's Middags gaat hij ook nog slapen, van 12 tot 14. Dit wil ik er wel erg graag inhouden omdat ik studeer en dan even 2 uurtjes voor mezelf heb.

Ik zat al te denken aan een nachtlampje op timer, als het lampje uit is, mag hij naar ons toe komen...geen idee of het helpt, maar ja.

Thanks voor je reactie.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat lampje wil ik inderdaad ook gaan proberen als zoonlief wat ouder is. Ben benieuwd of dat helpt!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat goed kan, is dat hij dat slaapje in de middag niet meer nodig heeft. Thijmen zit nu een beetje in een tussenfase, maar ik merk wel dat hij slechter slaapt als hij heeft geslapen overdag. Dan gaat hij ook slechter naar bed (er steeds uitkomen enzo) en slaapt later.

7. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben ook bang dat hij het middagslaapje aan het ontgroeien is. Soms slaapt hij ook niet, en dat gaat goed. Maar ja....die rust voor mezelf vind ik ook wel erug prettig.
    Maar in ieder geval wel 'prettig' om te horen dat ik niet de enige ben met een vroege vogel ;)

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mijn oudste was ook een vroege vogel. Met ongeveer 3,5 hebben we een digitale wekker op zn kamer gezet en hem de cijfer 7 geleerd. Sindsdien weet hij dat hij pas naar ons toe mag komen als de 7 in beeld is. Dit werkt echt heel goed. Inmiddels hebben we zijn klok ook wat terug gezet. Hij denkt dat het 7.00 uur is, maar in werkelijkheid is het 7.30:D

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Whaha slim maryloes!

Lisa mag om 5.30 dr bed uit en bij mij in bed tv kijken.
    Wordt ze ervoor wakker (gebeurt regelmatig, ook snachts veel wakker) dan zeg ik dat het nog nacht is en dat ze weer moet gaan slapen.

Ik denk idd dat het met het middagslaapje een beetje teveel wordt. (al kan ik wel heeeeel goed begrijpen dat je dat nog even erg lekker vind hoor!)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha :D Die ga ik onthouden ;)

11. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks voor alle reacties.
    Ik ga ook iets van een klok cq lampje cq timer proberen. You never know. Eens kijken wat er allemaal op de markt is :p.

12. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Leuk is die zeg! Heeft iemand er ervaring mee? Kunnen kinderen er veel zelf aan slopen of verzetten bijvoorbeeld? Thijmen is wel zo onderzoekend dat hij die oogjes open peutert oid :)

14. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag naar een kruidvat geweest, maar hij is er niet meer. Misschien nog in andere filialen. Ik koop hem gewoon (als het lukt) en anders is het leuk als hij een jaartje ouder is.

15. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rosao...ik kijk naar je tabelletje van Thijmen, wanneer is hij geboren? Tygo 2 januari 2008, volgens mij schelen ze maar een paar daagjes?

16. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Hier nog zo'n vroege vogel. Ons meisje heeft dat sinds ze naar school gaat. Voordien sliep ze gemakkelijk tot 9-10u
    vrees dat er niet veel aan te doen is. Tijdens de vakantie lieten we haar dan al eens wat langer op, in de hoop dat ze 's morgens dan wat langer zou slapen. maar ze was evengoed even vroeg wakker.

Deel Deze Pagina