Hallo mijn dochtertje van 17 maanden is 79cm en weegt 8,750kg. Hiermee zit ze onder de onderste lijn van de curve volgens kind en gezin (het belgische cb). Op zich niet zo'n probleem vind ik zelf. De lichaamsbouw van de papa, altijd lekker vinnig, ziet er gezond uit, ... maar als ze ziek is, stopt ze vaak met eten en moet het echt terug opgebouwd worden, paar keer zelfs al naar ziekenhuis voor infuus. Iemand tips om ze toch wat bij te laten komen? Ik had graag dat ze wat meer weegt, om die periodes van ziekte ook beter te kunnnen overbruggen zonder direct in de stress te schieten dat we weer naar het ziekenhuis kunnen... Alvast bedankt!
Hier ook op de onderste lijn, met 10,5 maand 7400 gram ik geef hem nu volle producten, dus ben benieuwd dat hij nu beter gaat groeien.
Mijn dochter is 18 maanden en 8 kilo, dus ongeveer gelijk aan jou. 78 cm lang is ze. Ze eet echt super slecht, ze heeft dagen dat ze leeft op alleen knijpfruit want meer krijg ik er gewoon niet in. Vooral als ze ziek is verliest ze zo 200 gram per keer, laatste x bij het cb dus weer afgevallen in 2 maanden tijd. Zij maken zich nog niet erg zorgen, maar er zijn wel extra weegmomenten. Dus niet zo extreem als bij jullie dat ze aan het infuus moet oid. Laatste paar dagen gaat het weer erg goed, nog steeds is brood en vers fruit moeilijk maar haar avondeten gaat er nu goed in! Heel erg slecht, maar ik geef haar mijn telefoon om filmpjes te bekijken tijdens het avondeten. Alleen op die manier gaat er een heel bakje warme hap erin. Voor de rest geef ik volle melk, volle yoghurt, extra roomboter in haar avondeten. Ik pureer vers fruit door de yoghurt, zodat ze ook vers fruit binnenkrijgt. Eet ze al zelf met de lepel? Dat heeft hier ook een stukje geholpen dat ze zelf kan happen, al gaat er ook veel richting de grond. Succes ermee, ik weet hoe stressvol het is als ze weer niks naar binnenkrijgt op een dag....
Klinkt allemaal bekend growing family. Als ze niet ziek is, eet ze eigenlijk wel goed. zoveel als gemiddeld nodig is, dus prima. dus ik moet dingen gaan vervangen door volle producten denk ik. heeft iemand mss een foto van die griekse yoghurt? Want dat ken ik niet. Bedankt!
Wat geef je dan nu, als je geen volle producten geeft? Als je gewoon googlet op Griekse yoghurt krijg je verschillende merken te zien. Het heet ook gewoon Griekse yoghurt in de winkel. https://www.google.be/search?q=griekse+yoghurt&rlz=1CDGOYI_enBE659BE659&hl=nl&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwip-aDziobLAhWFPRQKHTj7B5IQ_AUICCgB&biw=320&bih=548#imgrc=_
Hier in België wordt er groeimelk ( bij ons van nutrilon) gegeven. Weet niet wat ze in nederland geven? Op naar de winkel voor griekse yoghurt
Ik ben ook van België Maar groeimelk staat volledig los van yoghurt geven oid, toch? En ook roomboter, wat room in de soep...
Als mijn zoontje ziek is en dat is hij vaak, eet hij vaak wel een perensmoothie of knijpfruit. Mijn zoontje is ook lange tijd te licht geweest, hij at goed maar kwam onvoldoende aan. Mede ook door het vele ziek zijn. Verder krijgt hij roomboter, volle melk, kaas.... Sterkte, echt sneu dat hij af en toe extra voeding nodig heeft. Wat adviseert zijn kinderarts?
Misschien wil ze als ze ziek Is een pindakaas lolly: een theelepel gedoopt in de pot pindakaas. Meteen een bom calorieën en noten zijn nog wel gezond ook. Hier heb ik daar altijd wel succes mee, tegen de tijd dat ze er zelf om gaat vragen weet ik dat ze opknapt
Hier 17 maanden en 8.0 kg. Ik geef idd Volle producten vaak, yoghurt, boter enz. aardappelpurree wil ik ook nog weleens doen als ze ziek is, lekker zacht voor de mond. Hier begint ze nu eten te weigeren, voorheen altijd Goed gegeten. We gaan het zien. Ik sta onder controle bij een KA
Dankje voor de tips allemaal! voorlopig heb ik alleen de griekse yoghurt gehaald. deze week heeft ze ook echt goed gegeten! binnen een maand zal ik ze nog eens laten wegen. Kinderarts maakt zich ook niet echt zorgen. Het figuurtje van de papa