Doorslapen...

Discussion in 'Voeding' started by Pioenroos92, Feb 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,961
    1,463
    113
    Female
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Wellicht is dit niet de juiste plek voor mijn vraag maar ik wist even niet waar ik hem moest plaatsen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn dochter doorslaapt? Ik ben nu aan het afbouwen van borstvoeding naar de fles. De 2de en 4 de voeding is fles. Snachts komt ze om de 4 a 5 uur en overdag meestal 4. We hebben wel rust regelmaat erin zitten met slapen dus echt slapen, voeden, verschonen, box en dan slaap zakje aan, liedje zingen en hup naar bed.

Ik geef nu hero baby standaard 1.

Hebben jullie tips? Alvast bedankt!

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Denk dat het vanzelf wel komt en je niet meer kunt doet wat je nu al doet.
    Je baby is nog hartstikke jong, komt vanzelf weg goed dat ze in de nacht steeds langer door slaapt.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Euh. Afwachten? Je baby is een maand oud. Niet om je in de put te duwen, maar hier heeft dat doorslapen op zich laten wachten tot 11 maand oud.

Op deze leeftijd is het overigens net gezond dat ze regelmatig bijtanken.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    #4 MamavanLieverd, Feb 22, 2016
    Last edited: Feb 22, 2016
    ......

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    #5 Hippo89, Feb 22, 2016
    Last edited: Feb 22, 2016
    Je baby is net 1 maand oud, de meeste baby's slapen niet door voor de 16 weken en sommigen zelfs het eerste jaar niet,

Mijn eerste sliep door bij 18 maanden mijn tweede bij 3 jaar mijn derde is nu 2,5 en slaapt nog niet door en mijn vierde is 5 maanden en die slaapt soms een paar dagen door soms niet,

Enige advies dat ik kan geven is niet te veel gaan sjoemelen als ze straks met 3 maanden bijv nog niet door slaapt ( sneller pap of rijstebloem of vaste hapjes ) omdat dit alleen maar je kindje van streek kan maken, ( darm krampjes bijvoorbeeld waardoor ze de nacht wakker liggen ) neem het zoals het komt, ik heb bij mezelf gemerkt dat wanneer ik zelf gefrustreerd raak ik wakkerder ben en niet meer kan slapen nadat ik eruit ben geweest dan wanneer ik accepteer dat ik er even uit moet voor een slokje water voor mijn dochter of een flesje voor mijn zoon, dan slaap ik sneller weer en heb ik niet dat onrustige gefrustreerde gevoel.

Je kunt proberen te gaan bakeren, dan voelen kindjes zich wat meer geborgen waardoor ze sneller weer indoeselen maar zelf ben ik geen groot fan van inbakeren tenzij het echt voor onrust helpt. Je moet tenslotte ook weer af leren, en met vaccinaties mag je niet bakeren,

Ooit op een dag zal je kindje echt door gaan slapen.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Je hebt het over je kindje van 1,5 maand oud?! Nou daarvoor vind ik dat ze het geweldig doet, overdag om de 4 uur en 's nachts soms al langer er tussen.
    Hier dronk hij tot hij 2 maanden was zeker elke 3 uur, ook 's nachts.
    Doorslapen komt in de meeste gevallen pas later, tot 6 maanden is een nachtvoeding nog heel normaal (en nog langer ook wel).

Echt... ik wilde dat mijn zoontje het met 6 weken zo deed, die sliep vrijwel niet en al helemaal niet in z'n eigen bedje. ;)

7. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Een kindje dat achter elkaar 5 uur slaapt, slaapt al door..

Geeft haar de tijd. Die van mij hoeft 's nachts geen voeding meer, maar de keren dat ik er uit hoefde 's nachts kan ik op 2 handen tellen :)

Succes, je hebt nog even te gaan ;)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Gewoon een vraag, waarom de gedachte dat een pasgeboren baby (want dat is toch wel het geval met 6 weken) al moet doorslapen?

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Zo te lezen slaapt je baby al door...

10. Veera

Veera Niet meer actief

Komt vanzelf van de 1 op de andere nacht! :) hier was dat met 2 maanden

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Eehhh nou niks... Gewoon afwachten :(

Je kindje is nog maar 5 weken..
    Heel logisch dat het snachts nog een voeding wil, wees blij dat het er 1 is ;)

Het komt allemaal vanzelf, en waarschijnlijk duurt het nog even..

Hier een kindje van 7 maanden wat nig niet doorslaapt

12. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Doorslapen heeft niks met bv of fv te maken. Tenzij je je man eruit laat gaan zodat jij kan doorslapen ;). Hier sliep dl vanaf de 1e week door op bv (23-6 na 3 weken 22-9) maar dit was puur geluk, niets voor gedaan. Na 6 maanden toen ik de bv ging afbouwen en op fv overstapte begon ze opeens te komen voor een nachtvoeding. Nu gaat het alweer een hele tijd goed maar af en toe hebben we nog een periode waarin ze snachts opeens wakker is.

Ik zou dus niet teveel willen van je kindje. Zodra het eraan toe is gaat het vanzelf doorslapen.

13. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,961
    1,463
    113
    Female
    Noord-Holland
    Oh joo hihi gelukkig maar! 3 meiden van me zwangerschapsgroepje hadden het echt al over minimaal 6 uur per nacht slapen! Dus ik dacht heee wat doe ik dan verkeerd haha.

Tis ons eerste kindje dus ik weet ook niet precies wanneer wat normaal is hihi denk vraag het maar gewoon

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    In NL zijn mensen vaak zo gefocust op dat doorslapen, terwijl dat dus juist heel gezond is als baby's dat niet doen.

Het komt vanzelf wel:) de een doet er wat langer over dan de ander.

Mijn zoontje sliep met 10 weken door van 23 tot 7 en vanaf 12 weken ineens van 19 tot 7! Heel snel, maar het is allemaal vanzelf gegaan en heeft het zo zelf geregeld. Maar hij heeft ook perioden gehad dat ie soms nog wel om een flesje vroeg.

Overdag om de 4 uur en snachts 4/5 uur is al heel netjes:) verder gewoon rustig afwachten.

15. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,961
    1,463
    113
    Female
    Noord-Holland
    Ohh dat is inderdaad snel Klaartje! Jaa jo ik heb geen haast hoor, alles went!

Bedankt x

16. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Mijn dochtertje van 9,5 maand slaapt sinds 7 maanden weleens door, maar komt nu nog steeds regelmatig 's nachts hoor.
    Geduld!

Share This Page