Zolang ze drinken en de hoeveelheid eten die gelijk staat aan een een klein handje eten over de hele dag dan overleven ze dat prima.
Onze oudste is nu 2,5 en heeft al een hele tijd dat ze avondeten weigert of maar enkele hapjes neemt. In het begin bood ik dan ook van alles aan zodat ze maar zou eten, maar ze had het snel genoeg door en na een tijdje at ze alleen maar wat zij wilde want ze kreeg toch keus genoeg. Van de 1 op de andere dag besloot ik dat dit gekkenwerk was, zeker omdat ze ook een zusje heeft die in de na-aap fase zit. Vanaf die dag heb ik gezegd: je eet wat er op je bord ligt en anders maar niet. Een toetje bied ik altijd aan, ik wil niet dat dat een beloning is voor als ze goed gegeten heeft. Zodra ze begint te mopperen dat ze niet wil eten zeg ik 2 keer dat ze kan eten wat er op haar bord ligt en dan stop ik ermee. Ik ga niet pushen of dwingen want dat werkt alleen maar averechts. En heel eerlijk; ze heeft me nog geen 1 keer wakker gemaakt omdat ze honger heeft 's nachts dus volgens mij zit dat wel goed. Ik merk ook aan mezelf dat ik ze vaak meer eten geef dan dat ze eigenlijk op zouden kunnen, dan verkijk je je heel snel op wat en hoeveel ze eten. Ze zijn jong en in de groei, hebben nu eenmaal niet altijd even veel honger (wie wel?) en als ze echt honger hebben eten ze heus wel. Wat ik dus wil zeggen is dat ik denk dat het beter is om niet haar de touwtjes in handen te geven door brood aan te bieden als ze de warme maaltijd niet eten wil. Voor haar geeft dat een signaal dat als ze iets weigert er altijd nog iets anders op haar wacht, wat misschien wel lekkerder is snap je?
Onze dochter is ook 2 jaar en 4 maanden en het is een drama, nu moet ik zeggen ons meisje is lactose intolerant en heeft vreselijk veel buikpijn gehad het eten is sowieso een probleem, maar avond eten spant de kroon, voor mijn gevoel hebben we alles al geprobeerd verantwoord niet verantwoord de wanhoop nabij zijnde 5 keer ind e week spinazie of wortelen en doperwten omdat ze dat wel at maar uiteraard na 2 keer ook niet meer. Volgens schoonmoeder moesten we het negreen ze zou vanzelf gaan eten maar mevrouw ging vervolgens echt alles weigeren en viel letterlijk om en heeft dat 5 dagen volgehouden, werkt dus ook niet. Helaas hier heeft ze wel enorm ondergewicht ze is 1.02 lang en weegt maar 9,8 kilo dus eten weglaten is geen optie... Mocht iemand nog die ene tip hebben houd ook ik mij aanbevolen