Video hometraining ?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kleintje88, Sep 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Heeft iemand hier ervaring mee ?

omdat onze dochter zulke heftige driftbuien heeft, haar broertje slaat, bijt, knijpt etc en er vaak niks mee te beginnen is heeft het CB geadviseerd om misschien eens een video home trainer in te schakelen..
    maar is zo iemand niet die dan gaat zeggen je doet dit dit en dit verkeerd ?
    En hij is erbij als hij komt filmen, vaak is onze dochter poes lief als iemand er is (en erg druk dat wel! )

Alle ervaringen zijn welkom.. Heb je er b.v baat bij gehad ? Of ??

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    hier geen video training
    maar me dochtger is wel geobserveerd geweest en ze laten echt wel hun eigen ik zien zeg maar !!

succes

3. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Dat is typisch het CB, meteen met video training komen. Hebben ze je niet eerst andere tips gegeven? Hier hadden we ook een tijdje problemen met ons zoontje, maar wij wilden dat filmen liever niet meteen. Eerst gewoon met een andere aanpak opgelost en dat werkt prima. Hij heeft nog probleempjes, maar daarvoor krijgen we nu hulp voor hem. Video home training vond ik en mijn man niet fijn, wegens dat dan je gehele privacy weg is, of het had echt niet om uit te houden moeten zijn met ons zoontje dan was het wat anders geweest. Met dit hulp middel gaan ze inderdaad vertellen wat je als ouders anders moet doen. Maar dat kun je ook zonder die video home training proberen. Is het echt zo erg met je dochtertje? Misschien kunnen de meiden je hier ook tips geven.

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Kennissen hebben dat gedaan omdat de kleine niet goed sliep. Je neemt het volgens mij zelf op en krijgt tips om het op een andere manier aan te pakken. Zie het niet als commentaar op je opvoeden.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Andere tips hebben we al gehad maar niks helpt...
    Straf geven niet, uit situatie halen, negeren, extra 1 op 1 aandacht geven (als ze gewoon zichzelf is) etc etc etc.
    Maar we denken er nog even overna wat we ermee doen...

6. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ja, hier ervaring er mee.

Mijn zoontje had ook veel driftbuien toen ie nog jonger was, en toen is hier iemand komen filmen.
    Alleen dat schoot totaal niet op, omdat ie heel ander gedrag vertoonde als zij er bij was.
    Naderhand kwam ze terug om het gefilmde materiaal te bespreken.
    Ik vond het eerlijk gezegd allemaal een beetje simpel, wat zij vertelde wist ik allemaal wel, maar die aanpak werkt nu eenmaal niet zo bij die driftkikker van ons. ;)
    Heel consequent blijven en kort houden, is het enige advies dat ik je kan geven.
    Dát werkt hier wel.

Maar het is dus niet zo dat er een camera 24 uur per dag in je huis hangt. ;)

7. chocolaatje

En om uit de negative spiraal te blijven zoveel mogelijk positieve aandacht geven, dwz belonen voor wat ze wel allemaal goed doet. Zoals, wat heb je goed gegeten! Of: wat ben je lief aan het spelen. Moeilijk, maar na een paar dagen werkte dat hier al.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voordeel van video is dat je zelf ziet wat je zelf doet, je leert herkennen hoe situaties escaleren, en je kunt e daardoor voor zijn.

Je zit nu waarschijnlijk al in een negatieve sfeer waarin je van te voren al bang bent dat er iets mis zal gaan. Door nu positief te doen tegen je dochter zonder de patronen te herkennen kom je waarschijnlijk alleen maar terecht in een soort omkoopsituatie.
    Met video kun je zien wat er vooraf gaat aan ongewenst gedrag van je dochter, daar heb je echt heel veel aan.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Dat doen we al...
    Maaar bedankt voor de tip!

10. chocolaatje

Geen dank hoor, maar doe alleen dingen waar je echt achter staat. Sta je niet achter dat filmen, moet je het ook niet doen. Succes;)

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    sluit me helemaal bij je aan. je zou eventueel ook jezelf eens kunnen filmen en dan samen of bijv met een vertrouwd persoon erbij (vriendin ofzo) het kunnen terug kijken en dan heel goed kijken naar wat laat je dochter zien, mimiek, lichaamshouding. en wat doe jij of je man precies in die situatie en hoe reageert je dochter dan op elke stap??

video opnamen kunnen echt heel erg verhelderend werken! Maar snap wel dat je niet zomaar een vreemde in huis wil. Dus misschien zelf eens proberen?? En er samen kritisch naar kijken en over praten??

12. Jetje87

Jetje87 Actief lid

Jun 9, 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Hier ook ervaring met video hometraning!
    Eerlijk ik heb er niet zo heel veel aan gehad. Ze filmen dus bepaalde momenten en dan kijk je dat samen terug. Dan zegt ze dus wat ze er van vind wel op een positieve manier is mijn ervaring.. Maar ja na 3keer filmen had ik het wel gehad aangezien ze zelf steeds zei je doet het zo goed...Terwijl ik dus graag had gewild dat het echte probleem aangepakt werd de driftbuien van mijn dochter maar ja die had ze niet als ze stond te filmen:)

Share This Page