Peuter weigert eten, pijn in mond

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chica82, 8 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik loop bij de kinderarts maar tot op heden worden we voor ons gevoel niet echt serieus genomen...na lang zeuren eindelijk nu een bloedtest.

Dochter( 2 jaar) heeft sinds ze corona heeft gehad (geen idee of er samenhang is of toeval) constant koorts of verhoging. Soms wel 3x per maand.

In januari had ze een heftig abces (na antibiotica kuur in december vanwege aanhoudende verhoging na corona...) op haar schaamlip, daar kreeg ze AB voor, 2e kuur in korte tijd, in maart op haar neus ontsteking met zwelling zelfs. Weer antibiotica... beide ontstekingen gingen gepaard met koorts.

Nu heeft ze al een langere tijd, al voor corona, periodes dat ze niet eet en klaagt over pijn in mond . Ik zie dan niks oom geen doorkomende kies. Soms spuugt ze opeens uit het niets en zegt "bah " alsof ze iets vies proeft. Dit doet ze ook Soms als ze eet, na 1 hap uitspugen.

Komt iemand dit bekend voor? Misschien het voorgaande niet maar de vieze smaak en eten weigeren? Kno heeft vluchtig in neus en keel gekeken maar niet met zon camera snoertje...

Ze is vaak moe ook, heeft dan kringen..

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Voor de huidklachten bij een dermatoloog geweest en ze dacht aan eczeem vanwege ook kleinere huidontstekingen

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Heeft ze na al die antibiotica kuren ook probiotica gehad? Ik zou dat wel aan bevelen.

Het kan door de corona komen dat haar reuk/smaak is veranderd of nog verminderd.
    Dochter van een vriendin had corona, luchtweginfecties, een parasiet en cmv alles in paar weken tijd. Die zag er ook niet fit uut, klaagde ook veel over pijn en at slecht. Met veel rust, dus weinig school en sport, is het iver gegaan.

Tandarts al laten kijken?

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    We waren toevallig bij de tandarts pas maar ze deed niet haar mond open. Kno arts keek met lampje vluchtig met zo'n spatel op de tong en zag blijkbaar niks alhoewel hij gefocust was op de amandelen

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Wat rot!

heb je met kinderarts al besproken dat je denkt dat er toch echt meer aan de hand is/je je niet serieus genomen voelt?

denk dat dat een eerste stap is, anders eventueel een second opinion. Jij kent je kind en ik geloof er heilig in dat je echt op je eigen gevoel moet varen mbt gezondheid van je kinderen.

hopelijk wordt er snel een oorzaak gevonden en knapt ze op!

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Pijnklachten van de tong kun je soms ook zien bij bepaalde soorten bloedarmoede (bijv ijzergebrek, vitamine tekort mn B12, foliumzuur) en suikerziekte. Volgens mij kunnen terugkerende ontstekingen daar ook bij voorkomen. Het lijkt me goed dat er inderdaad wat bloed gecontroleerd gaat worden.
    Een chronische candida infectie in mond (na die antibiotica) kan misschien ook nog?

Ik hoop dat je snel ergens verder komt, want ik kan me voorstellen dat dit allemaal erg onbevredigend is zo...

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja bloedarmoede was ik ook benieuwd naar, ze heeft snel blauwe plekken ook , (ik ook trouwens) en ik had als kind al bloedarmoede regelmatig

Deel Deze Pagina