peuter weigert te drinken!

Discussie in 'Voeding' gestart door adi, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    jaaaaaaaaaaaaa nee das vergif hoor *grinnik grinnik*.

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Kan ook .. Alles kan...

KoffieKAN theeKAN thermosKAN ;)

Maar goed, gaf gewoon een tip..

3. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    waterKAN

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#24 kippiekip, 28 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2012
    TarKAN

Nee alle gekheid op een stokje, probeer het gewoon eens met een papje, je kan het proberen.

5. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    +1 ;)

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou en??? beter drinken met suiker erin dan helemaal geen drinken.

Mijn zoon eet bijna niks (warm eten)
    En tegen mij werd door iedereen gezegd dat ik het los moest laten.
    Komt vanzelf wel wel.
    Een kind zal zichzelf niet uithongeren en dan vast ook niet uitdrogen..

7. Rono

Rono Niet meer actief

Hahahhahahaha pyjamapapje hahahahahhahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaa willen jullie je kind dood hebben ofzo?

Yoghurt met een beetje ranja anders? ;)

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    chaka kan :p

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    RanjaKAN

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoewel het hier natuurlijk heel gezellig is.. toch even iets serieus.. Niet drinken is veel serieuzer dan niet eten en zeker wanneer een kind alleen de warme maaltijd niet neemt. Dat laatste, ach waarom je druk maken. Dat komt vanzelf wel maar niet drinken is wel degelijk een issue en heeft veel sneller en veel grotere consequenties.

Niet wegwuiven dus.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zeg ook niet dat TS het moet wegwuiven, maar om er nou gelijk een ramp van te maken dat een kind wat minder drinkt..
    De zomer komt er straks aan, dan word het weer warmer en hebben mensen en dus ook kinderen eerder dorst.
    Dat merk ik hier thuis ook heel goed. In de winterperiode drinken we minder dan in de zomer.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij is Adi niet iemand die zich heel snel zorgen maakt...

13. adi

adi Niet meer actief

Eens..

Ik maak me niet druk om minder drinken, ik maak me druk om heel weinig plassen! Dat is inderdaad van hele andere rangorde als niet eten.

en ze wil niet eens een waterijsje, laat staan een pyjamapapje.

Yoghurt met diksap heb ik vandaag geprobeerd: ze nam een paar happen.
    En vanochtend wilde ze ineens crousli met melk, dus we blijven creatief!

Bedankt voor de nuttige tips iig!

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat denk ik ook niet...
    Gezien alle goede tips en adviezen die ze zelf altijd aan anderen geeft ook echt wel creatief genoeg om al vanalles geprobeerd te hebben voordat ze dit topic opende.
    Helaas heb ik niet veel meer tips dan er al gegeven zijn.
    Misschien een pakje drinken of zo? Dat is hier namelijk altijd feest en gaat eigenlijk vrijwel altijd op. Geef hier wel eens fruit en groentensap van Zonnatura.

Ben het overigens niet zo eens met de uitspraak dat een kind zich niet kan laten uitdrogen. Dit gebeurd soms sneller dan dat wij door kunnen hebben ben ik bang...

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat heb ik niet gezegd; ik heb gezegd dat een gezond normaal functionerend kind drinken pakt/wil/vraagt als het dorst heeft.

Maar misschien is deze dochter van Adi wel niet helemaal gezond op het moment, ook omdat ze achterblijft in groei. Misschien doet slikken wel zeer? En dat kan bijv. komen door opgezette amandelen, keel- of oorpijn. Een bezoek aan de ha is wellicht geen overbodige luxe.;)

Als drinktip: verse jus in kinderstoel voor de tv. Hier een gebleken wondercombi in tijden dat mijn zoontje slecht dronk.

16. adi

adi Niet meer actief

Sap voor de tv lukt soms wel idd, als ze helemaal afgeleid is.

Het is geen pijn, dat zou ik wel zien. Gelukkig gaat het vandaag en gisteren iets beter. We proberen het iig helemaal los te laten en een beker voor haar neer te zetten. Mijn moeder heeft gisteren een leuke clownbeker gehaald die je aan zijn oren kan trekken. Dat is een hit nu, gelukkig maar :)

Het is echt grenzen opzoeken. En dit duurt al een week, we hebben werkelijk alles geprobeerd. Ik begon ecjt in paniek te raken toen ze 2 dagen lang amper heeft geplast. Als je elke keer na uren weer een droge luier aantreft is het echt niet leuk!

Keelpijn kan het haast niet, want ze eet (vreet) echt goed, en lust alles. Gelukkig eet ze deze dagen veel fruit en groente. En yoghurt/kwark wil ze ook wel vandaag, dat scheelt. We gaan morgen naar de ka voor haar groei. Juist omdat ze goed eet en goed slaapt is het raar dat haar lengte curve zo afbuigt. In gewicht groeit ze wel.

Ik zet nu een beker voor haar neer en loop weg. Die tip lijkt te werken, want ze merkt dat ze geen aandacht krijgt met niet drinken.
    Met pakjes drinken werkt het ook niet echt. Ze neemt een slok, en zit dan met volle mond te zitten en naar me te grijnzen :)

17. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    oh een week....Kenji drinkt al weken amper tot niet

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Over die lengtecurve, is dat al meerdere metingen het geval? Oftewel kan het geen "meetfout" zijn? Hier springt haar lijntje van het cb op en neer: arts = omhoog, vpk = omlaag, die meten gewoon stelselmatig verschillend.

Ruikt haar plas ook heel sterk?

Verder succes met creatieve acties... Cornflakes met sinaasappelsap vond ik ooit heel lekker (brrrrr) ;). Sterkte ermee!

19. fafje

fafje Niet meer actief

zou het kunnen dat ze juist bang is om te moeten plassen?? pijn bij plassen mss?

succes!

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Schiet me even wat te binnen ;) ben je al bezig om haar zinderlijk te krijgen misschien vind ze het wel vies een natte broek??

Deel Deze Pagina