Ik had deze vraag (verkeerd) geplaatst bij het baby-hoofdstuk en een aantal reacties gaven aan dat het moet kunnen, maar vandaag op het kdv waren ze zeer verbaasd: Onze uk is nu 5 maanden en krijgt 5 Voedingen per dag (borstvoeding). Het CB gaf woensdag aan dat ik wel over kon op 4 Voedingen. Dus ik dit vandaag op het kdv aangegeven, dat ik de tijden tussen de Voedingen wat wilde gaan oprekken. Ze waren ontsteld! Volgens hen hebben ze nog nooit een baby gehad die al met 5 maanden over gaat op 4 voedingen. Zij raden het echt af, in ieder geval tot er minimaal 1 fruithapje bij zit. Nu is de twijfel weer toegeslagen. Dus nogmaals: wanneer gingen jullie over op 4 voedingen?
verschilt per kind hoor...hier zit ik nog lekker op minstens 8 voedingen per dag......dus die 4 is voor mij toekomst dromen hahaha. Ik vind als jouw kindje er aan toe is merk je dat vanzelf dat ze meer drinkt en meer tijd ertussen laat.....maar is dat niet gewoon niet doen meis. BV geeft niet hoeveel ze drinken!
Snap écht niet dat het cb gaat adviseren een voeding te laten vallen bij BV?!?!?!?!! Hier hoef je je echt niet aan te houden en persoonlijk zou ik niks veranderen als je kindje het er goed op doet! Het cb is niet heilig, dus je hoeft echt niet altijd te doen wat ze zeggen... Volg je gevoel en kijk goed naar je kindje!
mijn zoon is nu 3,5 maand en heeft 4 voedingen. hem nooit wakker gemaakt om 23.00 uur en sinds 3 dagen slaapt hij de klok rond! hij weegt ongeveer 6300 gram. hij heeft ook geen fruit of papfles. mij dochter had met 4 maanden 4 flessen en woog toen 5200 gram. per kind dus vershillend, alszze het aankan probeer je 4 anders blijf je 5 geven
Onze zoon zit nu ook een week of 2-3 op 4 flessen, en hij slaapt vanaf ongeveer 20.30 tot 7.30 's ochtends. Maar ik denk wel dat het heel anders kan zijn met bv. Onze kleine man drinkt nl flessen van 210/7 leeg... Dus dan weet ik ook vrij zeker wat hij binnenkrijgt.
Bv en KV zijn echt 2 heel verschillende dingen. met KV kunnen ze idd wel naar 4 keer 180 cc rond deze leeftijd, Elise ging zelfs al met 4 maand naar 4 voedingen maar bij BV werkt het niet zo. Volgens mij is 5 al erg weinig en ook al krijgt ze 5 keer 200 cc op BV zit geen max omdat de voedingstoffen ook varieren. Ik zou CB negeren en gewoon BV geven als ze dat wil, ik vind het echt gewoon een hele erg anti-bv advies van mensen die er volgens mij niet echt wat van weten
5 voedingen is al niet heel veel dus ik zou het lekker zo laten. Zeker niet gaan rekken! Mocht je kindje zich toevallig een keer wat later melden is voor een keer 4 voedingen niet erg. Hier dronk ze rond die tijd tussen de 4 en 6 voedingen. Overigens met 6 maanden begonnen met bijvoeding en net een week ervoor kwam ze weer veel vaker voor de borst en hebben we nog een tijdlang weer op 8 voedingen gezeten. Gewoon je kindje volgen, dan merk je wel wat ze nodig hebben.
Hier tussen de 3 en 4 maanden dat de kleine over ging op 4 voedingen. Maar goed, hij kreeg flesvoeding. Ik zou naar je dochter kijken, kijk wat zij wil en of zij behoefte heeft aan 4 of 5 voedingen..