De titel zegt het al, mijn dochter nu 2,5 jaar weigert sinds een paar dagen warm eten. Voorheen was het geen probleem en at ze altijd haar bordje leeg. Nu doet ze haar handen voor de mond en houd de kaken stijf opelkaar. (moet er soms nog stiekum om lachen, ze ziet t niet hoor). De strijd aangaan heeft volgens mij geen zin, dan is ze helemaal overstuur. Kunnen jullie mij tips geven????? Ze eet wel gewoon brood ed. Alleen groente en aardappelen moet ze niks van hebben, wel vlees dat vind ze heerlijk.
Fynn heeft af en toe ook van die buien. Ik besteed er geen aandacht aan en dan komt het vanzelf weer goed. Ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben. En als hij een keer helemaal niet wil eten vind ik dat ook best. Dat haalt hij een andere keer wel weer in. Ik zou me er dus niet druk om maken. Tja, als ze dit wekenlang blijft doen dan zou je uiteraard wel iets kunnen gaan proberen.
zoals gezegdt geen aandacht aan besteden, denk dat ze je een beetje aan het uittesten is en haar eigen grenzen aan het verleggen is. geef haar gewoon een boterhammetje maar zou haar wel bv geen snoep geven en zeggen dat ze dat alleen krijgt wanneer ze flink haar pattatjes heeft gegeten. zou er zeker geen strijd van maken want die verlies je toch. succes!!
Lijkt mijn dochter wel Ze is wel gek op kroepoek en Druiven, dus die krijgt ze dan bij het eten. Vlees inderdaad wel. Vooral kip. Plakjes worst en kaas zijn ook favoriet. En we proberen het wel elke dag. Zo af en toe eet ze toch haar bordje bloemkool leeg..... Volhouden! Sterkte.
Herken het helemaal!!! Lucas heeft ook zo'n periode gehad....:x Heel demonstratief het bordje aan de kant schuiven.... Klaar! Toet? Heeft hier een week of 6 geduurd. We hebben er in elk geval geen aandacht aan besteed. Hij mocht er alleen niet mee knoeien van ons, wil je niet eten? Prima, maar je laat je bordje staan. Zo bleef het ook gewoon gezellig aan tafel en das ook wel fijn! Gelukkig sliep Lucas er wel keurig om door. Als hij al wakker werd omdat hij honger had kon hij een slokje water krijgen en meer niet. Uiteindelijk is hij weer vlees gaan eten. Dat is dan tenminste iets! Kort daarna 12 dagen naar Turkije geweest. Dus 12 dagen buffet. En wat eet Lucas? Pizza en patat.....Prima.... eet smakelijk.... Dus ik maakte nog het grapje; zul je zien als we thuis komen gaat hij ineens aardappels, vlees én groente eten! En wat blijkt........ Juist! Nu eet hij alles weer!!! Zelfs groente.... Gek jong!
Hoi, Sophie weigerde ook vaak haar warm eten met warm weer. Maar zodra het afgekoeld was at ze het wel op. Misschien is dat wat. Aanbieden als het afgekoeld is. Ik weet het, klinkt raar, maar het kan werken. lfs Sonja