Wij betalen hier 40 euro voor de hoogste schaal, mijn oudste heeft er veel aan gehad en nu nog, ze zit met kids van de psz in de klas, de basisschool was doordoor niet spannend voor haar. Het kdv waar ze zat zat in een ander dorp. Zodra de jongste twee is gaat ze ook naar de psz
Wij hebben er ook over getwijfeld en uiteindelijk toch gedaan. En ik ben heeeel blij dat ze gaat. Ze maakt mega sprongen in de ontwikkeling en ze vind het zelf zo leuk! Ik zou haar dit niet willen onthouden.
Onze dochter gaat ook 2 ochtenden in de week (2 dagdelen is 48 per maand) Ze vindt het er geweldig! Leert er ontzettend veel, dus voor ons is het het geld dubbel en dwars waard.
Hier gaat de jongste wel naar de PSZ, twee dagdelen in de week, tis ff slikken iedere maand want het kost 160 euro pm maar goed, wij vinden het erg belangrijk voor de ontwikkeling en hij vind het zo onwijs leuk.
Ik zou mijn zoon er graag heen laten gaan,.....MAAR,......alleen mijn man werkt en verdient 1650 netto en de psz kost voor 2 dagdelen 75 euro per maand....dat kunnen wij nu echt niet missen! (En dan werken ze hier ook nog met inkomens schalen, kan je nagaan......) Ik hoop dat mijn mannetje nog kan als hij 3 is, waarschijnlijk gaat mijn man dan even iets meer verdienen omdat hij dan op uitzending gaat....
Tis inderdaad duur, het is echt een PSZ alleen heeft de gemeente hier de subsidies stop gezet en de regel toegepast dat de PSZ nu onder de normen van het KDV valt, je krijgt dus de prijzen van het kinderdag verblijf. Vorig jaar was het nog ca. 50 euro pm Ze willen dit per 2014 landelijk in gaan brengen helaas.
hier ook 1 die naar de psz is geweest, ze vond het geweldig, als ik merk dat de overgang van psz naar school heel soepel verliep, helemaal vergeleken met een dochter van een vriendin die niet naar een psz of kdv is geweest, die had moeite met in de klas zijn, en hield het niet vol
Wat een verschillen in geld ongelooflijk! Ik ga t alleen doen als ze ook 1 dagdeel kan daar kom ik op hun site nie echt uit. Anders wordt t precies di en vr precies mijn vrije dagen 55 p/m
Wij zijn gaan kijken bij de PSZ in de buurt om te kijken hoe deze te werk ging. Ik vond het niks... Een leidster was om de beurt de kindjes bij zich aan het roepen om leesboekjes uit te zoeken voor mee naar huis, 1kindje kwam tegen haar aan zitten. Ze zei letterlijk: Wil je even opschuiven, ik wil niet dat je tegen me aan zit Mijn mond viel open, dát werkt met kinderen?? De andere leidster stond ons een beetje schaapachtig aan te kijken met aanmeldformulieren in de handen. Uit zichzelf vertelde ze niks over hoe ze te werk ging of de dagindeling was. Woord voor woord konden we het eruit trekken. En daar moet je dan 75euro per maand voor betalen? Wij willen nog even kijken bij een andere PSZ in een andere gemeente. Qua afstand net zo ver weg als de andere PSZ in onze eigen gemeente. Alleen niet van dezelfde overkoepelende organisatie. Ik weet hoe ze daar te werk gaan, ben er zelf rond 5december vaak geweest als zwarte piet. Dat beviel elke keer wel. Alleen hier vinden bv mijn schoonouders het onzin. Kost een hoop geld en als een ochtend "rust" wil, moet ik onze dochter maar bij hun brengen, aldus mijn schoonmoeder. Vind het zelf iets te kort door de bocht... Ik breng haar niet naar de psz hier in de buurt, maar als die andere nog steeds mij aanspreekt na een informatief bezoekje (als moeder kijk je er toch anders na dan als zwarte piet ) dan denk ik dat we haar daar wel inschrijven.
Ben ook erg verbaasd door alle genoemde (extreem lage) prijzen, hier ook 90 euro voor twee ochtendjes. Onze dochter gaat overigens wel als ze twee is.
Hij gaat hier nog niet, maar straks wel als hij 2 is. Is voor 1 ochtend in de week, 24 euro per maand.
Ik ben zelf een thuisblijfmama maar mijn kids hebben echt wel behoefte aan meer, ze willen nieuwe dingen leren, ze doen daar allemaal leuke werkjes, leren samen spelen, leren een ritme van een klas (heel goed qua voorbereiding dus op de basisschool) Ik vind een PSZ heel erg noodzakelijk voor een kindje, het is goed voor hun ontwikkeling. Maar je moet geen KDV of PSZ door elkaar halen, dat zijn twee verschillende dingen hier, een KDV kan wel peuterspeelzaal activiteiten hebben (tegenwoordig combineren ze steeds meer) maar in principe is PSZ vanaf 2,5 jaar (meestal) en is voorbereidend op school, ze kunnen daar ook vroegtijdig eventuele problemen opsporen en helpen VOORDAT ze naar de basisschool gaan dus. Hier betaal je max. 45 euro per maand voor 2 dagdelen (als je minder verdiend betaal je minder maar wij verdienen teveel) en als je bepaalde problemen hebt, of tweetalig of laaggeschoold als ouders zijnde heb je recht op VVE, en dan krijg je 4 dagdelen voor 20 euro geloof ik..
Hier kost KDV ook zoveel maar PSZ dus niet, zit bij ons veel verschil tussen en ik denk dan bij meerdere ook..
Ja hier wel naar de psz, waarom omdat ik het goed vind dat ze alvast goed met andere kinderen leren spelen en voor ons beide rust, van de 4x dat Quinten naar de psz gaat zit ik minimaal 2x in de week in het ziekenhuis, dus heb liever dat hij dan gezellig op de psz zit dan dat hij altijd mee moet naar het ziekenhuis . En hij vind het geweldig leuk en leert er ook wel wat natuurlijk . Kosten hier 31,70 per maand voor 2 ochtenden en 2 middagen.
Landelijk? Volgens mij verschilt dit per gemeente, toch? En anders lijkt me dat je recht hebt op KOT. Want anders wordt de psz onbetaalbaar en het is nou juist bedoeld voor kinderen van thuisblijfmama's dus de lagere inkomens
Hier mogen ze vanaf 2,5 naar de psz. Emma vind het geweldig! Ze heeft ook erg leuke leidsters. Vind sommige bedragen wel belachelijk hoog zeg! Kan begrijpen dat veel dat niet kunnen betalen. Hier is de vraag maar of het blijft bestaan. Er is niet veel geld meer voor zegt de gemeente. Zou heel erg spijtig zijn. We willen Julia ook graag naar de psz brengen. Als we Emma wegbrengen, wil ze al bijna niet mee naar huis
Mijn dochter gaat naar het KDV omdat we allebei werken. Ze gaat maar één dag, omdat we de andere dagen anders oplossen. Maar die ene dag is zo'n meerwaarde voor haar. Ze leert zo ontzettend veel! De overgang van altijd thuis en bij mama en dan straks naar de basisschool 5 dagen per week is wel heel groot. Ik zou altijd voor een peuterspeelzaal gaan als je kind niet naar een KDV gaat!!!!!!