Peuter wil alleen moedermelk drinken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emama, 13 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoezo een machtsspel? Wat is er mis met gewoon geen vla te geven? Waarom is dat een machtsspel? Wat is er mis met gewoon een boterham zonder beleg te geven, als dat wel lukt?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat vind ik ook. Bij een baby geldt dit nog niet natuurlijk...maar met 15 maanden zeker wel.

3. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    Ik blijf idd gewoon proberen en zal ook wel uiteidelijk goed komen en moet miss ook nie zo om me heen kijken hoe anderen het doen

Ze groeit goed en ontwikkelt zich voor de rest goed en dat vind ik belangrijk met andere dingen was ze weer super snel en ze hoeft natuurlijk ook niet met alles super voor te zijn

Wie bepaald wat goed is of niet goed iedereen zijn eigen stijl toch volwassenen en kinderen

Vind het wel echt aardig alle tips en zal er zeker een aantal gaan toepassen en uit proberen

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik ken zat kinderen die met 15 mnd of ouder geen stukjes willen eten. Niet mijn ding maar zie het toch veel. Heeft m.i niets met de bv te maken.
    Ik zou haar gewoon dingen aanblijven bieden. Ze gaat vanzelf wel eten.

5. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    En als je kind mag kiezen wat ze op brood wil. Bijvoorbeeld wil Appelstroop of jam op brood? Mijn dochter is 14 maanden en ik hou twee potten voor haar. Ze wijst er dan een aan. Dan is ze helemaal blij methaar eigen keuze. Ook laat ik haar zelf eten en uit een beker drinken. Dat knoeit verschrikkelijk, maar anders eet ze ook heel slecht.

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Het is vooral proberen, proberen en nogmaals proberen. Het kan even duren voor ze wennen. Soms helpt het om het in het begin te mengen met iets anders dat ze wel lusten. Bijv vla met yoghurt mengen en dan steeds verder de verhouding aanpassen.

Stukjes eten is hier (19mnd) ook een probleem. Vooral groente en fruit. Maar de dingen die hij wel eet in stukjes blijven we ook zo aanbieden en mengen we vaak met iets dat gemalen is. En we blijven in eerste instantie het in stukjes aanbieden.

Zeggen niet eten betekend pech vind ik ook wel een beetje cru. Ik heb het een week geprobeerd. Maar samen met vaak water drinken is hij in korte tijd ineens al een stuk slanker, dus dat durf ik niet verder door te zetten. Dan liever nog beginnen met aanbieden van voedsel dat niet geliefd is op de momenten van de meeste trek. Daar de tijd voor nemen. En voor de rest geven wat wel geaccepteerd wordt.

Creatief blijven denken en niet teveel tegelijk veranderen.

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik lees hieruit dat het kindje van TS vooral gemakkelijk eten wil hebben. Melk, gladde voeding uit potjes... Zagen we hier met oor- en keelklachten, dus als je kindje erg vaak verkouden is, zou ik even een check bij de huisarts doen op keel en oren. Is daaraan niets te zien, dan toch wel echt stoppen met de potjes en qua BV zat ik dan altijd echt al wel op 3 vaste momenten per dag: ochtend, middag (NA de boterham!) en avond (voor het slapen gaan, dus ook NA het eten).
    Ik zou daarin niet keihard afdwingen, maar wel echt gaan sturen. Wil ze niets anders dan de BV: prima, maar enkel op de vaste tijden. Ander drinken ga je er namelijk echt niet in krijgen als ze de hele dag door uit de borst kan drinken.
    Qua vast eten zou ik wel heel duidelijk gaan sturen. Geen potjes meer. Gewoon cold turkey. Ze kan nu mee eten met de pot. Dat zal gerust even een omslag zijn voor haar, maar de voorzichtige aanpak zal ws niet heel geweldig werken en nu kun je daar nog op sturen. Over een aantal maanden gaat ze echt naar peuteren toe en wordt die omslag bijna ondoenbaar, als ze echt gaat peuteren.

Deel Deze Pagina