Hebben jullie ervaring met driewielers en grote kids? Mijn zoon wordt bijna 2 en ik wil een driewieler halen maar welke is geschikt voor een kind van ruim 95cm. En waar hij ook wat aan heeft voor een poosje. Waar ik aan denk is de driewieler van kettler funtrike of puky Wie oh wie heeft tips
Ik zou kijken voor een 12 inch fietsje met zijwielen. Driewieler heeft onze zoon nooit iets mee gedaan en als je zoon al zo groot is past ie wellicht al op een 12 inch fietsje en daar kan je veel langer mee voorruit
Hier kreeg de jongste met 2 een loopfietsje, ideaal, sjeesde overal naartoe. Nu net over op gewoon fietsje, zonder zijwieltjes. Loopfiets is ideaal ook voor leren balans te houden, waardoor ze met trappers zo weg kon fietsen. Mijn dochter is ook ongeveer 95cm en 12 inch past meer dan prima!
Geen antwoord op je vraag maar ik zou inderdaad voor een loopfiets gaan. Leren ze echt snel en een super goede voorbereiding op het los kunnen fietsen
Hier reden ze voor hun tweede verjaardag op een Puky loopfiets (die met de grotere wielen. 12 inch meen ik). Zou ik eerder doen dan een driewieler.
Mijn zoon had de Kettler funtrike, ook fijn dat er vrijloop op de wielen zat. Als zoonlief geen zin meer had kon ik duwen met de stang.
Dit idd Daarnaast is het bewezen dat fietsen erna makkelijker is , vanwege het evenwicht in balans houden wat al nodig is bij de loopfiets
Toen L. twee werd twijfelden wij ook tussen een driewieler en een loopfiets. Uiteindelijk voor een driewieler gegaan. Wij dachten dat ze hier meer aan had. Was op dat moment ook zo, maar niet zo heel lang. Op de peuterspeelzaal hebben ze ook een loopfiets. Deze heeft ze een aantal weken geleden ontdekt en nu kijkt ze niet meer om naar haar driewieler. Denk dat we de driewieler maar bewaren voor de jongste en dat we in het voorjaar toch voor een loopfiets gaan kijken. -x- Mooiezomer
Er bestaan tegenwoordig ook 10 inch fietsjes met een duwstang en zijwielen (kunnen er allebei af), soort alternatieve driewieler. Voordeel is dat de trappers onder de billen zitten net als bij een echte fiets, trapt natuurlijker. En het is een ideaal fietsje om op los te leren fietsen, gaat superlangzaam door de kleine wielen dus ze vallen ook niet hard, en de trappers draaien automatisch mee. Dochter boven een heuveltje los gelaten en ze fietste met 2.5 jaar los Sturen en balans had ze al op loopfiets geleerd, die raad ik ook zeker aan. Met 95 cm zou ik de grootste kopen van Puky, de Puky XL. Heel duurzaam en daar crosst dochter nu met 4,5 jaar en 113 cm nog steeds regelmatig op (als we naar de supermarkt of winkels gaan, loop ik erachter, of door de duinen). Er zijn niet zo heel veel andere grotere loopfietsen die boven de 4 jaar nog goed te gebruiken zijn. Ze had eerst de middelste maat Puky loopfiets (Puky L Racer met 3 spaken), maar die werd bij 4 jaar te klein.