Peuter wil geen middag dutje meer wat moet ik doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Orchidee26, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Je kunt het wel elke keer even proberen. Kan ook uitproberen zijn. Onze zoon heeft het een weekje zo gedaan, en sliep toen daarna wel weer tussen de middag een half jaartje.
    Nu gaat het er echt af. Van de 7 keer slaapt hij 2 x tussen de middag.
    Rest van de tijd is hij lekker rustig in bed aan het spelen, en zingen. Kortom, hij rust wel.

2. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik geef nu mijn dochtertje om 08.00 uur boterham met thee, en rond 10.00 uur fruitke en om 12.00 uur krijgt ze boterham met ranja en om 13.00 uur doe ik haar in bedje soms slaapt ze maar vandaag heeft ze 1 uur in bedje gespeeld en daarna wilde ze eruit.

smiddags rond 15.00 uur krijgt ze komkommer of fruitje met yoghurt en om 17.30 krijgt ze warm maaltijd. Ze wil toch voordat ze naar bed gaat 2 danune eten anders word alles bijelkaar geschreuwd om 20.00 uur ligt ze in bed en valt na 10 min huilen in slaap.

En ik ben al 3 dagen zo bezig ze word snachts niet meer wakkerrrr :)

3. adi

adi Niet meer actief

Prima hoor!!!

Alleen zie ik nergens in je menu melk... Hoeveel melk drinkt je dochter?

En je schreef eerder dat ze verstopt raakt van 'yoghurt'. Ze eet toch geen yoghurt maar danootjes? Dat is in verste verte geen yoghurt.
    maar toetjes gebaseerd op kwark die helemaal stijf staan van suiker. Daar kan ze best verstopt van raken.

4. Orchidee26

Normaal melk drinkt ze niet ik heb het koud en warm geprobeert wilt ze echt niet, daarna heb ik met nesquik chocomelk gemaakt, eerst wilt ze proberen maar als ze de geur al ruikt zet ze de beker van zich af...

Normaal chocomelk in pakjes heb ik ook gekocht werkt niet ze lust het echt niet in plaats van melk eet ze stukjes kaas of yoghurt

5. adi

adi Niet meer actief

Misschien karnemelk?

Mijn dochter drinkt alleen melk als ik 20cc peuter soyamelk toevoeg.

6. Milujem

Milujem Niet meer actief

Gewoon niets doen, blijkbaar is het een overgangsfase. Hier slaapt ze sinds ze net 2 is al niet meer in de middag. Heel af en toe heeft ze nog een hazeslaapje nodig. Verder al niet meer.

7. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    wat fijn dat ze nu s nachts doorslaapt

Hier drinkt ze karnemelk met een klein beetje diksap erin

8. Orchidee26

Karnemelk heb ik niet geprobeerd, maar gisteren had ik yoghurt met water gemegd en een beetje zout erin, en wilde het laten proeven nou ze zag dat er iets wit in de beker zat eerst heeft ze afstand gehouden maar nadat ze geproefd had wilde ze echt veel van gaan drinken....

Ik had gisteren gans gevuld met rijst en in de oven gedaan was heerlijk:)

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn zit ook in de overgangsfase. Soms wel, soms niet slapen, en inderdaad is hij dan soms mega vervelend aan het einde van de dag. Dan eten we wat eerder, en gaat hij er eerder weer in.
    Zonet is hij op de bank in slaap gevallen, dus vandaag toch nog even een klein dutje nodig.
    Ik vind het prima..

Deel Deze Pagina