mijn dametje is sinds een paar weken goed zindelijk. poepen wilde ze alleen op het potje maar ook dat gaat sinds eergisteren goed op de wc.dit vond ze eng. maar nu, nu loopt ze sinds gisteren te miepen. normaal gaat ze zelf vaaaaak naar de wc. vooral om alleen door te trekken of papier te pakken. maar nu helemaal niet meer. ze wil het niet. gaat zitten en wil er meteen af. ze loopt met haar hand tussen haar benen en zegt af en toe au maar wil absoluut niet plassen. bed was vanmorgen nat en tot nu toe heeft ze 4 bekers drinken op maar alles nog droog. ze heeft nog niet geplast. gevraagd waar het au doet en ze wijst naar beneden. het is iets rood. ingesmeerd. en nu? dwingen op de wc heeft geen nut. ze doet niks en ben bang dat ik het zindelijk zijn dan helemaal verpest. net zoveel drinken geven dat ze wel moet?
zou wel willen maar dan zal ze toch echt moeten plassen en ze is nu in een half uur tijd al 6x op de wc gaan zitten omdat ze moet plassen. maar zodra haar billen de bril raken springt ze er weer af en ze rent weg. het is alleen ietsje rood tussen lipjes zeg maar. kan wel kloppen want ze heeft gisteren diarree gehad.
Misschien wat luieruitslag van de diarree? Dan zal hetbwat branderig voelen van onder. Misschien helpt het om even in te smeren met bepanthen?
Ik heb haar gisteren laten lopen. Paar x gevraagd of ze moest plassen. Nee. Wel Steeds hand tussen dr benen en naar wc om er vervolgens weer vanaf te springen. Ineens staat ze in de kamerop de grond te plassen. Liet het zo lopen... Ze wilde op een gegeven moment een dvd zien dus haar hiermee om gekocht. Ze wilde eerst niet maar deed toch, onder lichte dwang, een grote plas op de wc. Hemel in geprezen. Nog gezegd, dit doet geen auw he. Nee, het deed geen au. Het leek alsof ze er nu overheen was. Alsof ze verbaast was dat het geen pijn deed. S avonds niet geplast, luier zat vanmorgen urine in. Normaal doet ze altijd nog een plas op het potje of later op wc. Niks. Op kdv hebben ze haar om de zoveel uur op de wc gezet. Ze heeft 1 klein plasje gedaan. Ze hebben haar op de wc gezet, op potje, kraan open, alleen gelaten. Niks. Tijdens slaap luier om. Die was droog. Toen ik haar om 16.30 uur kwam halen had ze een luier om in de hoop dat ze daar wat in zou doen.niks. Ze zag een prinsessenjurk in de auto liggen die ze aan wilde. Gezegd dst ze eerst een plas moest doen. Er kwam een grote plas op de wc. (Had ik hem maar op gevangen voor de HA) Hemel in geprezen. Helemaal trots was ze. Daarna gaf ze 2 x aan dat ze moest plassen. Weer weg rennen. Zonder luier in bed gedaan. Ze gaat altijd zelf op potje en als ik naar bed ga doe ik haar voor zekerheid luier om. Net roept ze dat ze een plas gedaan heeft... Juist, in bed...... Nu een luier om. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Ze zegt geen au. Misschien toch een blaasontsteking? Mn moeder vind dat ik haar morgen weer een luier aan moet doen naar het kdv maar eigenlijk voel ik daar niks voor. Het ging super goed en echt hele dagen droog.
Als het plassen verder geen zeer doet kan je misschien nog checken of de urine erg vies eruit ziet in de luier of erg stinkt. Zo niet verwacht ik toch geen blaasontsteking. Bij blaasontsteking is het vaak ook lastig om de plas oop te houden, veel kleine beetjes, continue aandrang etc. Misschien toch tijdelijk wat zeer door irritatie van de diaree?! Ik zou ook niet direct een luier terug omdoen, dat lijkt me alleen verwarrend voor haar. Wie weet helpt het om zo min mogelijk druk op te leggen en belonen wanneer ze het wel op de wc of potje doet? ( sticker? Liedje?) En bij een ongelukje zelf een schone onderbroek laten pakken en meehelpen opruimen?