Een volgende fase - buitenspelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    En dan ineens is het zover. Dochterlief speelt sinds dit weekend met haar buurmeisje. Ik vind het ontzettend leuk en toch ook een beetje gek. Zaterdag begon het ineens. De dames vonden elkaar. Hoewel de één toch al vijf is, bijna zes en die van ons nog vier moet worden in juli, gaat het erg goed. Ze giebelen, spelen, rennen, vliegen. We waren helemaal in de war van de rust ineens. Zondag heeft het ook de hele dag mogen duren en gisteren.. sja. De ene moet naar school, de ander is nog thuis. Wat was het verdriet en de teleurstelling groot toen er gisteren niet gespeeld kon worden :D Gisteravond na het eten mocht het nog even en ons meisje was weer zielsgelukkig.

Welja.. dan gaat het ineens wel hard allemaal en toch, dat diepe gevoel dat trots heet, is wel groot hoor. De zekerheid waarmee ze erop af stapt en alles. Straks in juni ook alvast wennen op school, in september echt naar school. Spannend allemaal, dat loslaten, die groei, die ontwikkeling. Echt heel bijzonder.

Nou ja, dat wilde ik even kwijt ;) En natuurlijk vind ik het leuk om te lezen hoe dat bij jullie gaat.

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Onze zoon speelt nog niet echt buiten.
    Soms wil hij een rondje steppen of fietsen, en dan mag hij één blokje om in zn eentje, maar dan sta ik wel weer in het pad te wachten tot hij veilig terug is. Vind het nog een beetje eng.
    Wel staat hij vaak in de tuin op de trampoline te springen, en dan al roepend met het buurmeisje 2 huizen verderop te kletsen die 2 huizen verder woont en daar op de trampoline staat. Wel een garppig gezicht, die koppies over de schutting.

Denk dat hij van de zomer wel buiten zal willen gaan spelen met dat meisje. Zij is net ietsje ouder en speelt wel al buiten (in het pad).

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Leuk he!
    En tegelijkertijd ineens stil in huis en het besef dat je weer stapje verder bent gegroeid :)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja hier ook...

Buurtkinderen zijn ook veel buiten en onze bijna 6 jarige dus ook...

Vind het erg moeilijk en ze mag op dit moment alleen nog in de straat spelen...

Inderdaad weer een fase verder

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nou, het is hier niet echt op straat spelen, maar wel de een bij de ander in de tuin. Onze tuinen grenzen via de achterkant aan elkaar. Er zit een steegje tussen. Het is dus de poort uit, direct links en dan zijn ze al bij elkaar. Het is dus echt de beweging van huis naar huis. Niet echt buiten spelen als in de straat op en naar de andere kant.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja achterhuis spelen hadden we hier al gehad...het is nu echt in de straat

Deel Deze Pagina