Hallo allemaal, De titel zegt het al, maar ik zal er even uitleg bij geven. Onze zoon van net drie wil perse poepen, ook al hoeft hij alleen maar te plassen. Hij heeft iedere keer dus een klein keuteltje wanneer hij naar de wc gaat en soms krijgt hij er een rood hoofd van om het eruit te krijgen. Iedere keer zeg ik er wat van. Wanneer je niet hoeft te poepen, dan hoeft het ook niet. Dan plas je alleen, dat is ook prima. Heel soms doet hij alleen een plasje, maar niet vaak. Ik weet niet wat voor nadelige gevolgen dit kan hebben, alleen dat de wc-papier sneller opraakt zo. Iemand ervaring? Bedankt alvast.
ja hier onze oudste ook zo, net voor zijn derde zindelijk en als hij moet plassen komt er poepen bij ook hier al vaak uitgelegd dat dat niet hoeft maar hij deed het toch (wel knap zou mij niet lukken haha) het is wel zo naar mate hij ouder word en ongeveer sinds een half jaar dat hij nu niet meer elke keer weer plast en dus dan weer poept. ook plast hij alleen op "vreemde"wc poepen doet hij thuis of bij opa/oma verder eigenlijk niet
Bedankt voor je reactie. Het zal ook wel weer overgaan, maar je hoort zo vaak dat kids niet willen poepen en die van mij wil juist wel. Vreemd, maar fijn om te horen dat hij niet de enige is.
nee idd dat hoor je het meest, eerst had hij er wel problemen mee en wou alleen poepen in de pamper later was het bijna een obbsessie om elke weer te poepen wel ist zo als hij het erg druk heeft en veel weg is dan houd hij het in en dan erg veel buikpijn om weer eens te poepen en dan ist een gehakstbal gelijk en erg pijnlijk. maar omdat erg veel poept gebeurd dit niet vaak gelukkig
Dat ophouden van de poep lijkt me erg lastig zeg, hier gelukkig geen last van. Hij zegt zelf ook wel eens: als ik niet hoef te poepen, dan hoeft het niet. Maar vervolgens komt er toch weer een poepje...
Heeft mijn dochter ook een tijd gehad. Ging vanzelf over. En liever willen poepen dan niet kunnen, dacht ik maar Vond je laatste zin wel grappig "alleen dat t wc-papier sneller opraakt zo" haha .
Hier ook! Eerst juist een hele tijd gehad dat ze absoluut niet op de wc wilde poepen. Nu wil ze en het liefst dan ook gelijk heel de dag door . Bij elk plasje begint ze heel hard te drukken. Net zolang er een paar keutels komen. En trots dat ze dan is . Ondertussen klaagt ze af en toe wel dat ze pijn in haar kontje heeft. Niet zo heel gek natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe lang deze fase duurt.
Dames, fijn om te horen dat jullie het herkennen. Hoe lang duurde het bij jullie totdat het over was? In ieder geval bedankt.
Hier ook gehad. Op een gegeven moment kon hij dus niet meer poepen door al dat persen. omdat er een klein schaafwondje daar was gekomen. Toen heb ik verdovende zalf gekregen van de dokter en iedere keer zijn poepertje ingesmeerd ermee.Na een paar dagen was het over. Maar dat expres poepen heeft denk ik 2 weken geduurt....
Ik zou alleen het harde persen wel proberen te stoppen. dat is niet zo goed voor hem hoor! Inderdaad wondjes of aambeien etc.