'Forse huurverhoging scheefwoners'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    'Forse huurverhoging scheefwoners'

"'Forse huurverhoging scheefwoners'
    AMSTERDAM - De huur van mensen met een bovenmodaal inkomen mag extra worden verhoogd.

Dat hebben VVD en PvdA afgesproken, meldt RTL Nieuws zaterdagavond op basis van bronnen rond de formatie.
    De partijen zouden daarnaast ook het belasten van de pensioenpremies willen veranderen en de werkloosheidsuitkering willen beperken tot maximaal twaalf maanden.
    Het plan zou zijn woningcorporaties toe te staan een huurverhoging van 1,5 procent door te voeren voor huishoudens met een inkomen tot 33 duizend euro, bovenop de inflatie. Bij een inkomen tussen de 33 en 43 duizend euro is dat 2,5 procent en boven de 43 duizend euro 6,5 procent.
    [..] "

Vind dat best heftig, een huurverhoging van 6,5% in 1 jaar tijd.

2. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    het is gewoon asociaal echt waar!!!

6.5% mijn hemel waar haal je het vandaan:(

gelukkig hebben wij 3 jaar geleden een huis gekocht want ook kopen en niet leuk meer

succes voor degenen die er last van gaan hebben

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    Yups. En dan nog de inflatie. Wij gaan dus straks minimaal 8% omhoog. Ben er goed boos om. Snap best dat er iets gedaan met worden, maarmi worden alleen de woningcorporaties hier beter van en niet de woningmarkt.
    Wij waren juist flink aan het sparen om evt ooit een huis te kunnen kopen met een inleg van eigen geld (of opknappen van eigen geld).
    Dat lijkt me eerder een goed plan voorde huizenmarkt, ipv alle idioten hypoheekvormen.

Maar goed, mopperen kan ik als de beste, je schiet er alleen niks mee op;)

4. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    ik zou niet weten wat ik dan moet, wij hebben al een huur van €517 en wij komen op jaarbasis net €2000 boven die grens. voor kopen komen we niet in aanmerking omdat hier de huisprijzen zo hoog liggen dat in ons budget we moeten wonen in een bouwval of een appartement (we kunnen net aan 141.000 lenen)

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Met een huur van 517 + 6,5% = 550 per maand X 12 maanden = 440 euro huurverhoging op jaarbasis. Vind ik best veel, zeg.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Maar voor die 6.5 % moet ze boven de 43.000 op jaarbasis verdienen.

Gezien het bedrag dat ze zou op kunnen nemen aan hypotheek verdienen ze dit (denk ik) niet.

Waarschijnlijk zit ze net als wij aan een jaarinkomen net boven de 33.000, dat zou dus inhouden een huursverhoging van 2.5 procent

517 + 2,5 % = 529.92 is dus iets meer dan 155 euro op jaarbasis.

En dan krijg je in juni natuurlijk nog de jaarlijkste maximale huursverhoging die ze mogen geven ( is 3%)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar dat geld voor alle woningen bij de woningbouw? Een sociale huurwoning dus?
    Wij betalen ruim 600 euro per maand, willen een woonboerderij kopen maar zijn nog druk aan het sparen, maar wij gaan dan dus ook 6.5 % erbij betalen?! ( plus inflatie )
    Goh, das k*t.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het geen slecht plan, doorschuiven die handel.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    Met een loon van 43.000 kun je tussen de 180.000 en de 200.000 lenen

10. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Maar deze maatregel geld toch alleen voor scheefwonen. . Stel dat je al 700 of 800 euro huur betaald gaan ze die verhoging dan ook doorvoeren?
    Of is het alleen voor mensen die heel goedkoop zitten te wonen 300 of 400 euro?

11. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Geldt voor alle sociale huurwoningen.
    Dus huurwoningen die niet in de vrije sector vallen. Vrije sector huurwoningen kennen al geen maximale huurverhoging.

12. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Helaas helaas. Wij kunnen door mijn gezondheidstoestand geen huis kopen. We betalen straks net zoveel als dat we wel een koophuis hebben. Wij willen heel graag kopen juist. Maar door de regering en hun regels en wetten wordt het voor ons onmogelijk gemaakt. En dan straks ook de huur omhoog. Het is bijna niet meer aantrekkelijk om extra te werken want alles wat je dan extra verdiend kan regelrecht weer naar den haag.

13. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Dat zou echt belachelijk zijn. Mijn ouders betalen al bijna 750 euro huur. Ze verdienen gezamenlijk waarschijnlijk net over de 43000 euro. Ze krijgen geen goedkopere woning en ze krijgen ook geen hypotheek meer.

14. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Tja, het zijn niet voor niets sociale huurwoningen. Met een bovenmodaal inkomen heb je daarin naar mijn idee niets te zoeken en kan je gerust de vrije sector in. Hopelijk komen er dan woningen vrij voor de mensen die het echt nodig hebben (bijv gescheiden, ziek waardoor een lager inkomen, alleenstaand of gewoon een lager salaris en geen mogelijkheid tot vrije sector of kopen).

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Je bent het er toch wel mee eens dat mensen die meer dan 43.000 euro verdienen niet in een sociale huurwoning thuis horen?
    Die horen in de prive-sector thuis...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja precies.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat is wel heel leuk en aardig, maar dat zou betekenen dat wij zouden moeten verhuizen naar een vrij huursector woning.
    En die heb je hier amper. En als je ze hebt, is het een studio of een kamer.
    Wij zijn hier komen te wonen toen het nog een 'gewone' huurwoning was.
    Daarna is het om gegooid.
    Dus, dan moeten we maar verhuizen, de scholen omgooien, ander werk zoeken.
    Dat gaat natuurlijk nergens over.

18. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Hier is het zo dat de woningbouw naar je inkomen kijkt VOORDAT je een woning toegewezen krijg.

Dus waar ligt dan de fout?

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar als je scheefwoont dan heb je toch wel wat centen extra in de pocket om die huur te blijven te betalen?

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tuurlijk, maar ik vind niet dat wij scheefwonen.
    Wij betalen bijna 700 euro, verdienen niet buitensporig veel en wonen hier al een tijdje.
    Mijn schoonouders bijvoorbeeld, die huren voor 250 euro een hele leuke woning, wonen er ook al 20 jaar en verdienen 4 x modaal.
    DAT is scheefwonen, dat mag worden aangepakt.
    Maar wij gaan zo 70 euro per maand meer betalen als het tegenzit. Belachelijk. Dat heeft niks met scheefwonen te maken, dat is zakkenvullen.

Deel Deze Pagina