Zoontje van ruim 2,5 jaar wil geen melk meer.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debbie81, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het onderwerp zegt het al..
    Mn zoontje wil ineens geen melk meer.

Hij krijgt altijd koemelk, iets opgewarmd.
    Heb ook groeimelk geprobeerd in de hoop dat ie dat wel drinkt maar dat wil hij ook niet.

Hij kreeg altijd ook pap smorgen van zo'n 120 cc melk maar ook dat weigerd hij.

Verder krijgt hij wel meestal elke avond een toetje van zo'n 100 cc zuivel.

Hebben jullie tips?
    Gewoon volhouden of iets alternatiefs verzinnen..

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
  3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft nog nooit andere melk melk gedronken dan borstvoeding, ze krijgt inmiddels geen borstvoeding meer, maar drinkt ook geen alternatief. Ze eet wel kaas op brood, maar eet bv ook amper yoghurt. Gezien haar verleden met koemelkallergie vind ik het niet zo'n ramp; ze eet voldoende gevarieerd, groeit goed, ontwikkelt zich prima.
    Wij leven echt in een enorme koemelk-cultuur, veel mensen denken dat je het écht nodig hebt, maar dat is helemaal niet zo. Ik drink zelf ook geen zuivel, eet wel af en toe een plakje kaas, en ik voel me nu een stuk beter dan toen ik dagelijks een glas melk dronk; ik blijk simpelweg niet goed tegen koemelk te kunnen, resultaat was een prikkelbare darm en weinig energie. Zonder melk geen last meer van m'n darmen (tenzij is dus 'stiekem' wat kaas eet ;) ) en ook veel meer energie.
    Ik zou dat zuiveladvies dus lekker los laten. Voor calcium zijn er genoeg alternatieven die beter zijn dan melk; groene groentes (broccoli), noten en peulvruchten bijvoorbeeld.

4. tuc

tuc Niet meer actief

zou mij er niet druk om maken...zo zaligmakend is melk tegenwoordig ook niet meer. Geef je toch water of diksap.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ach en wat dan nog? Mijn meiden wilden na hun jaar bv geen slok koemelk drinken. Nou dan niet, er zijn genoeg andere (gezonde) vormen van zuivel die ze vrijwel dagelijks eten, zoals (room)kaas, Turkse yoghurt etc.

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik het zo lees, hoef ik me niet in allerlei bochten te wringen om melk bij hem binnen te krijgen. Hij is dol op kaas, krijgt dat ook regelmatig en een toetje...yoki drink vind ie wel lekker, krijgt hij klein bekertje per dag.
    Dus vlgs mij gaat het wel goed zo..

Het zit er zo ingebakken hé van we moeten melk drinken...;)

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja dat was bij ons thuis ook hoor die verplichte melk bij het brood. Bah. Hahahaha

8. tuc

tuc Niet meer actief

ja vroeger was dat eenmaal zo....melk de witte motor;)

Nieuwe tijden, nieuwe inzichten

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Melk de witte sloper ;)

Gewoon een bakje yoghurt met fruit, en wat kaas. Niet te druk om maken.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Yoki zou ik niet dagelijks geven op die leeftijd trouwens. Maar inderdaad; je kindje heeft echt niet perse koemelk nodig. Mijn kids krijgen het nooit, soms plantaardige melk als vervanger. Ook geen zuivel toetjes maar daar krijgt jouw kindje al veel zuivel door binnen, kaas en een toetje. Prima toch?

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Karnemelk met een beetje diksap of roosvicee.
    Dat is hier de grote favoriet!
    Melk lusten ze niet.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens bij mijn dochter even gedacht dat het wel noodzakelijk was en gaf dus zoete zuivelproducten; karnemelk met roosvicee vond ze ook niks, danoontjes vond ze drie happen heerlijk en dan ineens wilde ze niet meer, yoghurtdrink hetzelfde verhaal. Ze eet verder ontzettend makkelijk, dus ik vermoed eigenlijk dat zuivel nog steeds niet lekker valt in haar maag; als baby kreeg ze er reflux-klachten door, mogelijk toch nog een stukje koemelkallergie/-intollerantie? Met kaas merken we niks, dat kan kennelijk wel.

13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Niet te druk om maken zoals andere al zeggen.

Ik bied in de ochtend altijd melk aan als ze niet aangeeft wat anders te willen, maar als ze het nieg drinkt geen probleem. Een uur later krijgt ze thee/water (of wanneer ze erom vraag)

Ze eet hier regelmatig yoghurt met muesli oid ipv brood, kaas en een toetje. Te veel is ook niet goed.

Deel Deze Pagina