Binnekort word onze oudste dochter 2 jaar en ik ben zo eens een beetje aan het rondneuzen wat betreft haar cadeautje. Dus......wat hebben jullie je dochter in haar 2e verjaardag gegeven? Ik zat zelf te denken aan een speelhuisje voor buiten maar die krengen zijn allemaal zo duur....en ja poppen heeft ze ook al genoeg...wie heeft de gouden tip?
Onze dochter wordt in juli 2 en wij hebben voor haar het volgende gekocht: * grote stadsdierentuin van Duplo * bouwplaat van Duplo * skippydier * playmais * wasbare kleurboek * LP schoolbus * Boek: Nijntje naar school Van de familie krijgt ze o.a. een dokterstas, Elefun, knutselmateriaal, groot schrijfbord, trampoline, cd van K3, steeknagels, rijgkralen, ... Hoop dat je hier wat mee bent.
skippiedieren zijn in de aanbieding bij het kruidvat volgens mij... (afgelopen woensdag stonden er heel veel in ieder geval.. ) die zijn echt super. onze dochter speelt er nog steeds heel veel mee
wij hebben onze dochter een waterplay gegeven. Vind ze erg leuk, kliederen met water en de bootjes. Verder is een speeltent met kruiptunnel ook leuk. Tuingereedschap (gieter, kruiwagen, hark)
wij halen een kermis van Little People en een piano met microfoon.. dit laatste omdat ze de hele dag zingt en overal muziek mee maakt
Hier krijgt mijn dochter een peuterbed, 2 picallo bedeltjes voor aan haar armbandje en verder speelgoedjes van de rommelmarkt.
Hier doen we een zandbakje voor dr 2e verjaardag, heb een tijdje terug bij het kruidvat ook een zanbaksetje van rupsje-nooit-genoeg gekocht.. Verder krijgt ze van mijn broer die tijdloze fisherprice kassa.. die had ik ( en heeeel veel mensen die ik ken ) als kind ook... super dat ze nog bestaan!! Tja wat zou je verder kunnen doen? mijn dochter is nu helemaal weg van vormenstoven... wet niet of je dochter die heeft? Vaak zijn simpele dingen ook heel leuk.. mn dochter heeft al vanaf dat ze 6 maanden was een bromtol.. nou.. ze heeft dat ding letterlijk versleten.. hij is nu echt kapot.. en krijgt dus van mn oom en tante een nieuwe op dr verjaardag haha... Ik zou echt puur kijken naar wat bij je kindje past.. het hoeft echt allemaal niet duur en groot vind ik... vind sommige ouders eigenlijk een beetje doorslaan met cadeau's.. maar goed.. das mijn mening.. Mn dochter kreeg voor dr eerste verjaardag een duplo treintje.. met een rails.. nou mensen dachten dat we niks voor dr over hadden... maar ze vond het prachtig...!! en dat is het belangrijkste toch
Wij hebben ons meisje ook een waterplay gegeven, ik wist verder ook niets omdat ze al twee oudere zussen heeft. Slingers en ballonnen blijven toch favoriet. Veel plezier!
Onze dochter heeft toen ze 2 werd een fietsje gekregen, ze vond het prachtig! Eerst moesten we natuurlijk steeds duwen, maar na zo'n 2 maandjes had ze al door dat ze zelf ook kon trappen. Gewoon ff op marktplaats neuzen, staan hele leuke fietsjes op, vaak compleet met zijwieltjes, mandje etc., voor weinig geld. Wij waren voor het fietsje 35 euro kwijt, en echt zo goed als nieuw! Wat ook leuk is, is een peuterstep, een driewieler (als je denkt dat een gewoon fietsje nog niets is), en inderdaad een speelhuisje of glijbaan voor in de tuin. Deze laatste kun je ook, als je marktplaats ff goed in de gaten houdt, voor weinig vinden. Of evt. een leuke poppenwagen om haar pop in te doen? Een houten keukentje, en dan de familie de pannetjes etc. laten geven?
ik heb toen een prinsessenscooter gegeven op accu en aan de rest van familie en vrienden geld en daarvan een tuinhuisje en glijbaan gekocht want ik wist het zelf ook niet wat ik moest geven en vragen aan andere maar dat komt in dec hebben we natuurlijk sinterklaas en kerst en in feb is ze jarig dus in dec heeft ze zat speelgoed gekregen elk jaar word het hier een drama succes
mja ook hier ging met 2 jaar een fiets eigenlijk prima. Ze heeft toen ze 2,5 was een "echte" fiets gekregen en daar fietst ze nog steeds graag op. (met een fiets wachten tot eind september is niet zo handig.. dus fietsen zijn hier geen verjaarskadootje) Wij hadden deze: Goed fietsweer on Twitpic 25 euro op marktplaats... (alleen 1 zijwiel was beetje beschadigd verder was hij spik en span!) Met rubberbanden ipv luchtbanden.. erg prettig Oh en voorop zat oorspronkelijk een mandje.. maar toen ze voor haar verjaardag een babyborn fietsstoeltje kreeg moest het mandje er natuurlijk af. Ik wilde overigens aanvankelijk geen fietsje van marktplaats maar toen ik zag wat ze in de winkel kosten (ca 100e) toch eens gaan snuffelen. En toen ik dit fietsje zag was ik eigenlijk meteen verkocht 2 jaar vond ik een lastige leeftijd.. ze zijn dan op een gegeven moment echt klaar met "babyspeelgoed". Volgens mij heeft ze dat jaar ook nog veel little people gekregen.
Onze dochter heeft voor haar 2de verjaardag een keukentje van papa en mama gekregen en van familie toebehoren. Zoals schort, ovenhandschoenen, eieren, patatjes etc etc. (Bijna een jaar later wordt er nog steeds dagelijks mee gespeeld) Daarnaast een zingende theepot met kopjes en gebakjes, erg leuk! (word echt knetter van het theedrinken) Verder inderdaad een -kassa met centjes - poppenwagen - poppenbadje - maxi cosi voor de pop - poppenbedje - kleertjes voor poppen - potloden en stiften - stempels - klei - waterverf en vingerverf En met dit ALLES speelt ze nu bijna een jaar later nog steeds!
Als je op de site van mn dochtertje kijkt bij fotoalbum hoera 2 jaar (laatste foto's) zie je wat ze heeft gekregen Van ons iig een ikeakeukentje en dat is nog altijd een groot succes!