Mijn zoontje van 2 heeft het woordje stom ontdekt... als hij een keer op zn kop krijgt of iets niet via zijn maniertjes/zin gaat dan is het gelijk: Stomme pappa! Ook al heeft zijn vader er niks mee te maken. Om een voorbeeld te noemen: ik was bezig met eten aan hem geven en hij wilde niet meer eten. Dus een beetje strijd en hopla wat zegt hij stomme pappa! Hetzelfde eigenlijk bij mijn ouders. Die passen iedere vrijdag op. Dan is het ook stomme opa. Ook al doet oma het. Iemand enig idee wat ik er mee aan moet?! Ook vind ik het apart dat hij het alleen maar op mannen afreageerd
Ik heb het bij onze zoon eerst een hele tijd genegeerd. Maar op een gegeven moment was ik het echt beu, dus toen heb ik hem echt streng toegesproken en gezegd dat het helemaal niet leuk is voor papa. En daarna heb ik hem elke keer dat hij het toch weer zei, even apart gezet. Toen was het snel over.
Hier zegt de oudste het af en toe..de eerste keer dat ze het zei reageerde ik door te zeggen dat dat geen leuk woord is en dat stomme (plus papa, mama, oma, opa etc) of stommerd bij ons in huis niet wordt gezegd. Maar...blijkbaar maakte dat geen indruk, want ze bleef het zeggen Nu reageer ik anders, als ze bijvoorbeeld iets zegt als: 'papa is stom' dan zeg ik:' Vind je dat? Wat jammer...papa vindt jou niet stom, maar heeeeeel lief' Vaak zegt ze daarna gelijk: ' ik vind papa ook heel lief en vind papa niet stom' Ook als ze stomme mama zegt, dan reageer ik nu standaard met:' Oh, dat vind ik niet zo leuk, want ik vind jou heeeeeeel lief' en ja, dan draait ze dus gelijk bij. De laatste tijd zegt ze het niet meer, dus misschien heeft dit gewerkt? Kan ook gewoon een faaaaaaase zijn natuurlijk
Hier ook een tijd genegeerd, toen toch consequent ingegrepen (ze zei het echt continu, en ook 'domme X' dus bv 'die meneer is heeeel dom!' in de supermarkt), dat was ik zooo zat Maar uiteindelijk weet ik niet waardoor het over is gegaan; ze doet het nu iig niet meer, maar heb het idee dat ze er zelf gewoon op uitgekeken was, niet dat onze aanpak het echt heeft aangepakt Maar idd, ik zei dan ook;'Oh, vind je papa stom? Ik vind papa juist heeeel lief en hij vindt jou ook lief!'.
ja ik zeg dan vaak ook van ohh maar pappa vind jou lief. en dan is het inderdaad vaak pappa lief. maar toch blijft hij het zeggen... maar idd zal dan wel een fase zijn grrrrrrrrrrrrr
Wij zijn weer terug bij af geloof ik... Vandaag was iedereen weer dom. 'Oh, tante X is toch juist heel lief?!' Dochter;'Nee, heel dom!'. Maar ook 'domme tafel!', 'domme schoenen!', 'domme potloden!'... Echt een peuterbui, denk ik...
ja alles is dan stom (of in jou geval dom) Vandaag ook, we liepen in de winkel komt een man aanlopen hoor je mn zoontje zeggen: stomme meneer...
Haha helemaal niet grappig eigenlijk maar ik moest er toch een beetje om grinniken. Onze dochter vindt nu alleen nog vogels stom. Haar favoriete zin tegenwoordig: vogeltjes stom, cavia's leuk! Tja...geen idee waarom of waar ze t vandaan haalt...
Hihi hopelijk is het een fase! Hier word gelukkig alleen nog maar gegromd. ... echt zo een geïrriteerd zucht grommetje haha heeel amusant.
Hier zegt de jongste heel vaak erg geergerd :'t....ggggg' En dat komt dan wel weer van mij, aangezien ik dat zelf doe als ik mij erger ofzoiets. Ik probeer het niet meer te doen, maar is nogal moeilijk
hier ook zulke momenten gehad..stomme pappa, stomme mamma... dat hebben wij gelijk afgestraft door iedere keer hem consequent op de gang te zetten voor 2 minuten. Na 1 week was het klaar. Nu is hetzelfde verhaal...met een ander woord...gatverdamme...heeft ie onddekt hierbij doen we hetzelfde....
Ik geef bij dat soort dingen heel duidelijk aan dat dat niet mag. Dat het niet netjes is en dat iemand daar heel verdrietig van kan worden. Blijft het gebeuren dan volgen er andere consequenties.