Zoontje is 2 jaar en 2 maand, en erg vroeg wakker in de ochtend ! Kort middagdutje, geen middagdutje, drukke dag , rustige dag vroeg naar bed, laat naar bed het maakt allemaal niet uit. Hij is nog wel moe dat zegt die ook maar slapen ho maar... Zou hij zoiets al snappen?
Ons dochtertje hebben we met 2 jaar en 8 maanden een slaaptrainer gegeven. Dat ging eigenlijk vanaf het begin prima. Ik denk dat ze het als ze iets jonger was geweest ook wel had gesnapt, maar er zijn vast andere dames op het forum die daar wel concreet ervaring mee hebben.
Ze zeggen in de gebruiksaanwijzing van KidSleep 2,5. Onze zoon was net 2 en snapte het gelijk. Zal per kind verschillen, denk ik.
Wij hebben het geprobeerd met 2 jaar, dat ging niet. Nu 2,5 en gaat het al een week goed! Ze mag roepen als nijntje wakker is
Mijn zoontje kreeg hem met 2jr en 3 maanden. Ging meteen goed! Oudste was 3 en die had een maand nodig om het goed te begrijpen. (Hij kwam steeds met zijn wekker binnen om te laten zien dat het aapje nog sliep .)
Ik denk dat het er vooral om gaat dat je het consequent toe past. kan ook met een lampje op een tijdschakelaar. Als het lampje brandt, mag je roepen. vooral consequent in zijn.