Peuter ziek, drinkt niet mer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies.

Vorige week klaagde mijn zoontje al over oorpijn. Behalve droge prut niets te zien.
    Gisteren slecht gegeten en gedronken, en sinds vanmorgen alleen letterlijk 2 slokjes chocomel.

Vanaf gisteren koorts, na bedtijd tegen de 40gr. Vannacht pcm gehad, maar daarna weer terug op de 40gr. Hij eet geen hap en drinkt geen slokje....
    Hij vertoond ziek gedrag (aanhankelijk) en reageert wel, maar is heel sloom voor zijn doen. Zijn velletje is niet uitgedroogd. Geen plasluiers meer sinds vanmorgen...

De huisarts vond het geen spoed maar ik maak me toch wel zorgen...

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ah zo sneu! Even aankijken denk ik.

Ik zit met een meisje van 7 maanden. Vanaf afgelopen donderdagmiddag al koorts ( 39-40 graden). En drinkt sinds vrijdag halve hoeveelheid van normaal en gisteren helaas veeeeeeel minder nog. Gisterenavond naar huisartsenpost gegaan. Maar zolang ze nog alert genoeg zijn, en inderdaad geen uitdrogingsverschijnselen hebben, doen ze niks. Heeeeeel moeilijk, maar ik ga er maar even vanuit dat dokters geen risico's nemen met kleine kinderen.

1981Mama vindt dit leuk.
  3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wat sneu! En moeilijk hè als ze niet willen drinken.
    Probeer hem regelmatig een slokje aan te bieden. Ieder kwartier bijv. Misschien wat pap/vla of een stukje sappig fruit.
    Een waterijsje vind hij misschien ook wel lekker.
    Soms helpt het om een speciale beker te nemen of een pakje met een rietje. Een flesje met een sportdop vinden ze hier ook speciaal. Bijv fruitshoot. Niet heel gezond, maar op dit moment is vocht wel belangrijk.
    En houd hem goed in de gaten.
    Sterkte ermee!!

1981Mama vindt dit leuk.
  4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb hem zelfs cola uit een glas aangeboden (onder het motto iets is beter dan niets). Maar ook dat niet. We hebben waterijs dus straks even proberen idd.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.528
    14.042
    113
    Vrouw
    Koorts, niet plassen en sloom zijn, zijn zogenaamde alarmsymptomen die kunnen wijzen op uitdroging. Met deze klachten is het belangrijk om vanmiddag nog door de huisarts gezien te worden. Ik begrijp dus echt niet waarom de huisarts zei dat je het nog even aan moest kijken? Mijn advies is om nogmaals te bellen, ik ga er vanuit dat ze je dan wel direct laten komen.

6. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.204
    1.057
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu?

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.420
    10.348
    113
    Ben ook benieuwd hoe het nu gaat.

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Sterkte. Onze oudste is een paar maal opgenomen geweest met uitdroging. Het kan echt wel even aan, normaliter. Een plas per 24 uur mag, kijk of de slijmvliezen niet droog zijn. Zijn er nog tranen bij het huilen?
    Oogkassen nog normaal?

En als je erg ongerust bent gewoon de HAP bellen.

En idd biedt van alles aan.
    Beter ijs, cola, ijsklontjes, bouillon, noem maar op etc. Een sonde is echt heel traumatisch voor een kind.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #9 1981Mama, 3 okt 2017
    Laatst bewerkt: 3 okt 2017
    Smiddags toch naar de huisarts geweest. Prompt een half uur eerder een opleving, waarschijnlijk door de Paracetamol. Oortjes nagekeken, rood oortje, ze willen het afwachten, aangezien hij ook net wat begon te drinken in zijn opleving.

De opleving gaat door! Waarschijnlijk op de Paracetamol. Papa komt thuis, we gaan eten. Hij begint onophoudelijk te rillen, en bij luier verschonen vallen me blauwe lippen op en een soort bloeduitstorting over zijn hele lijf(maar dan oppervlakkiger). Hij bleek ook opeens te kwijlen volgens papa. Bel de huisartsenpost voor advies. Normaal hoor je dan afwachten of Paracetamol of over een uur of 2 een afspraak... "mevrouw pak uw kind en kom nu hierheen. Als het onderweg slechter gaat, moet u direct 112 bellen". SLIK....
    Aangekomen bij de huisartsenpost was de "bloeduitstorting" weer weggetrokken en ook de blauwe lipjes waren weer weg. Geen idee wat het wel was, maar ze waren bang voor meningitis, dat was het niet gelukkig.

Nu ligt hij thuis te slapen, en heeft met Paracetamol nog steeds 39.6...

10. Essie3

Essie3 Niet meer actief

jeetje, jullie zullen wel geschrokken zijn. Zouden het koortsstuipen geweest kunnen zijn? Ik zou hem maar goed in de gaten houden.

11. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Klinkt indd als koortstuipen. Nu moet je wel consequent paracetamol gaan geven of helemaal niets..anders kan het nog een keer gebeuren.. sterkte hoor mss een spuitje met water water in zijn mondje spuiten? Kijken of die slikt... keelontstekingen heersen op dit moment heel erg mss wil die daarom niets

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Klinkt als een koortsstuip dat heeft mijn oudste toen ook gehad. Eng he!

13. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Klinkt inderdaad als een koortsstuip. Hier ook 1x meegemaakt, vreselijk! Maar zoals al vaker word gezegd hier boven, stop met geven van zetpillen / paracetamol of ga het standaard elke 6 uur geven dus ook 's nachts, anders verhoog je de kans op een koortsstuip.

Hier momenteel ook keelontsteking. Erg pijnlijk en 40 graden koorts maar wij dienen door eerdere ervaringen geen medicatie toe. Alleen nu de antibiotica gekregen van de huisarts voor zijn keeltje.

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Vanmorgen ging het beter, geen pcm.vanmiddag opeens weer 40.4 .... Wilde niets eten, niets drinken. Alleen chocomel.... Goed een pakje chocomel. Niet het allerslimste maar hij had nog niet gespuugd en iets is beter dan niets. En een papfles savonds, 100cc.

Later vanavond kwam alles er uit, met behoorlijke kracht... Arme vent. Daarna wel vrolijk wakker en aanspreekBaar. 40.9 ik vind het toch eng worden.... Ligt nu in een warmere slaapzak (raam opengedaan dus on verhouding even warm of koeler) . Paar slokjes water en ging weer slapen...

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Arm ventje
    Hoe gaat het nu?

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Duidelijk nog ziek. Wel met praatjes. Wilde meteen water drinken, niet zo vreemd nadat hij doorgeslapen heeft na het spugen. Ga hem zo een half flesje geven met een beetje pap. Vloeistoffen zijn nu belangrijker dan een broodje denk ik.

Hij voelt nog warm maar niet kokend. 38-39 denk ik. Zo ff meten. Luier zit wel plas in iig.

Hij is wel ziek maar niet achtelijk. Hij wil opeens op wc plassen en op potje gepoept! Niet alles uiteraard maar wel een paar keer, terwijl we niet aan her oefenen zijn ofzo

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pffff dacht ook direct aan hersenvliesontsteking!
    Gelukkig niet!
    Maar houdt hem goed in de gaten idd.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Overigens raad ik je aan om zelf of je partner kinder nurofen te halen.
    Dit mag je tussen de pcm in geven.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Blijf je wel consequent paracetamol geven om de zoveel uur? Je moet een spiegel opbouwen.
    Je schreef gistermorgen: "vanmorgen ging het breter geen paracetamol meer."
    En dus 'S middags weer koorts.
    Het niet consequent geven van paracetamol kan leiden tot koortsstuipen.....

Voorlopig gewoon PCM blijven geven tot het echt beter gaat.....

Beterschap!

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nog steeds ziek! Afgesproken met de huisarts om vrijdag nog even terug te bellen voor overleg. Nou de assistente wist het allemaal beter en ik hoef me nu geen zorgen te maken. Toch maar aangedrongen op een afspraak dan.

Ik ben geen fan van antibiotica maar ik lees wel in de NHG dat kinderen met oorontsteking en langer dan 3 dagen koorts behandeld moeten worden.

Deel Deze Pagina