hersenschudding?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by guppekop, Mar 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    wie van jullie heeft er ervaring mee?
    Daniël viel vanmiddag van de kast af (zo'n 60/65cm hoog) met zn hoofd tegen krantenbak en toen op de grond. Dit gebeurde zo half3/3u. Ik heb hem op de bank gelegt omdat hij krijste en niet vastgehouden wilde worden. Viel snel in slaap maar word telkens wakker en huilt dan gelijk, draait een paar keer en slaapt weer. Wil niet hebben dat ik tegen hem praat of aanraakt. Alleen maar liggen en slapen. Nou vroeg ik me af, hersenschudding? Hoe kan je dat controleren? hij zegt het niet waar het pijn doet
    zit in duitsland, zonder auto en zonder man dus kan ook niet zomaar ff snel naar een dokter gaan. In geval van nood zal de buurman wel kunnen rijden denk, maar als het niet nodig is liever niet natuurlijk.

2. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Oei, klinkt niet goed.
    Een dokter is denk ik de beste optie maar als dat niet gaat, houdt het op natuurlijk.
    Probeer hem regelmatig wakker te maken en als hij afwezig reageert, toch proberen naar een dokter te gaan.

Beterschap.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had allang in de auto gezeten voor hetzelfde geld heeft hij iets gebroken. bedoel als hij wakker word en gelijk begint te huilen is er echt iets niet goed!

4. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    idd

5. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hij heeft inmiddels wat gegeten en begint weer rond te lopen dus het valt denk wel mee. Heeft sowiso niks gebroken want gebruikt alles

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ow en amfy, waar moet ik die auto vandaan toveren? ik ga echt geen onbekende man vragen om te rijden als het niet nodig is!

7. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Anders bel je toch even als dat nog kan? Gewoon voor je eigen gemoedsrust? En desnoods bij twijfel even om de zoveel uur wakker maken...bij een hersenschudding gaan ze vaak ook overgeven of zijn ze misselijk....(niet altijd natuurlijk)

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    kan het ook zijn dat hij onrustig slaapt omdat hij op de bank ligt? misschien dat hij zo niet goed in slaap kan komen?

bij een hersenschudding is er idd meestal sprake van overgeven.
    mocht je kindje verward overkomen of veel rustiger zijn dan anders dan moet je wel ff aan de bel trekken.

wij hebben 2 weken geleden ook zoiets meegemaakt en je schrikt je kapot.
    onze oudste van 4 viel van een glijbaan op het schoolplein naar beneden, 180cm hoog!! ( niet via de glijbaan maar ernaast gevallen)
    hij is op zijn hoofd geland, godszijdank lagen er rubberen tegels onder.
    aan dit avontuur heeft hij 'gelukkig'alleen maar een gebroken sleutelbeen overgehouden, maar je staat wel even te shaken!!

1 ding als je het niet vertrouwt dan moet je gewoon bellen, heb je geen vervoer dan kan je vragen of de arts zelf langs wilt komen, de huisarts dan !

succes en hopelijk valt het allemaal mee!!

9. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    nu is hij weer aan het spelen! vertikt het om te gaan slapen, maar dat is niet gek aangezien hij vanmiddag tot 5u heeft geslapen. En papa is niet thuis wat ook al vreemd is voor hem. Wel laten bellen maar dat hielp ook niet dus vrees dat ik em nog tijdje om me heen heb:D ach, dan kan ik het nog wel langer in de gaten houden wat hij doet.
    Misselijk is hij niet, wil heel de tijd eten hebben en liefst chocola:D

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Als je het echt niet vertrouwd zou je natuurlijk even kunnen vragen (weet niet of je bij de bebouwing ligt) of iemand een telefoonnummer van een huisarts voor je heeft (ga er maar even van uit dat je de duitse taal machtig bent). En dan gewoon even contact opnemen.

Wat ik vaak hoor is dat je het advies krijgt je kindje om het uur wakker te maken en te kijken of het goed reageert.
    Wordt je kindje apatisch en reageert het niet goed bel je gewoon 112.

11. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik zou het vannacht toch in de gaten houden, elk uur even wekken, hoe vermoeiend dat ook is. Je weet het maar nooit, als hij zo'n harde smak heeft gemaakt lijkt me dat niet overbodig...
    Beterschap voor je mannetje.

12. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    nou, hij is weer wakker en lijkt nergens meer last van te hebben. Wilde gisteravond niet gaan slapen, maar dat kan ook goed papa-heimwee zijn geweest. Istie niet gewend dat 1 van ons er heel de nacht niet is. Uiteindelijk istie bij mij in bed beland en heeft geslapen als een os

Share This Page