Mee eens. En daarbij, sommige kindjes hebben wat aanmoediging nodig zoals 9nze jongste. Die bleek het uiteindelijk prima te kunnen en als je kindje naar school gaat moet het zindelijk zijn .
Pushen is iets wat ik niet wil. Ik denk dat ik gewoon het gesprek aanga met haar. Ben benieuwd, ze is altijd wel gevoelig voor beloning dus wie weet helpt een leuk kado in het vooruitzicht
Precies dit. Daarnaast, als in Belgie de meeste kinderen (op een paar uitzonderingen na) het kunnen met 2-2,5 jaar, waarom de Nederlandse kinderen niet? Heb het idee dat sommige ouders blijven wachten tot hun kind het zelf aangeeft. Hier ook op mijn initiatief. Ik heb gewoon op 1 januari gezegd (toen ik voor het restafval moest gaan betalen ) dat ze nu een grote meid was en het tijd werd voor potje/WC, net als mama, en de luiers weg. Stimulans die hier het beste werkte waren chocolaatjes uit een adventkalender. Niet helemaal verantwoord, maar ze zat liefst de hele dag op het potje en was binnen een week plas/poep zindelijk Terwijl als ik het aan haar initiatief overgelaten had, was ze waarschijnlijk nog niet zindelijk nu, want zij vond die luiers wel prima.
Zindelijk zijn, als in controle over de spieren, kan je niet zo even aanleren dat is bij elk kind anders. Het aangeven, leren dat er een wc is etc natuurlijk wel. Maar als je kind er niet aan toe is heeft dat geen zin. Ze laten het dan nog ongewenst lopen. Verklaart ook waarom het bij het ene gezin zo makkelijk gaat voor het 2e jaar en bij anderen nog met 3 jaar met luiers zitten. Luier afdoen heeft op dat moment dan ook geen zin, dan plassen/poepen ze gewoon in hun kleding. Ik lees niet echt wat precies het probleem is bij t zindelijk worden bij je dochter (of heb daar overheen gelezen) ? Snapt ze t niet? Wil ze niet? Durft ze niet?
Ik zie veel in m'n omgeving mensen die luier uit doen, kind plast telkens overal en nergens en krijgt er straf voor, dat vind ik wel pushen. Ik denk niet dat TO dit doet maar bedoelde mee te zeggen dat het echt meehelpt als je kind er aan toe is. Ik heb mijne nooit gepusht en ze was op d'r tweede verjaardag zindelijk.
Hier ook een pientere meid die wat later was. Heeft juist wel een duwtje in de rug nodig gehad. Ze ging vaker op de wc maar dan kwam er niets. Ze had er wel interesse in. Stickervel gemaakt en wel hebben er lang over gedaan voor we 10 stickers hadden (maanden, want we pushten niet), toen zijn we wat leuks gaan doen. En toen kwam de switch meteen die avond! Ze bleek het dus gewoon te kunnen. De volgende ochtend luier afgelaten en ging prima! Daarna hadden we een stickervel voor 10 zindelijke dagen (op de slaapjes na) en zijn we naar de efteling gegaan. Onze jongste moet ik nog overhalen. Stickervel hangt er weer. Maar ze wil nog niet. En nee is bij deze dame ook echt nee. Dan wil ze niet meer op de wc of het potje. Dus ik wacht even op beter weer en vrije dagen voor mama. Want we wonen nog bij schoonouders in en ze hebben veel tapijt....
Nou dames, even weer hier reageren. Ze is al een paar dagen redelijk zindelijk! Zo snel! snachts doen we wel een luier om en poepen gaat nog niet goed.. Wat ik wel lastig vind is om haar voor het weggaan op heg potje te krijgen. Want het gaat goed als ze meteen kan plassen als ze moet, maar bijv in de supermarkt zal dat lastig gaan.
Ik had tegen mijn zoon gezegd: 'de luierbroekjes zijn voor 's nachts en als we weg gaan'. Dat vond hij goed, dus de eerste dagen, als ik toch iets langer weg ging (grote boodschappen) kreeg hij een luierbroekje om. Dat ging eigenlijk altijd goed en was hij droog. Na 3 dagen heb ik dat niet meer gedaan, maar ik heb nog wel een droge broek en onderbroek in mijn tas . Ook al gaat het nu echt super goed na 2/3 weken. Een ongelukje zit er soms nog wel in. Dus missschien ook een luierbroekje aan voor naar de winkel. Tot ze het beter onder controle heeft. Even goed laten plassen voor het weggaan. En als jullie thuis zijn gelijk naar de wc, luierbroekje weer wisselen voor onderbroekje en klaar. Dit geeft het minste stress en druk voor de eerste dagen.
Bij de meeste gelezen geen luier meer om doen. Ik zie het al voor om dat hij op de bank of vloerkleed zit en het in zijn broek doet. Gevolg bank of vloerkleed er ook onder. Hoe doen jullie dat?
Dit inderdaad. Ik wil wel, maar ik ben bang dat het kleed onder zit, het tapijt of dat ik de halve dag bezig ben om met een dweil achter hem aan te lopen
Hier plaste hij nooit op de bank gelukkig haha. Altijd staand of als hij op de grond aan het spelen was.